• Oké, ik ben dus 11 januari jarig, maar nu laten mijn ouders me kiezen tussen een scooter, waarvan ik zelf de helft van de lessen moet betalen en zelf het benzine, of zo ongeveer alles wat ik het liefst wil. (nieuwe mobiel, Harry Potter replica, etc)
    En ik kom er écht niet uit. D:
    Wat zijn jullie meningen?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Als je 16 wordt mag je al beginnen met je autorijles. Dan mag je zowel autorijden op je 17, als scooterrijden. Ik zou vragen of je ouders auto-rijlessen zouden willen betalen en dat je zelf misschien opzoek gaat naar een leuke tweedehans scooter.

    Als je een scooter wil dan :S.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2013 - 14:22 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het probleem is dat ik niet de rijkste ben, en de autorijlessen zijn echt veel duurder.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Druella schreef:
    Het probleem is dat ik niet de rijkste ben, en de autorijlessen zijn echt veel duurder.


    Snap ik. Maar dan zou je je ouders kunnen vragen om autorijlessen. Voor 100/200 euro heb je al een heel behoorlijke tweedehans scooter kopen. Nu je scooter-rijbewijs moeten halen is vrij 'zinloos'.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Snap ik. Maar dan zou je je ouders kunnen vragen om autorijlessen. Voor 100/200 euro heb je al een heel behoorlijke tweedehans scooter kopen. Nu je scooter-rijbewijs moeten halen is vrij 'zinloos'.


    To love is to destroy.

    Snap ik, maar mijn ouders zullen dat niet appreciëren, denk ik, hoe graag ik het ook wil. x'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Druella schreef:
    Snap ik, maar mijn ouders zullen dat niet appreciëren, denk ik, hoe graag ik het ook wil. x'D


    Hahaha, dan hangt het er van af hoe hard je een scooter nodig hebt. Ik het waard om nu nog 700/800 euro te spenderen aan een scooter en een scooterrijbewijs, als je over een jaar al auto zou mogen rijden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hmm, als je een eind moet fietsen naar school is een scooter erg handig. Aan dat rijbewijs heb je in principe alsnog niet veel tot je achttiende, want als je 17 bent moet er verplicht iemand bij zitten die al ..... jaar zijn/haar rijbewijs heeft.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aurorea schreef:
    Hmm, als je een eind moet fietsen naar school is een scooter erg handig. Aan dat rijbewijs heb je in principe alsnog niet veel tot je achttiende, want als je 17 bent moet er verplicht iemand bij zitten die al ..... jaar zijn/haar rijbewijs heeft.

    Ja maar als je nu je rijbewijs haalt dan mag je ook meteen op een scooter. En dat mag wel zonder begeleiding :'D


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Ja maar als je nu je rijbewijs haalt dan mag je ook meteen op een scooter. En dat mag wel zonder begeleiding :'D


    Bedoel je dat je met een autorijbewijs scooter mag rijden?
    Dat zou echt awesome zijn
    :9~


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Je rijbewijs wil je uiteindelijk toch wel halen en als ik het zo hoor moet je voor je scooter zelf ook nog vrij veel neerleggen. Gaan we even een rekensommetje maken van wat je zou moeten betalen:
    Als je voor een scooter kiest
    Helft van de rijlessen + bezine (dit alles wanneer je 16 bent) + (wanneer je 16 1/2 bent) autorijlessen + (wanneer je 17 bent) auto = veel geld (nerd)
    Als je voor alles wat je het liefste wilt kiest
    onderhoudskosten voor een fiets/kosten voor OV (want ja, je hebt geen scooter) + (wanneer je 16 1/2 bent) autorijlessen + (wanneer je 17 bent) auto = minder geld (nerd)

    Gohh, ik kan rekenen
    Onderhoudskosten voor een fiets of kosten voor OV zijn vrij laag, terwijl aan een scooter ook nog onderhoudskosten zijn verbonden voor als je dat ding in de prak rijdt.
    Lijkt mij vrij logisch wat ik zou kiezen (:


    From these ashes, I will rise

    Aurorea schreef:
    Hmm, als je een eind moet fietsen naar school is een scooter erg handig. Aan dat rijbewijs heb je in principe alsnog niet veel tot je achttiende, want als je 17 bent moet er verplicht iemand bij zitten die al ..... jaar zijn/haar rijbewijs heeft.

    Ja, daarom, en aangezien je autorijbewijs halen nogal... duur is, weet ik niet zeker of ik die gelijk ook krijg volgend jaar :')
    Ik dénk dat ik voor de scooter ga, maar ik ga er nog even goed over nadenken.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ancore schreef:
    Je rijbewijs wil je uiteindelijk toch wel halen en als ik het zo hoor moet je voor je scooter zelf ook nog vrij veel neerleggen. Gaan we even een rekensommetje maken van wat je zou moeten betalen:
    Als je voor een scooter kiest
    Helft van de rijlessen + bezine (dit alles wanneer je 16 bent) + (wanneer je 16 1/2 bent) autorijlessen + (wanneer je 17 bent) auto = veel geld (nerd)
    Als je voor alles wat je het liefste wilt kiest
    onderhoudskosten voor een fiets/kosten voor OV (want ja, je hebt geen scooter) + (wanneer je 16 1/2 bent) autorijlessen + (wanneer je 17 bent) auto = minder geld (nerd)

    Gohh, ik kan rekenen
    Onderhoudskosten voor een fiets of kosten voor OV zijn vrij laag, terwijl aan een scooter ook nog onderhoudskosten zijn verbonden voor als je dat ding in de prak rijdt.
    Lijkt mij vrij logisch wat ik zou kiezen (:

    Ugh, dat is ook waar.
    Ik haat keuzes maken. :')


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik heb geen interesse in een scooter, dus ik zou voor HP replica gaan, maar dat ben ik natuurlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    mijn nicht van 18/19 vjaar zij onlangs dat een scooter weggegooid geld was.
    Want na 2 jaar kun je al autorijden dus....


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3