• Ik dacht, laat ik maar eens aan de Q'ers vragen of ze nog iets hiervoor weten. Dus bij deze:

    Vandaag heb ik, na een onwijs leuke dag in de stad, heel veel blaren op mijn handen opgelopen. Ik loop op krukken, dus niet echt heel handig. Er zijn een aantal pijnlijk open gebarsten, en dat doet natuurlijk echt pijn als ik mijn handen gebruik.

    Nu zijn blaren natuurlijk niet zo'n probleem, als je ze met rust laat - maar dat is het hem juist, ik 'loop' de hele dag op mijn handen, dus die worden natuurlijk de hele dag opengehaald.

    Heeft er iemand tips om blaren snel te laten genezen, de pijn te verlichten, wondermiddeltjes? (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Uierzalf?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Blarenpleisters?

    Feriha schreef:
    Blarenpleisters?


    16 - 09 - '17

    Gewone plakkers op plakken zodat je niet rechtsstreeks op de wond steunt. Dat zal de pijn wat verlichten. Eventuele blaren waarvan je denkt dat die nog gaan springen door je krukken, kan je misschien beter prikken. Dat lijkt me nog altijd beter dan openbarsten.


    Let the Night embrace you

    Ik deed er altijd honingzalf op. En dan pleisters! En ik deed altijd washandjes om mijn krukken zodat het wat zachter is en je niet zo snel blaren krijgt.
    (ik ben ondertussen krukexpert)


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    zachte washandjes om de grepen van je krukken doen. Tenminste, dat zie ik wel eens bij mensen die op krukken lopen. ;x


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Dankjulliewel voor al de reacties!

    Blarenpleisters en pleisters in het algemeen gaan er echt heel snel af bij mij, zeker nu die krukken er de hele tijd tegen aan schuren.

    Die washandjes zijn indd ook wel een goed idee! Bedankt voor de tips people!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik heb net een post geschreven waren in blaren behandelt worden, dus ik heb wel wat tips :')

    Als je blaren open zijn, dat moet je ze schoonspoelen met water en dan droog deppen met een steriel gaas of schone doek. Vervolgens iets als Betadine er op laten druppelen en dan een pleister er op. Er zijn ook pleisters waarbij al desinfecterend spul in het "kussentje" zit, dus dan hoef je niet te druppelen met Betadine. En zolang ze open zijn moet je ze ongeveer drie dagen lang 1 a 2 keer per dag behandelen met betadine en (blaar)pleisters.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ourania schreef:
    Ik heb net een post geschreven waren in blaren behandelt worden, dus ik heb wel wat tips :')

    Als je blaren open zijn, dat moet je ze schoonspoelen met water en dan droog deppen met een steriel gaas of schone doek. Vervolgens iets als Betadine er op laten druppelen en dan een pleister er op. Er zijn ook pleisters waarbij al desinfecterend spul in het "kussentje" zit, dus dan hoef je niet te druppelen met Betadine. En zolang ze open zijn moet je ze ongeveer drie dagen lang 1 a 2 keer per dag behandelen met betadine en (blaar)pleisters.
    dit en:
    Wanneer ze niet open zijn en er wel veel vocht onder zit.
    Naald koken zodat er de bacteriën dood gaan. Een draadje (garen) door de sterilon halen en de draad met de naald door de blaar halen. Dan heb je een steriele drain en komen er geen bacteriën in de wond (de blaar). Het vocht kan er dan wel uit. Wanneer ee blaar vochtloos is draad verwijderen maar eerst de kant die door de blaar gaat afknippen. Handen vam te voren goed wassen. Daarna drogen met schone doek en betadine/sterilon en afdekken met een pleister.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ourania schreef:
    Ik heb net een post geschreven waren in blaren behandelt worden, dus ik heb wel wat tips :')


    HAHA - ik zag het net inderdaad!
    Dankjulliewel voor de tips, morgen dan maar even betadine halen. Ik heb er nu ook een of ander wondverzorgingsgaas op.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oh nog iets laat de pleister niet te lang zitten. Als de blaar droogd is hij sneller genezen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb altijd hele erge blaren op mijn voeten en gebruik gewoon blarenpleisters. Die blijven een week zitten en ik voel er haast niets meer van. Je moet ze wel opdoen zoals op de verpakking staat, anders zijn ze er inderdaad snel weer af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je kan misschien van een dun paar handschoenen voor het grootste gedeelte de vingers afknippen (of een paar handschoenen zonder vingers kopen), zodat het lopen minder pijn doet als je op krukken loopt? Vervelend in ieder geval en beterschap. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik had op mijn voet, precies aan de zijkant een enorme blaar opgelopen op vakantie - waar we veel lopen. Dat hebben we ingetapet met leukoplast, nergens last meer van gehad! Al weet ik niet of je dat charmant vind staan ofzo op je handen


    If a writer falls in love with you, you can never die