• Mijn lerares Nederlands leek het wel een leuk idee om in plaats van een boekverslag iedereen een liedje over zijn of haar boek te laten schrijven. Het moet dus over het boek gaan dat je gekozen hebt, en moet op een bestaande melodie zijn. Helaas ben ik niet zo'n geweldige songwriter.. Is er iemand die zijn of haar geweldige inspiratie met mij wil delen? Gewoon een paar beginzinnen is al genoeg. Het is bij mij vaak namelijk zo dat ik, als wanneer ik eenmaal een beginnetje heb de rest vanzelf ook wel komt.. Ik doe het boek Vlammen, van Suzanne Collins.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Moet het een Nederlandse tekst zijn of mag deze ook Engels zijn? Anders had ik gewoon uit andere liedjes wat zinnen gehaald en ervoor gezorgd dat ze samen een beetje klonken. Ik zou niet moeilijk gaan doen voor zoiets. ;p


    Reading a good book is like taking a journey.

    Het moet Nederlands zijn. Had het zelf ook liever in het Engels gehad. Er zijn genoeg mensen die liedjes over The Hunger Games gemaakt hebben in het Engels.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    CANOODLE schreef:
    Het moet Nederlands zijn. Had het zelf ook liever in het Engels gehad. Er zijn genoeg mensen die liedjes over The Hunger Games gemaakt hebben in het Engels.


    Oh, met Nederlands kan ik wel helpen! Ik pak het boek er even bij. :3


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    Oh, met Nederlands kan ik wel helpen! Ik pak het boek er even bij. :3


    Yay ^^
    Dankjewel!


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Wacht, moet het rijmen? ;p


    Reading a good book is like taking a journey.

    Nee hoor. Als het maar een beetje.. Hoe zeg je dat.. Goed klinkt?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    weer zo'n leuke opdracht voor Nederlands :'D
    ik moest voor vandaag ook een songtekst schrijven , het moest een protestlied zijn , met alliteratie & assonantie erin -.-


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Mijn lerares heeft altijd zulke 'leuke' opdrachten.. Ik zit maar nu heel zielig een tekst te maken op Jingle Bell Rock (A)


    Han såg ut så som drömmar känns som.