• De stelling van deze week luidt:
    Jonge ouders weten tegenwoordig niets over opvoeding.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Madonna schreef:
    Wat een onzin. Dat verschilt per ouder, ongeacht hun leeftijd.


    •*• Lululu •*•

    Jonge ouders zijn juist gemotiveerd om hun kind op te voeden. Jonge ouders zijn erg leergierig, wat dat betreft. Het hangt er ook van af hoe de jonge ouders zelf zijn opgevoed. Dat heeft een hele belangrijke invloed.
    Maar als jonge ouders meer voor hun carrière gaan en hun mobiele telefoon als communicatie middel gebruiken, dan snap ik deze stelling ook wel.


    ''Als ik mijn angsten en onzekerheden niet had, zou ik de persoon niet zijn die ik nu geworden ben.''

    OFF-TOPIC

    iHeartNouis schreef:
    Ik heb er echt een hekel aan als mensen zeggen dat het vroeger beter was. Het tegendeel juist. Door de jaren heen is zoveel ontwikkelt, en zijn mensen veel slimmer geworden.


    De mens slimmer geworden? dat betwijfel ik. Nu ze alle informatie binnen hand bereik hebben, hebben ze het makkelijk, misschien wel te gemakkelijk. Door al die toegekomen informatie verlet het hun om nog verder te zoeken, waarom zouden ze? ze hebben alle informatie al, waarnaar ze niet eens zelf naar gezocht hebben. Mensen worden hierdoor lui en minder snel tevreden. En ze nemen minder snel het initiatief om zelf te zoeken, te ontdekken. Wanneer de mens zelf oplossingen zoekt, zelf ontdekt, zal de intelligentie toenemen. De hersenen zullen dan meer verbindingen maken, meer paden. En des te sneller vinden ze een oplossing voor het probleem.
    Nu alle informatie hun toekomt, is deze bovenstaande proces helemaal niet meer nodig en dus worden de hersenen lui.


    ''Als ik mijn angsten en onzekerheden niet had, zou ik de persoon niet zijn die ik nu geworden ben.''

    Oneens. Er zijn vandaag de dag juist meer hulpmiddelen op de markt - boeken, programma's op tv, artikelen - en ik denk niet dat deze mensen veel beter of slechter zijn dan vorige of oudere generaties.


    Intersectional feminist

    Lol, waarom zou dat alleen tegenwoordig of bij jonge ouders zo zijn? Dit verschilt gewoon heel erg per gezin.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    iHeartNouis schreef:
    Oneens
    Ze weten veel meer als vroeger, en ze worden veel meer geholpen. Ze kunnen boeken lezen, je krijgt veel betere informatie op het consultatiebureau(als het een baby is). En mensen van nu zijn niet ineens dom.
    Je hebt ouders die hun kind goed opvoeden, en die hun kind niet goed opvoeden, maar die waren er vroeger ook.

    Ik heb er echt een hekel aan als mensen zeggen dat het broeger beter was. Het tegendeel juist. Door de jaren heen is zoveel ontwokkelt, en zijn mensen veel slimmer geworden.

    En in opvoeding is aandacht en liefde geven het belangrijkste! Wat denk je met gezinnen van 10/15 kinderen, terwijl de mensen ook nog eens arm waren. Denk je dat die veel tijd hadden on met elk kind een rustig wat te doen en genoeg aandacht te geven?


    It's a shot in the dark, but I'll make it!

    Madonna schreef:
    Wat een onzin. Dat verschilt per ouder, ongeacht hun leeftijd.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het ligt niet aan de leeftijd van de ouders, maar aan het karakter.


    Define "good".

    Zeker oneens! De wereld is veranderd, en de mensen veranderen mee. Het is een moderne tijd! Kijk qua eten, pakken ze tegenwoordig misschien sneller een potje babyvoeding van de supermarkt, terwijl ze het vroeger meestal vers maakten. Maar de ouders van tegenwoordig zijn vaak juist strenger en voeden beter op.

    Kan er niks over zeggen aangezien ik geen jonge ouders ken.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Oneens,
    De leeftijd maakt niet uit.Het licht aan jezelf als ouder.(baby)

    Madonna schreef:
    Wat een onzin. Dat verschilt per ouder, ongeacht hun leeftijd.


    The pen is the tongue of the mind

    Madonna schreef:
    Wat een onzin. Dat verschilt per ouder, ongeacht hun leeftijd.


    “Things never happen the same way twice.”

    Oneens. Als je eens zou zijn, scheer je iedereen over dezelfde kam. Per mens is het anders.


    Tijd voor koffie.

    Eens.
    De meeste (!!) zijn te druk bezig met het leven van hun tweede jeugd en/of hebben het te druk met werken dat ze niet zien hoe slecht het hun kinderen afgaat. Als ze uberhaupt wel contact hebben met hun kinderen, die 60% van de dag op school zitten en 35% bij een opvang/babysit doorbrengen. Logisch dat de meeste (!!) kinderen van tegenwoordig koppig, eigenwijs of zelfs brutaal en arrogant zijn. Ze kunnen zich niet gedragen omdat niemand ze dat consequent genoeg leert.
    Ik geloof dan ook dat je alleen met RRR (rijnheid, rust & regelmaat) en discipline een degelijk kind kunt opvoeden...

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 14:15 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss