• Ik moet morgen een probleemstelling voor kunstvak algemeen inleveren, maar ik ben helaas erg slecht in dit vak en ik heb een 3 gemiddeld op te halen, vandaar dat ik jullie om hulp vraag ;x

    De stelling luidt: "“Virtual reality” en simulatie zijn computertechnieken die oorspronkelijk niet voor kunstzinnige doeleinden zijn ontwikkeld."
    Ik moet daar dus op antwoorden of het klopt of niet, en er een toelichting bij geven. Maar ik weet hier dus echt niks over ;/

    Verder moet ik deze vraag beantwoorden: "Welke wetenschappelijke toepassingen van virtual reality en simulatie zijn er?"

    En: "Kun je voorbeelden noemen van kunst waarin gebruik is gemaakt van simulaties of virtual reality?"

    Kan iemand misschien helpen? Dat zou erg fijn zijn, want met dit punt haal ik het niet ;_;


    Alis volat propriis.

    Google of Wikipedia weet dit vast wel.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Odina schreef:
    Google of Wikipedia weet dit vast wel.

    Ja, maar die zijn er nogal oppervlakkig over en Wikipedia is zo'n lang verhaal met termen die voor mij net zo goed Chinees hadden kunnen zijn dat ik er vrij weinig uit kan opmaken (;


    Alis volat propriis.

    Je kunt op die stelling gewoon je eigen mening geven. Er is geen goed of fout. Het is jouw mening; Vind jij dat computer technieken als simulatie/virtual reality kunst kunnen zijn of niet?


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb het geprobeerd, het is een beetje magertjes maar ik heb echt geen flauw idee wat ik erbij zou moeten zeggen. Ik heb dit getypt: "Ik denk dat het in principe niet specifiek voor kunstzinnige doeleinden is ontwikkeld, meer voor wetenschappelijke doeleinden, maar wel dat kunst zeker een rol heeft gespeeld in de ontwikkeling, want mensen willen natuurlijk ook altijd vermaak, en zijn opzoek naar iets nieuws, en het is wel iets speciaals als je je in een bepaalde omgeving kan wanen, en waarin het lijkt alsof je her als het ware zelf deel van uitmaakt. Ook denk ik dat er in het begin dus vooral gebruik van is gemaakt voor de wetenschap, maar toen men er meer in thuis is geraakt, er daarna ontwikkelingen zijn gekomen op gebied van VR en simulaties op het gebied van kunst en vermaak.".

    Ik hoop dat ze daar tevreden mee is ;x


    Alis volat propriis.