• MI6: de Britse geheime dienst.
    De organisatie die in de schaduwen werkt om Groot Britanië veilig te houden voor al haar inwoonders. Het bestaat uit tecnici, sluipschutters en geheim agenten. MI6 wordt geleid door M met strakke hand. Van M krijgt iedere geheim agent zijn of haar opdrachten en zij maakt ook de belangrijkste beslissingen. Q is de baas van alle technische snufjes en zit eigenlijk altijd in zijn 'nerd cave' nieuwe dingen uit te vinden en dingen te hacken.


    Personages:
    - Benjamin Daniel Quinn 'Q' - Sylvesti
    - Curlies
    - Elena Harrison '009' - ForbesBrooks
    - Merida Freya Krayev '008' - Seaver
    - Audrey Zoe O'Brian '007' - Venetre
    - Sam Jackson Wayland '004' - Tolkien
    - Chase Jake Almeida - Venetre
    - Jared Flynn Thomas 'Ross Flee' - MindBreaker
    - Flynn Connor Cameron '001' - MindBreaker
    - Isiz Laine Fairchild - Gamgee
    - Jillian Morgan 'M' - Sylvesti


    rollentopic


    Regels:
    - Minimaal 5 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 16:04 ]


    Bowties were never Cooler

    Merida Freya Krayev '008'
    Ik liep naar binnen en keek even rond naar wie er al waren. Soms had ik het idee dat sommige van ons hier sliepen, maar er kon ook gewoon zijn dat ik nooit echt op tijd hier was. Mij nog steeds afvragend welk van de twee het was liep ik naar mijn bureau waar ik mijn tas en jas dumpte. Ik wierp een blik op het kantoor van 'M' waar vermoedelijk al iemand een nieuwe missie kreeg. Ik kon niet wachten om mijn nieuwe missie te krijgen. Vooral omdat mijn laatste missie naar mijn mening maar kort duurde. Met een glimlach pakte ik een appel en een boek uit mijn tas. Als ik toch moest wachten kon ik net zo goed iets nuttigs gaan doen. Het boek had ik altijd bij mij, bijna altijd dan. Gewoonweg omdat ik mij vrij snel verveelde en dan mijn focus verloor. Het hoofdstuk wat ik op dat moment las was helaas iets minder interessant dan de dingen om me heen. Dat was misschien ook wel iets waar ik aan moest werken, het feit dat ik zo snel afgeleid was. Ik deed een poging om mij te concentreren op het verhaal en de deur in de gaten te houden tegelijkertijd, al wist ik dat het niet lang zou duren voordat ze beidde mijn aandacht waren verloren. Het duurde niet heel lang voordat ik werd afgeleid door iets dat op mijn bureau lag. Ik vervloekte mezelf en lag het armbandje in de la, waar alle spullen die mij mogelijk af konden leiden lagen. Ik besloot de computer toch maar aan te zetten. Papier werk deed ik meestal meteen nadat ik teruggekomen was, omdat ik wist dat ik het anders zou blijven uitstellen. Dat was ook een reden dat ik niet kon wachten op een nieuwe missie, omdat ik geen zin had om hier binnen te gaan zitten.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Chase Jake Almeida

    Als ik een paar slokken van mijn koffie heb genomen, groeit de zin in een peuk. Ik zet mijn koffie even op de bar en loop naar buiten waar ik er eentje opsteek. Af en toe tik erop, om het as eraf te laten vallen. Als 'ie op is laat ik hem op de grond vallen en trap ik erop zodat ik zeker weet dat hij uit is. Daarna pak ik mijn koffie en loop terug naar kantoor. Ik pak mijn pasje en laat 'm scannen waarna de deur zichzelf opent. Vrolijk loop ik naar binnen en ga weer aan mijn bureau zitten. Ik open internet en ineens wordt ik op mijn schouder getikt.


    Audrey Zoë O'Brian

    Ik sta op en neem de map van haar over. Ik knik nog even naar haar en loop dan Jillians kantoor uit. Ik zie Jack nog aan zijn bureau zitten maar loop eerst naar Chase toe. "Jillian zei dat jij nog wat moest doen met de paspoorten?" Vraag ik als ik op zijn rug heb getikt. Hij knikt en ik geef hem de valse paspoorten waarna ik naar mijn eigen bureau loop om alles even door te nemen. Als ik daarmee klaar ben, en ook nog wat research heb gedaan loop ik naar Jack toe.
    "We hebben een nieuwe missie." Zeg ik, waarna ik de map op zijn bureau gooi.


    Het orakel van Delphi.

    Jillian Morgan
    Ik knik. "Dat lijkt mij een wijze keus. En niet alleen omdat hij al op kantoor was." Ik had haar wel de keuze gelaten, maar Flynn was eigenlijk toch niet helemaal geschikt hiervoor. Hij had te weinig medeleven en beschermingsdrang naar zijn colega's toe. Hij zou haar nog verkopen als hij daardoor de bendes kon oprollen. Ik sorteerde nog wat mappen terwijl ik wachtte op de volgende die binnen zou komen. Het viel me op dat Merida er nog niet was. In ieder geval niet in mijn kantoor. Ze was gister klaar geweest met haar opdracht en meestal betekende dat dat ze direct de volgende ochtend in mijn kantoor stond met de vraag om een nieuwe. Nouja. Ik stond op en liep mijn kantoor uit om nog een kop thee te halen. De deur deed ik achter me op slot. Het was een gewoonte geworden. Ik wilde namelijk niet dat iemand aan de dossiers kon komen. De informatie erin was daar namelijk veels te gevoelig voor. Alleen ik en de agenten op de zaak kregen alle details. Q kreeg de meeste, maar niet alle. Vaak net genoeg om te weten hoe hij ze zou moeten laten helpen en wat voor gadgets ze nodig hadden. De rest van de agenten en techies wisten niks van de zaken waar ze niet aan werkten, of in ieder geval niet meer dan de grote lijnen, want ik wist natuurlijk ook wel dat er werd gekletst in de koffiekamer.


    Bowties were never Cooler

    OhMyZiam >> Venetre


    Het orakel van Delphi.

    Merida Freya Krayev '008'
    Ondertussen had ik ook alweer iets ander gevonden waarmee ik mij best kon vermaken. ik realiseerde me dat ik waarschijnlijk nooit verder dan dit hoofdstuk van het boek zou komen. Na een tijdje had ik het idee dat 'M' wel klaar zou zijn met waar ze ook mee bezig was. Ik pakte mijn tas van de grond en stopte mijn boek terug. Daarna lag ik mijn tas op mijn bureau en stond ik op. Ik pakte een elastiekje uit mijn zak en deed een poging mijn haar bij elkaar te binden, meestal durfde dat wel even en moest het honderd keer opnieuw. Nadat ik het een paar keer geprobeerd had, maar er nog steeds plukjes los zaten een de voorkant besloot ik het maar zo te laten. het was goed zo, ik had geen last van die plukjes. Zoals altijd klopte ik vijf keer op de deur van 'M' haar kantoor. Dat vijf keer kloppen was een soort tik, net als mijn obsessie met het verslaan van mijn wekker. Ik was er na een aantal jaar nog niet achter gekomen waar het vandaan kwam of hoe ik er vanaf kwam. En om eerlijk te zijn wilde ik er ook helemaal niet vanaf. Beidde dingen waren een deel van mij, iets dat mij mij maakte. Ik sloeg mijn armen over elkaar. Ik keek heen en weer van de ruimte achter mij naar de deur.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 17:57 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    [lag Quizlet er ook bij jullie uit?]


    Het orakel van Delphi.

    Elena Harrison '009'

    Een beetje gehaast loop ik de deur uit richting het kantoor terwijl ik mijn tas onhandig over mijn schouder gooi, mijn wekker was niet afgegaan en daardoor was ik een beetje aan de late kant. De wind blaast mijn haar in mijn gezicht en geïrriteerd bind ik het vast in een losse knot op mijn hoofd. Het is ongeveer een kwartiertje lopen vanaf mijn huis naar het kantoor, dat is dus prima te doen. Ik ben al blij dat ik al het papierwerk gisteravond af heb gemaakt, hierdoor hoef ik dat zo meteen op het kantoor niet meer te doen. Als ik bij het kantoor kom zoek ik mijn pasje en open de deur, met kleine snelle stappen loop ik maar mijn afdeling, ik zie dat er al aardig wat mensen binnen zijn en ga aan mijn bureau zitten. Zuchtend stroop ik de mouwen van mijn iets te grote trui op en haal de spullen uit mijn tas. Als ik weer rechtop zit trek ik het elastiekje uit mijn haar waardoor het warrig naar beneden valt. Mijn haar is eigenlijk veel te lang en het is nodig om weer naar de kapper te gaan, dit stel ik echter steeds uit. Ik begin alle papieren uit het mapje te halen en op de goede volgorde te leggen zodat ik het zo meteen bij M kan inleveren en aan een nieuwe opdracht kan beginnen.

    [Iemand voor Elena?]

    Venetre schreef:
    Chase Jake Almeida

    Als ik een paar slokken van mijn koffie heb genomen, groeit de zin in een peuk. Ik zet mijn koffie even op de bar en loop naar buiten waar ik er eentje opsteek. Af en toe tik erop, om het as eraf te laten vallen. Als 'ie op is laat ik hem op de grond vallen en trap ik erop zodat ik zeker weet dat hij uit is. Daarna pak ik mijn koffie en loop terug naar kantoor. Ik pak mijn pasje en laat 'm scannen waarna de deur zichzelf opent. Vrolijk loop ik naar binnen en ga weer aan mijn bureau zitten. Ik open internet en ineens wordt ik op mijn schouder getikt.


    Audrey Zoë O'Brian

    Ik sta op en neem de map van haar over. Ik knik nog even naar haar en loop dan Jillians kantoor uit. Ik zie Jack nog aan zijn bureau zitten maar loop eerst naar Chase toe. "Jillian zei dat jij nog wat moest doen met de paspoorten?" Vraag ik als ik op zijn rug heb getikt. Hij knikt en ik geef hem de valse paspoorten waarna ik naar mijn eigen bureau loop om alles even door te nemen. Als ik daarmee klaar ben, en ook nog wat research heb gedaan loop ik naar Jack toe.
    "We hebben een nieuwe missie." Zeg ik, waarna ik de map op zijn bureau gooi.


    Sam Jackson Wayland.
    Jack begon verveeld propjes te maken en gooide ze in zijn pennenhouder, van een afstandje. Hij had geen zin om nu naar Jillian te gaan, aangezien ze waarschijnlijk toch alleen maar boos zou zijn. Daarnaast was Jack iemand die wachtte tot hetgeen waarop hij wachtte naar hem toekwam. Hij was bij zulke zaken niet echt een initiatiefnemer...
    Jack schrok op en keek naar Audrey wanneer ze een mapje op zijn bureau gooide. Het propje dat hij net wilde gooien, belandde door de luchtverplaatsing ergens op de grond.
    "We hebben een nieuwe missie," zei ze nadat ze de map op zijn bureau had gegooid. Jack keek haar sceptisch fronsend aan.
    "Wat bedoel je 'we'?" vroeg hij. Hij gooide ongeïnteresseerd nog een propje naar de pennenhouder.


    help

    [Ik ben er vanaf morgen waarschijnlijk 10 dagen niet, maar ik zal proberen te reageren]


    Bowties were never Cooler

    Graymark schreef:
    (...)

    Sam Jackson Wayland.
    Jack begon verveeld propjes te maken en gooide ze in zijn pennenhouder, van een afstandje. Hij had geen zin om nu naar Jillian te gaan, aangezien ze waarschijnlijk toch alleen maar boos zou zijn. Daarnaast was Jack iemand die wachtte tot hetgeen waarop hij wachtte naar hem toekwam. Hij was bij zulke zaken niet echt een initiatiefnemer...
    Jack schrok op en keek naar Audrey wanneer ze een mapje op zijn bureau gooide. Het propje dat hij net wilde gooien, belandde door de luchtverplaatsing ergens op de grond.
    "We hebben een nieuwe missie," zei ze nadat ze de map op zijn bureau had gegooid. Jack keek haar sceptisch fronsend aan.
    "Wat bedoel je 'we'?" vroeg hij. Hij gooide ongeïnteresseerd nog een propje naar de pennenhouder.


    Audrey Zoë O'Brian

    Jack kijkt me fronsend aan. "Wat bedoel je 'we'?" Vraagt hij, waarna hij een propje naar zijn pennenhouder gooit.
    Ik ga voor hem staan waarna ik mijn hander op zijn bureau laat rusten. "Daarmee bedoel ik dat we een opdracht hebben. Samen. Lees alles door, we moeten snel vertrekken. Chase legt de laatste hand aan de paspoorten. Ik ga zo maar Q om te kijken of hij nog spullen voor ons heeft."
    Ik haal mijn handen van z'n bureau en stop ze in me zakken. Ik loop weg en loop naar het kantoortje van Q. Aangezien hij een enorm brein heeft en veel dingen uitvind, verwacht ik dat hij weer wat nieuws heeft. Ik klop drie keer op de deur.


    Het orakel van Delphi.