• Wij moeten voor school een enquette over slaapproblemen houden. Wij zouden het erg fijn vinden als jullie de tijd nemen om hem in te vullen!

    1. Hoe oud ben je?
    2. Hoe laat ga je naar bed?
    3. Hoe laat ga je slapen?
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt?
    5. Hoe laat sta je op?
    6. Ben je ‘’s ochtends moe?
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig?
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica?

    Bedankt!


    People change, memory's don't.

    1. Hoe oud ben je? 16
    2. Hoe laat ga je naar bed? Verschilt, in het weekend rond half een en doordeweeks meestal 10 uur/half 11
    3. Hoe laat ga je slapen? Verschilt, in het weekend rond half 2 en doordeweeks meestal 11/12 uur.
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Een kwartiertje
    5. Hoe laat sta je op? In weekend rond half 12, doordeweeks half 7, twintig over 7 of half 9.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Meestal wel
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Jua
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? In het weekend tussen één uur en half twee, doordeweeks tussen 11/12 uur.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    1. Hoe oud ben je? 18
    2. Hoe laat ga je naar bed? Doordeweeks half 11/11 uur, in het weekend half 12/12 uur.
    3. Hoe laat ga je slapen?Hetzelfde als wat hierboven staat?
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Halfuur.
    5. Hoe laat sta je op? Doordeweeks 6/7/8 uur, in het weekend 7 uur als ik moet werken, 9 uur als ik kan uitslapen.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Ja, eventjes.
    7. Is jouw slaapplaats ‘s nachts/’s avonds rustig? Ja, héél rustig (geen auto's die passeren)
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Doordeweeks rond 10 uur, in het weekend rond 11/12 uur.


    You are beautiful, you are love.

    1. Hoe oud ben je? 16.
    2. Hoe laat ga je naar bed? Meestal rond 11 uur, in het weekend rond half 1.
    3. Hoe laat ga je slapen? Doordeweeks twaalf uur/half 1. Weekend meestal 1 uur/half 2.
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Half uurtje.
    5. Hoe laat sta je op? Doordeweeks + zaterdagen kwart voor 7. Op zondag, zo laat uitslapen als ik kan: 12 uur/half 1.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Meestal wel ja.
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ligt eraan, ik slaap op zolder, dus als het hard regent of waait hoor je dat wel ja.
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? 12 uur/half 1 doordeweeks. Weekend 1 uur/hallf 2.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 9:46 ]


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    1. 17 jaar
    2. Doordeweeks meestal rond 12 uur en in het weekend verschilt het.
    3. Doordeweeks rond 1 uur en in het weekend meestal meteen.
    4. Ligt eraan hoe moe ik ben, maar meestal een half uur.
    5. Doordeweeks tussen 7 uur en half 8. In het weekend tussen 9 en 10 uur.
    6. Ja, altijd.
    7. Ja
    8. Doordeweeks rond 12 uur en in het weekend verschilt het.

    Sorry als er spelfouten inzitten, ik tik dit op mijn phone.


    Tell me about it, stud.

    1. Hoe oud ben je? 15 jaar
    2. Hoe laat ga je naar bed? Rond 10 uur
    3. Hoe laat ga je slapen? Tussen 11 en 12
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? 1 tot 2 uur
    5. Hoe laat sta je op? Doordeweeks half 7, in het weekend 9 uur
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Ja, vooral doordeweeks
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ja
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Dat verschilt van half 10 tot 11 uur 's avonds. Het ligt eraan hoe moe ik ben.


    From these ashes, I will rise

    1. Hoe oud ben je? 18
    2. Hoe laat ga je naar bed? Rond 3 uur
    3. Hoe laat ga je slapen? Rond 4 uur
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Nu ik melatonine slik duurt het ongeveer een half uur voor ik in slaap val.
    5. Hoe laat sta je op? Hangt er vanaf hoe laat ik naar school moet. Meestal ergens rond negen of tien uur. En in het weekend rond één/twee uur.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Ja
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ja, er zijn wel auto's en vliegtuigen maar die hoor ik ondertussen niet meer.
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Wanneer ik naar bed ga, rond 3 uur dus.

    Even voor de duidelijkheid. Ik heb een slaapstoornis genaamd DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome).


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    1. Hoe oud ben je? 19
    2. Hoe laat ga je naar bed? Door de week meestal rond half 10, 10 uur. Als ik moe ben, ga ik wel eerder, rond 9 uur. In het weekend blijf ik langer op, meestal tot een uur of 12, half 1.
    3. Hoe laat ga je slapen? Bij voorkeur direct als ik op bed lig, maar dat lukt niet altijd. Soms duurt het een half uur tot een uur voor ik slaap.
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Zie boven.
    5. Hoe laat sta je op? Dat ligt er aan hoe laat ik naar school moet. Meestal tussen 6 en 7 uur. Op mijn vrije dagen door de week ga ik rond 9 uur mijn bed uit en in het weekend om ongeveer 11 uur.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Soms wel, soms niet. Dat verschilt heel erg.
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ja
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Als ik naar bed ga.

    Ik heb Hypothyreoïdie (een te traag werkende schildklier). Ik ben daardoor snel moe en moet veel slaap hebben; eigenlijk minstens 9 tot 10 uur per nacht.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    1. Hoe oud ben je? 15
    2. Hoe laat ga je naar bed? half 10 (weekend 12 uur)
    3. Hoe laat ga je slapen? rond 1 uur
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? 3 uur
    5. Hoe laat sta je op? 6 uur (weekend 12 uur)
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Nee
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ja
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? 1 uur - half 2


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    1. Hoe oud ben je? zestien.
    2. Hoe laat ga je naar bed? Doordeweek om 11 uur, half 12, in het weekend soms iets later, 12 uur of zo.
    3. Hoe laat ga je slapen? Wat hierboven staat.
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Dat verschilt heel erg per nacht, maar ik denk wel zo'n twee, drie uur.
    5. Hoe laat sta je op? Om zeven uur doordeweek, in het weekend meestal half tien.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Ja.
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ja.
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Vlak voor ik naar bed ga, 11 uur, half 12 dus.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    1. Hoe oud ben je? 14 (over twee maanden 15)
    2. Hoe laat ga je naar bed? meestal rond half tien/ tien uur
    3. Hoe laat ga je slapen? ligt eraan hoe laat ik kan slapen. Dit varieert vaak van half 12 tot vier uur 's nachts, soms vijf uur
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? als ik echt moe ben misschien net tien minuten. Maar anders kan het zo een uur duren of langer duren
    5. Hoe laat sta je op? met school: half acht, kwart over acht
    In vakanties: tussen 11 en één. Als ik iets te doen heb rond negen uur.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? alleen als ik of niet zelf wakker ben geworden of voor acht uur opsta.
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? ja, op zich.
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? zodra ik het gevoel heb dat ik inslaap zou kunnen vallen en moe ben.


    We've lived in the shadows for far too long.

    1. Hoe oud ben je? 21
    2. Hoe laat ga je naar bed? Doordeweeks tussen half 10 en 11 uur en in het weekend rond 12 uur
    3. Hoe laat ga je slapen? Doordeweeks tussen 10 en 11 uur en in het weekend rond 12 uur/half 1
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Dat ligt eraan hoe moe ik ben. Soms val ik meteen in slaap en een andere keer kan het een uur duren voordat ik in slaap val
    5. Hoe laat sta je op? Als ik naar school ga om kwart voor 7 en anders rond half 11, behalve op zondag, dan kan het nog later zijn.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Ja, vaak wel.
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Redelijk, er komen 's nachts nog wel auto's voorbij, maar die hoor ik niet meer..
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Wanneer ik ga slapen.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 12:06 ]


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    1. Hoe oud ben je? 21
    2. Hoe laat ga je naar bed? rond half 10
    3. Hoe laat ga je slapen? rond half 12, 1 uur
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? hangt ervan af 3 of 2 uren
    5. Hoe laat sta je op? tussen kwart voor 7 en kwart over 7 3 dagen en 3 dagen kwart voor 9
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? nee, later wel
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? ja
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? half 12 ofzo


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    1. Hoe oud ben je? 17
    2. Hoe laat ga je naar bed? Tussen negen uur en half 11
    3. Hoe laat ga je slapen? tussen half tien en elf uur
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? meestal niet lang, nog geen vijf minuten
    5. Hoe laat sta je op? kwart na 7
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? ja
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? ja
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? net voor ik ga slapen sms ik nog een beetje. Als ik wíl slapen gaat mijn gsm meteen weg.


    Let the Night embrace you

    1. Hoe oud ben je?19
    2. Hoe laat ga je naar bed?10 uur/ half 11
    3. Hoe laat ga je slapen?11 uur/half 12
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt?Kwartiertje
    5. Hoe laat sta je op?7 uur
    6. Ben je ‘’s ochtends moe?Vaak niet maar soms wel
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig?Ja
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica?Als ik ga slapen.


    Learn who you are before someone tells you who you should be.

    1. Hoe oud ben je? 17
    2. Hoe laat ga je naar bed? Tussen 22:00 en 23:00 (in het weekend of vakantie veel later)
    3. Hoe laat ga je slapen? Tussen 22:00 en 23:00
    4. Hoelang duurt het voordat je in slaap valt? Meestal een half uur of zo.
    5. Hoe laat sta je op? 7:00, in het weekend rond 9:00.
    6. Ben je ‘’s ochtends moe? Nogal :']
    7. Is jouw slaapplaats ‘’s nachts/’’s avonds rustig? Ja.
    8. Hoe laat stop je met het gebruiken van elektronica? Net voor ik naar bed ga.


    Caution first, always.