• 9 kandidaten
    1 mol
    1 doel
    Ontmasker de mol
    Onthoud 1 ding
    Niets is wat het lijkt

    Trust nobody



    Dit keer doen er geen bekende Nederlanders mee aan het programma, maar jongeren tussen de 12-18 jaar. De jongeren moeten samen opdrachten doen en kunnen daar geld mee verdienen, alleen 1 van de jongeren saboteert de boel. Dat is de mol. Dit keer vindt Wie is de mol plaats in Griekenland.

    Meiden (5)
    -Samantha Felicia Calder||foxfaceXXX
    -Evanna Yin||WritingGirl
    -Sara Van Hanning||Beckett
    -Abdel "Abbey" Cymra Walé||Brookie
    -Hedwig Vivienne Williams.||xAmnesia

    Jongens (5)
    -Yves Smit||Sylvesti
    -Elliot Felix Green||Besar
    -Cyprian Nevio Moldovan||Boira
    -Nathan Eleveld||OhMyZiam
    -Yuan Zhang||Firebolt

    Regels:
    - Er komt een praattopic, dus plaats daar alles wat niets met WIDM te maken heeft
    - Minimaal 4 regels per post, gebruik gevoelens, gedachten over de mol, of dingen die je doet tijdens de opdracht. Dit hoeft niet als je in een gesprek zit
    - Lees please de post's van anderen goed door
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Graag laten weten als je een tijdje niet kan reageren
    - Geen one-liners
    - Het moet natuurlijk wel realistisch blijven. Dus niet iedereen haalt geld binnen, niet iedereen pakt jokers


    BELANGRIJK
    - Ik heb iedereen een PB gestuurd waarin staat of je de mol of een gewone kandidaat bent
    - Ik stuur de mol voor iedere opdracht een PB over de opdracht. (dingen die er kunnen gebeuren tijdens de opdracht of jokers die ergens verborgen liggen)
    - Na 1/2 opdrachten krijg je een PB toegestuurd met de test. Die moet je invullen en terugsturen. Degene die de test het slechts heeft gemaakt of de test niet terugstuurt, ligt eruit
    - Ik ben de presentator en bedenk de opdrachten, ook bepaal ik hoeveel geld er verdient is bij een opdracht


    Het rollentopic/praattopic

    Thanks!
    xx Ruexx

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 18:40 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    [Mijn topics ;D
    Hoe beginnen we?]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Presentator


    Alle kandidaten staan verspreid door dit Griekse labyrint. Alle kandidaten hebben een kaartje gekregen. Daarop staat:
    'Welkom in Griekenland, kandidaten van Wie is de mol? Jullie eerste opdracht is simpel: vind de uitgang van dit doolhof. Ben je op tijd? 100 euro in de pot. Ben je te laat? 100 uit de pot. En vergeet niet op te letten of je je medekandidaten tegenkomt.'
    Okey jullie eerste post wordt dus het begin van deze opdracht. Probeer het wel realistisch te houden. Jullie komen dus niet allemaal op tijd.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    [Mijn topics]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mijn Topics.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Hedwig Vivienne Williams.
    Ik keek orienterend om me heen, en zag een kaartje liggen. Op mijn hoede pakte ik het op, en bestudeerde het. Na elke punt die er stond keek ik even om me heen. Je wist natuurlijk nooit wat ze uit konden halen. Ik glimlachte toen ik het kaartje uit had gelezen. Doolhoven, daar was ik gek op. Het liefste bracht ik daar door, vooral als ik rust wilde. Mijn hoofd breken over de kronkelende, ingewikkelde gangen. Trust nobody. Het zinnetje schoot door mijn hoofd, het zinnetje waarvan ik had besloten om me aan te houden. Ik glimlachte nog eens vastberaden, en begon toen te lopen. Gangen in, weer uit, teruglopen vanwege de verkeerde afslag. Ik pijnigde mijn hersens om het beeld van het Griekse labyrint in mijn hoofd te vinden, maar het was er niet. Nieuwsgierig als ik was vroeg ik me enorm af of er ook bepaalde vallen of raadsels waren. Dat zou leuk zijn.

    [Zijn die er? ^^]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Dit zijn de soort van vallen het zijn geen echte vallen, maartoch: Er liggen kokertjes verstopt in het doolhof. In die kokertjes kunnen papieren zitten waar op staat -100 euro voor de pot of +100 euro in de pot. Je weet van tevoren niet wat er in het kokertje zit, dus misschien kun je er beter voor kiezen het dicht te laten. Zodra je een kokertje geopend hebt, telt hij mee.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 18:41 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Evanna Yin:

    Geïrriteerd keek Evanna om haar heen. Waarom, in vredesnaam een labyrinth? Konden ze echt geen betere plek bedenken? Maar haar eerste, en voornaamste zorg was op tijd de uitgang vinden. Dan kregen ze honderd euro erbij in de pot. En ja, als ze te laat kwam... geen goed gedacht, gewoon doorlopen en de uitgang zoeken, dacht Evanna in haarzelf.
    Bijna was ze ergens op getrapt, het was zo klein dat ze het bijna niet had gezien. Niet dat zien ooit een van Evanna's grootste kunsten was geweest, met haar lomp gedoe altijd. Denkend boog ze zich voorover, en zag een kokertje liggen. Een kokertje... wat er ook in zat, Evanna liet het liggen, bang voor wat erin zou zitten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cyprian.

    Het kaartje voor me las Cyprian voor de tweede keer goed door, kijkend of hij misschien iets wijzer kan worden, maar meer tekst dan er stond kwam er helaas niet bij.
    'Welkom in Griekenland, kandidaten van Wie is de mol? Jullie eerste opdracht is simpel: vind de uitgang van dit doolhof. Ben je op tijd? 100 euro in de pot. Ben je te laat? 100 uit de pot. En vergeet niet op te letten of je je mede kandidaten tegenkomt.' Meer uitleg was ook niet nodig. Even draaide hij het kaartje om, maar helaas, geen afbeelding van het doorhol. Een klein lachje speelde zich om zijn mond. Dit kon nog moeilijk worden. Op zijn gemakje ging ik het rechter pad in en nam hij de omgeving goed in me op. Zijn hand tastte even in zijn broekzak, waar mijn boekje zorgzaam was opgeborgen. Hij moest zijn route goed onthouden dus stap 1: naar rechts. Terwijl hij rustig doorliep werd zijn aandacht getrokken door een koker, vastgebonden in een haag. Nieuwsgierig stapte hij erop af. Heel even speelde de woorden door zijn hoofd: “Er liggen kokertjes verstopt in het doolhof. In die kokertjes kunnen papieren zitten waar op staat -100 euro voor de pot of +100 euro in de pot. Je weet van tevoren niet wat er in het kokertje zit, dus misschien kun je er beter voor kiezen het dicht te laten. Zodra je een kokertje geopend hebt, telt hij mee.” Ach, wat is het leven zonder risico’s? Cyprian stopte de koker in zijn zak. Voorlopig liet hij het zo. Misschien, later, maakte hij hem nog open, of verzweeg hij de koker.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nathan Eleveld
    Vluchtig nam ik alles door. Dit doolhof uitkomen; een makkie.
    Ik begon verschillende kanten op te lopen. Af en toe moest ik omkeren, door de doodlopende paadjes. Na een tijdje besefde ik dat dit niet begon te werken. Ik had er te gemakkelijk over gedacht. Plots hoorde ik voetstappen. Snel liep ik de andere kant op. Vriendschappen sluiten kon later nog, eerst uit dit verdomde doolhof komen. Ik begon de andere kant op te lopen.
    Na een tijdje zag ik een pad dat helemaal doorliep. Weifelend keek ik ernaar. Misschien was dit het einde en kon ik zo uit het labyrinth stappen?
    Ik begon te rennen en na een paar spannende seconden kwam ik erachter dat ik nog steeds vastazat.


    Het orakel van Delphi.

    Sara Van Hanning

    Geen tijd de te verliezen. Ik sluit de enveloppe met de opdracht erin en begin meteen met rond te wandelen door dit labyrint. Na een tijdje te zitten rennen, besluit ik om een korte pauze te nemen. Ik denk na. Een gewoon labyrint zou iets te simpel zijn voor WIDM, toch? Het is bijna grappig hoe ik op dat moment in een hoek een kokertje zie liggen. Enthousiast maak ik het open. +100 euro! Dit is een goed begin! Mijn pauze is voorbij en ik begin langzaam rustig verder te wandelen. Een half uur lang kom ik alleen maar uit op wegen die dood lopen. Totdat ik in de verte iemand zie met een koker vast. Verbazend genoeg laat ze het kokertje gewoon liggen en loopt ze verder. Ik besluit om haar heel even te bespioneren, en te wachten tot ze weg is bij dat kokertje om hem dan zelf op te pakken.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    (Mijn topics)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Abdel "Abbey" Cymra Walé

    Ik slaak een gilletje. Waar was ik? Oh ja, in een of ander doolhof. Ik las het briefje en knikte tegen mezelf. Snel en lenig sprintte ik vooruit, waarna ik een koker tegen kwam. Hm, laten liggen of openmaken? Ik tilde hem op en maakte hem open. Helemaal enthousiast keek ik ernaar. Totdat ik het zag. -100 euro voor de pot. Oh, lekker dan, Abbey. Goed bezig, joh! Met een zucht begon ik weer rond te slenteren. Uiteindelijk zag ik een meisje die waarschijnlijk een ander meisje bespioneerde. Sluipend ging ik naast het meisje staan. 'Wie bespioneer je?' fluisterde ik in haar oor. Lekker naïef was ik bezig, hé? Als ik ongeluk had, kon ik net zo goed het er het beste van maken.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Sara Van Hanning

    Ik gil. 'Verdomme!' denk ik. 'Wie vond het nu wel zo grappig om mij een hartaanval te geven'? zeg ik terwijl ik me omdraai. Als ik zie dat het een klein meisje is van (ik gok) een 12/13 jaar, voel ik me schuldig door mijn geschreeuw. Maar moest dat nu echt? Natuurlijk is het andere meisje er nu ook al bij komen staan door mijn gegil te horen. Ik hoop dat ze geen vragen stelt over waarom ik haar niet aansprak ofzo, ik heb geen zin in gênante gesprekken nu. Gelukkig zegt ze juist niets, terwijl ik het kokertje opraap en vraag: ' Waarom heb je dit niet open gemaakt?'


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Evanna Yin:

    "Weet ik niet. Ik denk dat ik gewoon, als ik het opraap, het niet zal kunnen laten het te openen, en ja. Ik ga nu nog geen risico's nemen." zei Evanna met een glimlach op haar gezicht tegen het meisje waar ze naartoe was gerend, ze was behoorlijk geschrokken van de gil. Stond dat meisje haar te bespioneren, of stond ze daar gewoon toevallig ergens in die buurt?
    'Neem jij het maar', zei Evanna tegen het meisje. 'Ik ben toch niet van plan het nu nog te nemen.'

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 20:14 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Abdel "Abbey" Cymra Walé

    'Nou, jij bent ook niet vrolijk, hé?' fronste ik. Ik keek hoe ze het kokertje opraapte en haalde mijn schouders op. 'Ik heb er ook al één opengemaakt' vertrouwde ik haar toe. 'Abdel, is de naam. Zeg maar Abbey. Ik kan totaal niet liegen dus wees niet geschokt als ik iets vertel' mompelde ik. Op mijn dooie gemak liep ik naar het meisje toe. 'Zullen we samen verdergaan? Of vertrouw jij míj niet? OH MIJN GOD, JE BENT EEN ALIËN, OF NIET SOMS?!' schreeuwde ik hysterisch, en ik keek met grote ogen. 'Laat maar. Dat slaat nergens op' praatte ik vrolijk door. Ik zag nog een meisje en zwaaide naar haar. 'Hooo-ooi!' zei ik overdreven.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 20:17 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."