• Ik mis The Twilight Saga nu al en voorlopig heb ik The Vampire Diaries om mezelf even zoet te houden, maar kent iemand nog wat vampierboeken of films die absoluut het lezen of kijken waard zijn? Het hoeft niet perse romantiek te zijn, alhoewel mijn voorkeur daar wel naar uit gaat, maar eigenlijk vind ik alles wel leuk; zo lang vampieren maar echt het hoofdonderwerp zijn.

    Edit: Wel graag Nederlandse boeken.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 17:28 ]


    Chaos is a ladder.

    Academicus Vampyrus is inderdaad geweldig :)
    En anders kan je misschien de verhalenbundel "Blind date, verliefd op een vampier" lezen, die is echt geweldig :D (Het zijn vijf korte verhalen van verschillende schrijfsters, en persoonlijk vond ik drie verhalen echt fantastisch, eentje gewoon goed en eentje was nogal raar)


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    Everdeen schreef:
    House of Night is leeeeuk !


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Vampire Suck :Y) Okee, stiekem is die best wel slecht, een parodie op verschillende vampier films, onder andere twilight
    Uhm, ik vond Cirque du Freak: The Vampire's Assistant, erg leuk! Daar hebben ze ook een reeks boeken van, ik weet alleen de naam niet. Zoek maar eens op 'boeken van Darren Shan', dan zul je zeker wel wat vinden! Ik weet alleen niet of de boeken in engels of nederlands zijn, heb ze nog niet gelezen ;p


    Inspiration can hit you any time

    In het vampierhandboek van Paul van Loon staan ook een heleboel vampierboeken en vooral films ;D
    Ik heb het boek alleen nu niet bij me dus ja,,,


    Jai Mata Di ~ Love and Peace!!

    Britsanity schreef:
    True blood (gebaseerd op een boekenreeks)
    Het is niet Nederlands, maar zéker de moeite waard!:9~


    Deze heb je wel in het Nederlands. Ik heb ze zelf gelezen. Het is dan de Sookie Stackhouse serie. Met zo goed als dood. Club dood. Etc.
    Echte aanraders trouwens!


    "If you don't know where to go, any road'll take you there"

    weet je het is niet echt vampier, maar het is ook zeer leuk om te lezen als je in de ban bent van vampiers hoor het boek heet cinder zeker de moeite waard om ook eens te lezen ;)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dracula van Bram Stoker. Als je beweert van vampiers te houden, dan moet je dat boek gewoon gelezen hebben.
    Verder is de Vampire Chronicles serie van Anne Rice ook aan te raden. Meer info en de lijst met de titels vind je hier.

    Verder vond ik TVD ook wel mooi, maar er werd nets iets teveel van andere fantasiewerelden in gegooid naar mijn smaak. Het werd op den duur een beetje een mikmak van alles. Maar toch kon ik die boeken niet neerleggen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Morganville vampires, het is niet in het Nederlands, maar het Engels is niet al te lastig te begrijpen en ik weet zeker dat je helemaal verliefd wordt op Michael Glass... Academicus Vampyrus en de Alchemisten van Richelle Mead zijn ook heel goed:). Alleen als je die weer uit hebt, moet je ook weer afkicken:D.


    "The things I do for love" -Jaime Lannister

    Constantine schreef:
    Vampire Suck :Y) Okee, stiekem is die best wel slecht, een parodie op verschillende vampier films, onder andere twilight
    Uhm, ik vond Cirque du Freak: The Vampire's Assistant, erg leuk! Daar hebben ze ook een reeks boeken van, ik weet alleen de naam niet. Zoek maar eens op 'boeken van Darren Shan', dan zul je zeker wel wat vinden! Ik weet alleen niet of de boeken in engels of nederlands zijn, heb ze nog niet gelezen ;p


    Dat is écht een geweldige film :3
    Eerst is ie raar :')
    Maar daarna word ie echt mooi ;D


    Little do you know