• Ik stap waarschijnlijk van 4 vwo over naar 4 havo en ik wil dit keer geen EM profiel meer, maar een NG profiel, omdat ik graag biologie wil. Alleen nu is mijn vraag: is het op havo mogelijk een NG profiel te hebben met Wiskunde A, biologie en scheikunde, maar dan zonder aardrijkskunde?
    Op vwo is in NG aardrijkskunde verplicht als je wiskunde A wilt. Ik wil echt heel graag een NG profiel, maar geen aardrijkskunde. Wiskunde B met natuurkunde is voor mij ook geen oplossing, want ik suck in wiskunde B. (:

    Ik hoop dat iemand me kan helpen!


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Bij ons wel. Aardrijkskunde is namelijk een keuzevak.


    Tell me about it, stud.

    Bollywood schreef:
    Bij ons wel. Aardrijkskunde is namelijk een keuzevak.

    Ik hoop dat het bij ons ook zo is, want dan heb ik mijn perfecte profiel gevonden en mijn perfecte profiel is op vwo niet mogelijk en voor mij ook lang niet haalbaar!


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Volgens dit ding heb je Wiskunde A of B nodig en kun je kiezen uit drie andere vakken, waaronder aardrijkskunde.

    Maar scholen mogen dit aanpassen, dus het zou eventueel anders kunnen zijn. Dat moet je dan even navragen.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 17:06 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Zijn er een andere opties?


    •*• Lululu •*•

    Ik heb NG zonder aardrijkskunde op de havo. Had ik ook op het vwo al.
    Mét wiskunde A.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 17:08 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ja, dat kan, maar dan moet je wel natuurkunde kiezen, dacht ik. Maar het kan ook dat ik het mis heb en het gewoon een keuzevak is. Ik weet wel zeker dat je NG kunt kiezen zonder aardrijkskunde.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik denk dat je het beter aan je school kan vragen, want het verschilt wel eens.
    Bij mijn school hoef je niet perse Aardrijkskunde te nemen, maar moet in plaats daarvan Natuurkunde nemen


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ja, dat is mogelijk. Wat echter niet mogelijk is, is Frans en biologie (bij ons in ieder geval), maar waarschijnlijk heb je hier niets mee te maken.
    Dat was namelijk wel een probleem dat ik had toen ik van 4 vwo naar 4 havo ging ;)


    Decide that you want it more than you are afraid of it.

    Scarlett55 schreef:
    Ja, dat is mogelijk. Wat echter niet mogelijk is, is Frans en biologie (bij ons in ieder geval), maar waarschijnlijk heb je hier niets mee te maken.
    Dat was namelijk wel een probleem dat ik had toen ik van 4 vwo naar 4 havo ging ;)

    Hmm, hopelijk is dat bij ons wel mogelijk en anders maar geen Frans.
    Hmm, dat wordt dan natuurkunde of aardrijkskunde. Dan kan ik beter natuurkunde doen denk ik en dan nog één vrije keuze en daar doe ik waarschijnlijk economie, want ik weet zeker dat dat als vrije keuze kan bij ons op school en dat vak wil ik ook persé.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Scarlett55 schreef:
    Ja, dat is mogelijk. Wat echter niet mogelijk is, is Frans en biologie (bij ons in ieder geval), maar waarschijnlijk heb je hier niets mee te maken.
    Dat was namelijk wel een probleem dat ik had toen ik van 4 vwo naar 4 havo ging ;)

    Bij ons kan dat wel. Een vriendin heeft een NG profiel met biologie en Frans.


    Take risks and conquer your fears.

    ak is bij ons niet verplicht.
    Je kan gewoon wis A doen.
    ik heb met C&M gewoon bio.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Berdy schreef:
    (...)
    Hmm, hopelijk is dat bij ons wel mogelijk en anders maar geen Frans.
    Hmm, dat wordt dan natuurkunde of aardrijkskunde. Dan kan ik beter natuurkunde doen denk ik en dan nog één vrije keuze en daar doe ik waarschijnlijk economie, want ik weet zeker dat dat als vrije keuze kan bij ons op school en dat vak wil ik ook persé.


    Ik zou goed overwegen voor je economie kiest, op mijn school schijnt dit toch zwaar tegen te vallen:S


    Decide that you want it more than you are afraid of it.

    Scarlett55 schreef:
    (...)

    Ik zou goed overwegen voor je economie kiest, op mijn school schijnt dit toch zwaar tegen te vallen:S

    Maar economie heb ik op vwo niveau al een 7 dus dan moet het op havo ook wel lukken. (:
    @carstairs: bij ons is in CM geen biologie mogelijk, vandaar dat ik nu vanuit mijn vwo CM/EM naar havo NG ga. (;

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 17:14 ]


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Bij ons is het op VWO niet eens verplicht om aardrijkskunde te hebben als je wiskunde A hebt, dus ik denk het? Ligt per school anders denk ik.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Berdy schreef:
    (...)
    Maar economie heb ik op vwo niveau al een 7 dus dan moet het op havo ook wel lukken. (:
    @carstairs: bij ons is in CM geen biologie mogelijk, vandaar dat ik nu vanuit mijn vwo CM/EM naar havo NG ga. (;

    Dat dacht ik ook... Totdat ik Keynesiaanse modellen zag (6 vwo). I'm so fucked right now. Ik hoop dat het op havo beter te doen is :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."