• De stelling van deze week luidt:
    Jonge ouders weten tegenwoordig niets over opvoeding.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    half eens half niet
    tegenwoordig merken ouders pas als het net te laat is als het mis gaat met hun kinderen
    bv ze weten pas dat je met slechte types omgaat als je of om half drie 's ochtends thuiskomt helemaal stoned of als de polite zegt dat hun kind is gearesteerd
    dan is het dus te laat
    dan wat ze er aan doen je hebt ouders die praten maar die forceren het waardoor er telkens ruzie ondstaat
    sommige ouders die verbieden je van alles (met ze om te gaan naar buiten te gaan op je computer zitten etc) en het is zoals het is strict parents create sneaky kids
    dan heb je ouders die hun kinderen dwingen naar een of ander psychiater te gaan en blabla let it be! als mijn ouders mij dwingen te gaan om wat voor reden dan ook ik zou gaan ik ga daar zitten ik groet niet ik ga zitten en hou het komende uur (of hoelang die afspraak ook is) mijn mond digt ik kijk naar de muur en ik reager pas weer op mensen als ik daar weg ben terwijl als ze eerst gewoon proberen met me te praten en als dat niet lukt me VRAGEN of ik wel naar de psychiater zou willen gaan en of als het me niks lijkt ze me vragen of ik het weel proberen ben ik daar best berijd voor

    je moet als ouder gewoon ruim optijd doorhebben dat er iets mis is! hoe? door veel met je kind te praten als ze minder beginnen te praten en niet willen reageren op dingen zoals hoe gaat het op school wat heb je vandaag gedaan etc dan is er iets mis je kan eerst proberen of ze het zelf zeggen dan kan je proberen het te vragen gewoon eerlijk zijn geen omwegen en vooral niet denken maar doen maar ook niet doorblijven vragen als ze het er duidelijk niet over willen hebben dan moet je gewoon dingen zeggen als je weet dat je het me altijd kan vertellen meer kan je als ouder niet doen

    ook moet je als ouder de kind ruimte geven maar net niet te veel! als vrienden langskomen ga ze niet ondervragen ofzo dan nemen ze nooit meer iemand mee naar huis wat betekent dat ze zig voor je schamen en ze je dus nooit meer wat vertellen en ga ook niet elke dag vragen heb je al een vriendje/vriendinnetje alsof ik dat zomaar zou vertellen! ze horen het vanzelf wel...

    maar je hebt ook natuurlijk ouders die het wel gewoon goed doen! vat het niet zo op dat ik alle ouders ga lopen afkraken ofzo ;)

    xxx -BFL


    Dont say why me, say try me

    Oneens
    Ze maken net zoveel fouten als die van vroeger.
    Alleen wij hebben het verwrongen beeld dat ze vroeger alles beter deden


    Can't control my second personality

    Dat is niet helemaal waar. Er zijn zat jonge ouders die wel gewoon goed kunnen opvoeden. Die lezen bijvoorbeeld boeken om zulk soort dingen te leren en vragen advies aan hun ouders. Maar er zijn ook jonge ouders die gewoon niet kunnen opvoeden doordat ze hun kinderen alles geven waardoor kinderen te verwend worden.


    26 - 02 - '16

    Opera schreef:
    Dat is niet helemaal waar. Er zijn zat jonge ouders die wel gewoon goed kunnen opvoeden. Die lezen bijvoorbeeld boeken om zulk soort dingen te leren en vragen advies aan hun ouders. Maar er zijn ook jonge ouders die gewoon niet kunnen opvoeden doordat ze hun kinderen alles geven waardoor kinderen te verwend worden.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Oneens
    Ze weten veel meer als vroeger, en ze worden veel meer geholpen. Ze kunnen boeken lezen, je krijgt veel betere informatie op het consultatiebureau(als het een baby is). En mensen van nu zijn niet ineens dom.
    Je hebt ouders die hun kind goed opvoeden, en die hun kind niet goed opvoeden, maar die waren er vroeger ook.

    Ik heb er echt een hekel aan als mensen zeggen dat het broeger beter was. Het tegendeel juist. Door de jaren heen is zoveel ontwokkelt, en zijn mensen veel slimmer geworden.

    En in opvoeding is aandacht en liefde geven het belangrijkste! Wat denk je met gezinnen van 10/15 kinderen, terwijl de mensen ook nog eens arm waren. Denk je dat die veel tijd hadden on met elk kind een rustig wat te doen en genoeg aandacht te geven?

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 10:03 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    oneens

    ze weten niet zo veel over baby's opvoeden als 'echte' moeders, maar ze weten wel genoeg over baby's om ze goed te kunnen opvoeden. En zoals iHeartNouis zei worden tienermoeders ook veel meer geholpen dan vroeger.


    dreams come true, nightmares to

    Oneens.

    Mijn broer is nu al een vader en zijn vrouw zorgt super goed voor het kind. Ze weet echt helemaal wat ze wel en niet moet doen.
    Tuurlijk heeft ze soms even mijn ouders of haar ouders nodig , maar ze weet gewoon wat ze moet doen en wat niet.
    En ik denk dat elke tienermoeder wel weet hoe je precies moet omgaan met een kind. Al is het voor de één moeilijker dan voor de ander.


    Danmarks Dynamite.

    Oneens, dit verschilt per gezin.


    You are beautiful, you are love.

    Opera schreef:
    Dat is niet helemaal waar. Er zijn zat jonge ouders die wel gewoon goed kunnen opvoeden. Die lezen bijvoorbeeld boeken om zulk soort dingen te leren en vragen advies aan hun ouders. Maar er zijn ook jonge ouders die gewoon niet kunnen opvoeden doordat ze hun kinderen alles geven waardoor kinderen te verwend worden.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Wat een onzin. Dat verschilt per ouder, ongeacht hun leeftijd.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Opera schreef:
    Dat is niet helemaal waar. Er zijn zat jonge ouders die wel gewoon goed kunnen opvoeden. Die lezen bijvoorbeeld boeken om zulk soort dingen te leren en vragen advies aan hun ouders. Maar er zijn ook jonge ouders die gewoon niet kunnen opvoeden doordat ze hun kinderen alles geven waardoor kinderen te verwend worden.


    There is nothing more badass than being yourself

    Elly4ever schreef:
    Oneens
    Ze maken net zoveel fouten als die van vroeger.
    Alleen wij hebben het verwrongen beeld dat ze vroeger alles beter deden


    --

    Er zijn een aantal ouders die dat inderdaad niet doen, maar de meerderheid wel.
    En ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf nog gebabysit bij een gezin waar frisdrank verboden is in de week, omdat ze de kinderen een goede opvoeding wil geven.
    Maar ik heb ook nog gebabysit bij kindjes die niet luisteren, en hun ouders straffen hun niet...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Opera schreef:
    Dat is niet helemaal waar. Er zijn zat jonge ouders die wel gewoon goed kunnen opvoeden. Die lezen bijvoorbeeld boeken om zulk soort dingen te leren en vragen advies aan hun ouders. Maar er zijn ook jonge ouders die gewoon niet kunnen opvoeden doordat ze hun kinderen alles geven waardoor kinderen te verwend worden.

    Oneens, ik denk niet dat het aan de leeftijd van ouders ligt.


    Bad decisions make good stories.