• De afgelopen tijd is heel zwaar voor mij geweest, het is het nu nog altijd. Ik ben in een soort spiraal terecht gekomen van problemen. Het is echt een kwelling waardoor ik op zwakke momenten huilend wakker lig. Ik kan er met niemand over praten; niet met mijn ouders en niet met mijn vrienden (ik heb het gevoel dat mijn band niet sterk genoeg is met iemand om er mijn hart bij te luchten). Daarom denk ik er vaak over om alles van me af te schrijven in een soort faction. Quasi hetzelfde als wat ik meemaak, maar toch ver genoeg om me te proberen recht houden. Het lijkt alsof ik alsmaar dieper en dieper ga. Dat merk ik vooral omdat ik dit allemaal vertel hier. Ik twijfel er nog steeds aan of dat dit wel een goed idee is. Waarom zou ik mijn problemen delen? Door het te zeggen voel ik de pijn weer opkomen. Het idee van het schrijven blijf ik maar uitstellen. Geen idee waarom. Misschien omdat ik te lui ben of misschien ben ik wel bang om mijn problemen te confronteren of ik zie in dat het stom is om verhalen te schrijven als ik er geen talent heb. Wat voor nut heeft het om verhalen te schrijven om mijn lasten te verminderen als het resultaat slecht is. Want dat is toch wat ik wil? Dat ik de wereld (of toch op zijn minst 1 persoon) kan meenemen in mijn verhaal. En nu word ik weer boos op mezelf, weeral omdat ik hier een topic over maak. Hoeveel keer heb ik gezegd dat Quizlet vol met marginale mensen zit die op en top marginale problemen hebben. Bekijk me nu eens, dat denken heeft me niet beter dan de rest gemaakt, alleen zieliger. Nu zit ik in hetzelfde schuitje, of zelfs een paar lager. Nu ben ik weer boos omdat ik het vorige heb gezegd, want populair ga ik me niet maken. Ik moet alles gewoon kwijt. Dit topic was al een grote drempel voor me. Ik heb het lang uitgesteld en zonder na te denken maakte ik een nieuw topic aan. Onbewust zal ik weten dat dit de beste manier is. Mijn hart luchten waar niemand me kent en waar niemand -hopelijk- over me (voor)oordeelt. Hier is iedereen anders dan ik: lief en begripvol en niet vol met die vieze hogere klasse-gedachten. Waarom heb ik die gedachten zelfs? Ik heb nooit tot die klasse behoort, want nu ik stilaan de geschiedenis van mijn familie te weten kom besef ik meer en meer dat we nietsnutten zijn en nooit iets zullen bereiken. Ik zal gewoon altijd de hoop gehad hebben om tot hen te behoren. Tot bij de populaire kinderen van school met stijl, geld en vrienden. Maar in die 15 jaar is het me nooit gelukt om echt geliefd te zijn. Ik zal nooit sociaal, grappig en vlot genoeg zijn om hen te evenaren.

    Fuck it, ik stop ermee. Mijn gedachten duwen me dieper en dieper. Aangezien ik hier neerschrijf wat ik denk, stop ik met dit topic. Ik heb niets bereikt met dit topic, maar voor de eerste keer heb ik het kunnen zeggen. Het voelt niet zo goed als ik had gedacht, dus waarom zou ik verder schrijven? Niemand gaat de moeite nemen om dit te lezen en als iemand hier toch aan zou beginnen, haakt die af ergens waar het te depressief wordt. Wie wilt er nou slechte dingen willen lezen als de wereld vol zit met goede dingen die je maar hoeft op te zoeken. De vraag die ik nu nog heb is stom: wat moet de titel van mijn topic zijn? Welke titel trekt aan? Dan heb ik tenminste nog een beetje aandacht van de aandacht die ik denk te verdienen. En ik weet het niet wat het moet zijn, want niemand geeft iets om een topic 'problemen' dan denken jullie: oh nee, niet weer dat gezeik. Ja hoor, ik weet dat jullie dat zouden denken, want ik dacht dat ook altijd. Maarja, jullie zijn anders. Beter dan mij. Het is 'Afgrond' geworden, ook al heb ik dat woord nergens vermeld. Het is gewoon het woord dat mijn gevoel het beste kan beschrijven. Het is alsof ik voor een diepe afgrond sta en er elk moment kan in vallen. Ergens diep vanbinnen weet ik dat ik me moet rechttrekken en weglopen van die afgrond voor ik in die eeuwige ellende terechtkom. Het probleem is dat ik geen houvast of geen doel vind. Ik denk altijd dat een vriendje nu de beste redding zou zijn. Gewoon iemand waar ik mezelf bij kan zijn, waar ik gelukkig mee ben, die mijn beste vriend is en die me graag ziet ondanks al mijn problemen die ik hem heb verteld. Ik heb al wel bedacht dat dit enorm onrealistisch. Een jongen wilt een mooi, slank meisje dat straalt van zelfvertrouwen en altijd lacht en blij is. Die eerste criteria zijn al voor een deel (ik probeer mijn zelfwaarde nog een beetje boven 0 te houden) een probleem, maar die laatste twee zijn de boosdoeners. Voordat ik geen lichtje vind, zal ik niet in staat zijn dat gewenste girlfriend material te worden.

    Ik moet er een punt achter zetten. Nee, zo diep ben ik nog niet, gewoon een punt achter dit bericht. Anders doe ik toch maar verder.
    Fini. BAM, vetgedrukt, dat het lekker duidelijk is voor mezelf.


    Only losers can act the way you do

    Dat klinkt allemaal best heftig. Ja, ik heb alles gelezen.
    Hier is dan even een standaard hulpvaardige Q'er die jou wel een luisterend oor wil bieden, als je dat nodig vindt. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Wow.. Dit komt inderdaad vrij heftig over.
    Als je wil, mag je me altijd een berichtje sturen. (:


    If we can't live together, we are going to die alone.

    Arme meid, dat is echt heftig...
    Ik vind het niet leuk om te lezen wanneer iemand zo weinig zelfvertrouwen heeft. Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om het tegen iemand te vertellen/ te schrijven. En jongens zoeken niet altijd naar mooi, slank meisje dat straalt van zelfvertrouwen en altijd lacht en blij is. Want dat is zo onrealistisch als de pest. Ik denk zelf dat de meeste jongens zoeken naar meiden een normaal figuur hebben of meer -Want dat is toch veel mooier?- En jongens die daar naar zoeken moeten gewoon wakker geslagen worden met een groot dik boek. De jongens die heel veel vriendinnetjes krijgen, zijn in mijn ogen meestal douchbags-niet allemaal- (cat).
    Ik ben ook 15 jaar, nooit echt 'verliefd' geweest, nooit een vriendje en nooit naar een vriendje gezocht. Ze komen vanzelf wel!
    En al die populaire kinderen, daar heb ikzelf nooit goede ervaring mee gehad. Ze hebben zogenaamd stijl, wat soms echt verschrikkelijk is en ze hebben veel "vrienden". De " is nodig, want ik heb zulke mensen negen van de tien keer alleen maar over elkaar zitten roddelen, elkaar afzeiken en ruzie maken. Het lijkt leuk, maar dat is het niet. Ik heb zelf veel vrienden, maar spreek de helft niet vaak. We staan bij elkaar in de pauze, maar zijn altijd gezellig tegen elkaar. We zijn allemaal stuk voor stuk lekker apart, raar en buitengewoon :Y)
    Sterkte, en als je ergens je ei kwijt moet mag je mij altijd een pb'tje sturen :3

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 18:57 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik heb alles gelezen en ik zit hier nu te huilen. (sorry voor spelfouten, ik kan niet bepaald goed zien wat ik type). Ik weet wat je meemaakt, want ik heb hetzelfde, Ik ben wel slank (met je Girlfriend-material) maar daar houdt het ook mee op. Ik heb de vreselijkste dingen over mezelf gehoord die ik met maar een paar mensen heb gedeeld, en die mensen waren via Quizlet (één kende ik wel in het echt, maar ik heb het haar via Quizlet verteld). Ik wil het ook nog steeds opschrijven en ook ik heb er moeite mee om er echt goed aan te beginnen.
    Voel je alsjeblieft niet schuldig omdat ik nu dus zeg dat ik zeg dat ik aan het huilen ben door jouw topic, het zat er al een tijd aan te komen. Ik heb al bijna een jaar niet meer gehuild, ook al wil ik het wel. Ik wil huilen in de hoop dat ik dan eindelijk alles eruit laat, maar het lukte me niet, tot nu. Daar wil ik je eigenlijk voor bedanken. Je topic heeft me laten zien dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaakt.
    Je mag altijd alles bij me kwijt, ik weet wat je doormaakt.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Vergeet nooit dat hier altijd mensen voor je zijn, mensen ookal ken je ze niet die voor je klaarstaan. Je bent altijd welkom om je gevoelens te uiten, hoe duister en depressief ze ook zijn (juist dan). Iedereen heeft talent en mooi zijn zit niet alleen vanbuiten. Er komt vast iemand op je pad die je waardeerd zoals je bent, en zoals je verdient. Sterkte!

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 19:29 ]


    Can't control my second personality

    I know the feeling. Ik heb jarenlang in een neerwaartse spiraal gezeten, maar ik ben er langzaamaan weer aan het uitkomen. Met veel moeite en terugvallen. Het enige wat ik eigenlijk kan zeggen is dat ik het gewoon heel erg hoop dat het allemaal goedkomt en dat veel mensen er voor je willen zijn, waaronder ik.


    26 - 02 - '16

    Nou ik heb alles gelezen, and I've got a few things to say.
    First of all;



    Omdat je die waarschijnlijk heel goed kan gebruiken.

    And second,

    ik ga je geen goedbedoelde maar niet helpende raad geven, wat ik je wel wil zeggen is dat, als je ooit de nood hebt om aan iemand je verhaal te doen zonder dat die persoon je ervoor veroordeeld of je erna gaat overladen met goede raad, ik altijd voor je klaarsta

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 19:30 ]


    Change, the only good thing in this world.

    Ik heb alles gelezen omdat ik hier mezelf in herken. Ik ben nooit echt geliefd geweest tussen mijn vriendengroepje en nu trouwens nog streeds niet. Leerlingen schreven op dat ze vooral niet naast me wilden zitten in de klas en ze betrekken mij eigenlijk nooit bij iets. Ik weet niet hoe dat komt, want dat willen ze dan niet zeggen.
    En een vriendje heb ik ook nog nooit gehad. Ik heb ook het gevoel dat jongens alleen maar op het 'Perfect' meisje uit zijn en dat ben ik niet, helaas. In de eerste en de tweede zei zelfs een jongen dat ik super lelijk was en dat ik nooit een vriendje zou krijgen en dat als ik in de spiegel zou kijken, hij zou breken. En het ergste is nog dat ik niet vind dat ik lelijk ben. En dan momt het nog harder aan.
    Ik kan je dus niet echt helpen, maar je kan me altijd iets sturen om te praten. En ik weet zeker dat heel Quizlet vol zit met mensen die jou steunen en die jou kunnen helpen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik herken mezelf er niet in, in je verhaal, maar ik kan het me wel voorstellen tot op een bepaalde hoogte. Zoals je misschien al leest, zijn er veel mensen die je willen helpen, en ik denk dat zoiets het belangrijkste voor je is. Iemand waar je mee kunt praten, desnoods vloeken en tieren, maar dat zul je wel nodig hebben. Ondanks dat je misschien eerst een slechter gevoel krijgt, omdat je het vertelt en eraan denkt, zal het daarna beter worden. Je bent dan niet meer de enige in je situatie, maar kan het dan met iemand delen. Diegene zou je raad kunnen geven, je helpen, je steunen. Daar heb je niet persé een vriendje voor nodig, maar iemand die je steunt.

    Ik hoop dat het snel beter met je zal gaan en over het perfecte girlfriend-materiaal, niemand is perfect en die meisjes die o zo perfect lijken zullen ook gewoon problemen hebben thuis. Jongens zoeken een leuk iemand met een inhoud tenminste, de 'slechte' jongens kijken alleen maar naar uiterlijk.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    http://weheartit.com/entry/13389213

    http://weheartit.com/entry/44543187/via/DollyLiZPrincess

    (H)(H)(H)


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Jeetje, wat je zegt is heftig en stiekem ook wel heel herkenbaar. Jij hebt hier het lef om hetgeen neer te zetten wat ik nooit heb durven schrijven en dat vind ik heel knap van je.
    Je moet je problemen niet naar de achtergrond schuiven en al helemaal niet denken dat het anderen niets interesseert. Je moet erover praten. Als je dat niet doet, duurt alle ellende alleen nog maar langer. Desnoods vertel je het alleen aan de mensen die je hier vertrouwt, maar je moet het er gewoon over hebben.
    En zonder vriend kom je ook uit de shit. Dat weet ik heel zeker. Ik heb namelijk een lange tijd een hekel aan mezelf gehad en de slechte cijfers stapelden zich op. Ik dacht ook dat mijn enige redding een lieve vriend was, maar ik ben er helemaal zelf uitgekomen.
    Heb er vertrouwen in dat het goed komt. Je bent niet minder dan een ander. Als je van jezelf leert te houden, hoef je nergens bij te horen. Je bent goed zoals je bent.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik zou allereerst nog even je eigen post doorlezen als ik jou was. Wat heb je nou precies opgeschreven en wat verwacht je van ons dat wij gaan doen? Van wat ik heb begrepen uit je topic, ben je niet gelukkig en wil je een vriendje. Het drama er omheen klonk allemaal heel mooi, maar daar kunnen we dus helemaal niets mee.
    Ik kan je nu wel een cyberhug geven en vertellen dat ik medelijden met je heb, maar daar kom jij niet verder mee, dat weet je zelf ook wel. Toch kan ik je ook niet helpen, want je weet duidelijk zelf ook niet wat er mis is. Quizlet zit vol goedaardige, hulpzame mensen, maar niemand hier kan jou op magische wijze gelukkiger maken, dat moet je zelf doen. Ik raad je aan niet zoveel na te denken en daarna terug te komen.


    i put the fun in funeral

    Vraag jezelf af waarom je je klote voelt. Ik kan namelijk heel weinig daarover uit het verhaal uitmaken. Basically; kijk naar de reden waarom je je klote voelt en ga dat counteren met iets waar je gelukkig van wordt of waar je voldoening uit kan halen. Aan sommige dingen kun je niks doen al probeer je zo hard en die dingen zijn van externe mazzel afhankelijk. Bijvoorbeeld: een partner vinden. Maar je eigen houding tegenover die dingen is hetgeen dat bepaalt of je ergens aan onderdoor gaat of er keihard doorheen slaat. Zoals Eleanor Roosevelt zegt: 'No one can make you feel inferior without your consent.'
    En kijk naar de dingen die je wel hebt en die je leert door ellende. Zo heb ik de afgelopen tijd shit meegemaakt waar je U tegen zegt en waar ik me nu van afvraag hoe ik me daar ooit doorheen heb geslagen. Maar ik heb ondanks alles heel veel geleerd over mezelf waar ik anders nooit achter zou zijn gekomen. En ik durf zonder arrogantie te zeggen dat ik door schade en schande wijs ben geworden.


    No growth of the heart is ever a waste

    heftig, toevillig snap ik wat je bedoeld omdat ik het zelfde heb. ik heb een story aangemaakt op q met al mijn problemen en toen ik het bekeek bedacht ik dat ik nog en heel leven te gaan heb en dat alles positief moet worden. dus ik ben positief gaan denken natuurlijk zijn er nog wel problemen, maar door de positieve dingen in te zien werd ik vrolijker en dat ik 6 weken geleden achterna ben gezeten door een inbreker en bedreigd ben heeft snel een plaats in mijn hoofd gekregen waardoor ik er niet continu over zit te malen.
    misschien helpt het je.
    misschien vind je het wel leuk om samen te praten, lucht voor mij op en voor jou.
    maar als je het niet wil snap ik het ook.
    pb me maar als je het wil;)


    If you can dream it, you can do it❤️

    Backfire schreef:
    Ik zou allereerst nog even je eigen post doorlezen als ik jou was. Wat heb je nou precies opgeschreven en wat verwacht je van ons dat wij gaan doen? Van wat ik heb begrepen uit je topic, ben je niet gelukkig en wil je een vriendje. Het drama er omheen klonk allemaal heel mooi, maar daar kunnen we dus helemaal niets mee.
    Ik kan je nu wel een cyberhug geven en vertellen dat ik medelijden met je heb, maar daar kom jij niet verder mee, dat weet je zelf ook wel. Toch kan ik je ook niet helpen, want je weet duidelijk zelf ook niet wat er mis is. Quizlet zit vol goedaardige, hulpzame mensen, maar niemand hier kan jou op magische wijze gelukkiger maken, dat moet je zelf doen. Ik raad je aan niet zoveel na te denken en daarna terug te komen.
    Ik weet het. Mijn post was niet echt tactisch ofzo. Ik moest gewoon even mijn gedachten proberen een plaats te geven. Het is niet gelukt en ik had het beter kunnen verwerken in iets anders, of opgeslagen waar niemand anders het kon lezen. Want ik verwacht niets van jullie, ik kan eigenlijk niets van jullie verwachten. Dusja, het was wel stom. Maar het doet goed om even langs alle kanten te horen dat ik een soort van virtuele steun heb. Ik vind het btw ook top dat ik een reactie als die van jou heb gekregen. Nuchter.

    Ik heb ook totaal niet nagedacht over mijn post en blijkbaar zijn mijn gedachten afgedwaald naar een vriendje en dat is voor mij eigenlijk echt de bijzaak, haha. Ik zie een vriendje hebben gewoon als een mogelijke afleiding, maar ik kan even goed extreem gaan sporten of gaan boksen: lekker mijn frustraties eruit kloppen.


    Only losers can act the way you do