• -zeiktopic-

    Ik heb altijd al hard mijn best moeten doen om elk jaar over te gaan. Nu zit ik in 5 vwo en gaat het niet echt goed. Ik doe echt mijn best, leer hard en heb bijles voor drie vakken. Maar toch haal ik met moeite een zesje. Daarom denk ik er erg aan om te blijven zitten en dat idee geeft me ook rust. Ik heb gewoon wat langer de tijd nodig om iets te begrijpen en als ik alles voor de tweede keer zie, denk ik echt dat het beter gaat. Ik heb dan een beetje een buffer voor mijn eindexamen,denk dat ik zo ook meer zelfvertrouwen opbouw en ik kan dan een baantje nemen ( dat wil ik graag). Ik had het hierover met mijn vriendin en zij vraagt of ik altijd zo lang aan mijn huiswerk zit. Ik antwoord dat ik er wel een paar uur aanzit, maar dat ik geen zin heb om elke dag tot 12 uur s'nachts aan mijn huiswerk te zitten. En dan zegt zij dat ik daar dan maar eens zin voor moet gaan maken en beter geen baantje kan nemen. Ik werd dus boos op haar, ze heeft totaal geen begrip voor me. Ik heb hier echt wel goed over nagedachte en natuurlijk vind ik het jammer dat ik niet over kan, maar ze kan er niet eens begrip voor opbrengen en me troosten. En het klonk alsof het mijn eigen schuld was dat ik blijf zitten, alsof ik niet hard genoeg werk. En nu hebben we ruzie, zij vindt dat ik onredelijk ben. Ik kan hier gewoon zo boos over worden..
    Ik vind het ook niet leuk dat ik al die leuke dingen niet met mijn eigen klas kan doen en dat ik niet meer bij haar in de klas zit, maar ik ben het gewoon zat om zo op mijn tenen te lopen... Ik wist het gewoon zo zeker, maar door haar begin ik eraan te twijfelen.
    Waarom kan ze me niet gewoon steunen?

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 21:26 ]


    I won't let you come close enough to hurt me.


    26 - 02 - '16

    Dat is inderdaad niet zo aardig :/
    Maar als je niet zo goed alles kan bij houden en met moeite zesjes kan halen is blijven zitten geen slecht idee. En tja, meer zin gaan maken voor huiswerk? Niemand wil huiswerk maken :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Well. Ik was nog niet zo lang geleden ongeveer net zoals jij. Ik heb alle examens in een keer gehaald (VMBO, Havo, scootercertificaat, autotheorie, autopraktijk) en kon me niet indenken om ergens voor te zakken of wat overnieuw te doen. Dat associeerde ik meteen met falen. Maar nu besef ik - nu ik sowieso een half jaar langer doe over m'n studie omdat ik geen stageplaats kon vinden - dat het soms niet erg is om ergens langer over te doen als je er zelf baat bij hebt. Het geeft me rust en tijd om dingen zelf uit te zoeken en beter te worden.
    Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan je vriendin die het zoveel beter weet, niet aan mij, niet aan verreweg de meeste mensen die geheid een mening hebben over je situatie. Tis jouw toekomst, which means dat je alleen verantwoording af hoeft te leggen aan jezelf. En ik denk dat het 't niet waard is om geestelijk ergens aan onderdoor te gaan terwijl er een makkelijkere, prettigere oplossing is. In dit geval dus een jaartje extra doen. Ik denk dat ik ook dezelfde keuze zou maken als die jij hebt gemaakt. Het geeft je geestelijke rust. En je moet vooral beseffen dat je absoluut niet inferieur bent aan anderen omdat je er een jaar langer over doet. Dat is iets dat ik mezelf soms ook moet zeggen als ik naar medestudenten kijk die op grafisch gebied ontzettend goed zijn.
    Soms moet je een stap terug nemen om weer vooruit te komen - en je beseffen dat 't helemaal niet erg is :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Heej, ik ben netzoals jou. Ik heb ook langer de tijd nodig om alles in mij op te nemen. Ik vind het net als jou ook vaak frusterend dat andere mensen er zo makkelijk over doen, maar die gaat het ook makkelijk af. Ik snap heel goed dat je niet tot 12 uur snachts wilt leren. wat dat zou elke avond betekenen en dat begrijpt je vriendin denk ik niet. Kijk een keer is vaak niet erg. Dat moet ik wel vaker met mijn tentamenweken. maar dat heb ik er ook voor over. Maar je moet ook aan je rust denken. En van dat baantje snap ik ook helemaal. Je wordt volwassen en wilt dus ook wat meer verantwoordelijkheid en ervaring ontwikkelen.
    Kijk of je een baantje kan vinden voormaar een paar uurtjes bijvoorbeeld 4. Zo heb je toch nog genoeg tijd voor je studie. ook is een stapje terug misschien een goed idee. hierdoor krijg je de herhaling de je nodig hebt. Het voelt misschien rot op het moment zelf. Ik had dt zelf ook en het voelde als falen. Ik moest stoppen met de PABO. Maar nu zit ik op de opleiding Pedagogiek op het HBO. En ik zit nu al aan universiteit te denken na dit schooljaar.
    En wat voor je vriendin.Het is inderdaad lullig maar heel veel mensen begrijpen het eenmaal niet dat je meer tijd nodig hebt. Maar die reactie is inderdaad niet prettig. Ik denk dat je een keer met haar moet gaan praten en het dan niet leggen op wat zei heeft gedaan. Maar dat je jouw gevoel eens beschrijft tijdens het leren en ook wat het met jou doet als zij zoiets zegt. Misschien helpt dat. Succes!


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik begrijp jullie allebei wel een beetje. Probeer een middenweg te zoeken, dit kleinigheidje is een ruzie tussen mensen niet waard.


    Bad decisions make good stories.