• Zeurtopic.

    Ik zit de laatste tijd echt heel slecht in mijn vel. Zowel lichamelijk als psychisch. Ik ben de hele tijd al verkouden en een beetje ziekjes. Ik slik af en toe - als het echt niet meer gaat - een paracetamol voor het slapen gaan en dan is het nog wel redelijk vol te houden. Ik slaap de hele tijd slecht en als ik eindelijk eens goed slaap ben ik de ochtend die daarop volgt ineens bek af. Helemaal moe, net alsof ik een nacht niet geslapen heb.

    Op school irriteer ik me mateloos aan een persoon die, op zo'n beetje alles waar ik een account heb, ook een account heeft aangemaakt. Op een ding had hij dat nog niet, maar een klasgenoot had mijn naam aan hem door geluld. De jongen die de naam had doorvertelt had niet geweten dat ik dat niet wilde en nu word ik overal gestalkt. Hééérlijk! En het allerleukste van alles - hoor mijn sarcasme - is dat die verrekt irritante persoon bij mij in de klas zit. Elke dag moet ik weer dat gezeik aan horen en moet ik luisteren naar zijn verhaal over gamen en dat soort shit. It's goddamnit torturing me!

    Ook is mijn oma enkele weken geleden ziek geworden. Het begon met benauwdheid, maar nu ligt ze in het ziekenhuis. Ik weet niet wat ik moet denken of voelen nu want ze ligt al compleet aan de beademing vernevelaar en alles. Ik uit mijn emoties nauwelijks tot helemaal niet en ik heb alles opgekropt. Ik heb het idee dat ik gek word en ik ben bang dat mijn oma het niet gaat halen.

    Het ergste van alles is dat mijn vriend hieronder lijdt omdat ik mijn frustratie een soort van op hem afreageer. Ik doe het serieus niet bewust, dat zou ik niet eens willen. Het lijkt wel of ik mezelf soms niet in de hand heb. Ook heb ik autisme - ik weet dat het geen excuus is om mijn gedrag goed te praten - en dat belemmerd me ook al in zoveel opzichten. Ik heb serieus het idee dat ik weer depressief aan het worden ben want het enige wat ik nu kan is boos worden of huilen. En dat laatste wil ik liever niet, omdat ik dat zie als een teken van zwakte.

    Please cheer me up?


    26 - 02 - '16

    Ahw, dat is gewoon pech. Ik wilde eerst een aantal scheldwoorden typen, maar dat liet ik maar achterwege.
    Ik begrijp precies hoe vervelend dit voor je moet zijn, vooral omdat ik mijn gevoelens ook amper uit, zonder reden moe ben en ineens ziek ben geworden en daarbij is mijn opa aan het dementeren, opeens! Hij wist niet eens meer hoe hij soep moest opwarmen... In ieder geval, je bent niet de enige met allerlei problemen hier en daar.

    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! <3


    Reading a good book is like taking a journey.

    Chocolade, heel veel chocolade.
    Nee dat is jammer genoeg niet de oplossing (ik heb het vaak genoeg geprobeerd).
    Als ik jou was zou ik gewoon is goed de waarheid tegen die jongen zeggen, anders weet hij ook niet dat hij jou irriteert met zijn stalker gedrag.
    En veel praten, tegen je vrienden zeggen wat er aan de hand is en waarom je de laatste tijd zo down bent.
    Sterkte met oma!


    Can't control my second personality





    Iedereen wordt gewoon blij van een mister bean, hoop ik. Veel sterkte in ieder geval <3


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Praelectio schreef:
    Ahw, dat is gewoon pech. Ik wilde eerst een aantal scheldwoorden typen, maar dat liet ik maar achterwege.
    Ik begrijp precies hoe vervelend dit voor je moet zijn, vooral omdat ik mijn gevoelens ook amper uit, zonder reden moe ben en ineens ziek ben geworden en daarbij is mijn opa aan het dementeren, opeens! Hij wist niet eens meer hoe hij soep moest opwarmen... In ieder geval, je bent niet de enige met allerlei problemen hier en daar.

    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! <3


    Da's wel heel vervelend.. Sterkte met je opa


    Elly4ever schreef:
    Chocolade, heel veel chocolade.
    Nee dat is jammer genoeg niet de oplossing (ik heb het vaak genoeg geprobeerd).
    Als ik jou was zou ik gewoon is goed de waarheid tegen die jongen zeggen, anders weet hij ook niet dat hij jou irriteert met zijn stalker gedrag.
    En veel praten, tegen je vrienden zeggen wat er aan de hand is en waarom je de laatste tijd zo down bent.
    Sterkte met oma!


    Het probleem is dat ik nogal lastig vind om bij mensen aan te geven wat ik lastig vind. Maar ik ga er even met de docent over babbelen, misschien heeft hij tips voor me.


    26 - 02 - '16

    Wat ontzettend rot dat je oma ziek is, veel sterkte. Dat is niet makkelijk om allemaal mee te maken. Al die dingen die stress veroorzaken, maken denk ik dat je niet lekker in je vel zit. Probeer er over te praten met je vriend zodat hij iniedergeval begrijpt wat er gaande is.
    Hopelijk zul je snel weer lekker slapen zoals dit schatje hier:


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    Wat ontzettend rot dat je oma ziek is, veel sterkte. Dat is niet makkelijk om allemaal mee te maken. Al die dingen die stress veroorzaken, maken denk ik dat je niet lekker in je vel zit. Probeer er over te praten met je vriend zodat hij iniedergeval begrijpt wat er gaande is.
    Hopelijk zul je snel weer lekker slapen zoals dit schatje hier:


    Bad decisions make good stories.

    Wat erg van je oma :c ! Veel sterkte en beterschap! Ik weet dat, dat heel erg frustrerend kan zijn.
    Ik denk dat je vriend maar even op zijn tanden moet bijten, want dat soort dingen horen bij een relatie; elkaar tolereren. Misschien dat je wat van je frustratie bij hem kan verwoorden en dat het je wat kalmer maakt? Je kunt het nog altijd bij mij kwijt, als je dat wilt. Vaak helpt het om met een vreemde te praten.
    Succes!

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 22:43 ]


    The odds are néver in our favor.

    Ik kan hier zo goed over meepraten. Niet dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt als jij, of dat we ons hetzelfde voelen. Maar ik reageer vaak dingen op anderen af, waardoor ik me later verschrikkelijk schuldig voel.
    Daarom probeer ik nu gevoelens die me dwarszitten uit te spreken, in plaats van ze uit te schelden of te huilen.
    Bijvoorbeeld door tegen iemand met wie je een goede band hebt te zeggen: "Iemand zei vandaag hele gemene dingen tegen mij, nu voel ik me behoorlijk boos/beschaamd/verdrietig." Dat lucht zo ontzettend op.

    Natuurlijk is ieder persoon anders, ik weet niet of het bij jou ook werkt, maar misschien helpt het een beetje. :)


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Awh koekje *huggg*
    Ik vind het echt rot voor je!


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Devourer schreef:
    Zeurtopic.

    Ik zit de laatste tijd echt heel slecht in mijn vel. Zowel lichamelijk als psychisch. Ik ben de hele tijd al verkouden en een beetje ziekjes. Ik slik af en toe - als het echt niet meer gaat - een paracetamol voor het slapen gaan en dan is het nog wel redelijk vol te houden. Ik slaap de hele tijd slecht en als ik eindelijk eens goed slaap ben ik de ochtend die daarop volgt ineens bek af. Helemaal moe, net alsof ik een nacht niet geslapen heb.

    Het ergste van alles is dat mijn vriend hieronder lijdt omdat ik mijn frustratie een soort van op hem afreageer. Ik doe het serieus niet bewust, dat zou ik niet eens willen. Het lijkt wel of ik mezelf soms niet in de hand heb. Ik heb serieus het idee dat ik weer depressief aan het worden ben want het enige wat ik nu kan is boos worden of huilen. En dat laatste wil ik liever niet, omdat ik dat zie als een teken van zwakte.

    Meid, dit precies is zo herkenbaar. Ik zit zelf in een enorme dip op het moment en reageer dat op mijn vriend af terwijl hij dat helemaal niet verdient en toch lief voor me blijft doen. Daardoor voel ik me alleen maar nog schuldiger en dus kutter en word het alleen maar erger.

    Ik ben begonnen aan een nieuwe pil en heb daardoor een explosie aan puisten over mijn kop gekregen, ontzettende krampen en voel me nog depressiever dan ik al deed. Voelt een beetje als een neergaande spiraal, dit.

    Ik kan je alleen maar een hele dikke virtual knuffel geven en my understandings. <3

    [ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 13:46 ]


    ars moriendi

    Devourer schreef:
    Op school irriteer ik me mateloos aan een persoon die, op zo'n beetje alles waar ik een account heb, ook een account heeft aangemaakt. Op een ding had hij dat nog niet, maar een klasgenoot had mijn naam aan hem door geluld. De jongen die de naam had doorvertelt had niet geweten dat ik dat niet wilde en nu word ik overal gestalkt. Hééérlijk! En het allerleukste van alles - hoor mijn sarcasme - is dat die verrekt irritante persoon bij mij in de klas zit. Elke dag moet ik weer dat gezeik aan horen en moet ik luisteren naar zijn verhaal over gamen en dat soort shit. It's goddamnit torturing me!


    Wel, ik heb sinds vorige week ook een gelijkaardig probleem. Ik had gewoon voor de lol een ask.fm-profiel aangemaakt en de jongens van mijn klas hadden dat op een mysterieuze wijze gevonden. Sindsdien kreeg ik onnozele vragen (over mijn ex-crush, One Direction, enz.) en werd ik daarop uitgelachen, terwijl ze me in de klas niet eens durven aanspreken, maar dat is nu afgelopen aangezien ik dat profiel heb gedeactiveerd. Nu mogen ze klagen dat ik schrik heb (wat ik dus niet heb), maar ik heb echt schoon genoeg van hun aandacht en van hun rot vragen. Ik erger me mateloos aan hen.

    Maar goed, ik wens je nog veel sterkte. Het komt ooit wel goed (flower)


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik denk dat je moet gaan kijken welke problemen je effectief kan aanpakken. Je oma die ziek is, is iets waar je weinig aan kan doen en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Het enige dat ik kan doen is je sterkte wensen en beterschap :].
    Maar die pain in the ass op school kun je wel zeggen dat die moet kappen met stalken en een andere hobby moet gaan zoeken. Desnoods nuanceer je het een beetje door te zeggen dat 't oke is om met je te praten, maar dat het echt niet nodig is elke dag opnieuw hetzelfde geratel aan te horen. En, als je ergens een account aanmaakt en niet lastig gevallen wil worden, gewoon niet zeggen dat je daar een account op hebt. Desnoods verwijder je je eerdere accounts en maak je een nieuwe aan.
    Besef trouwens goed dat het heel zelden beneficial (godver, ik zoek naar het Nederlandse woord) is voor mensen om hun emoties in te houden. In je omgeving zijn er mensen die om je geven en vertrouw hen in die zin dat je je last niet alleen hoeft te dragen :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Ik denk dat je moet gaan kijken welke problemen je effectief kan aanpakken. Je oma die ziek is, is iets waar je weinig aan kan doen en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Het enige dat ik kan doen is je sterkte wensen en beterschap :].
    Maar die pain in the ass op school kun je wel zeggen dat die moet kappen met stalken en een andere hobby moet gaan zoeken. Desnoods nuanceer je het een beetje door te zeggen dat 't oke is om met je te praten, maar dat het echt niet nodig is elke dag opnieuw hetzelfde geratel aan te horen. En, als je ergens een account aanmaakt en niet lastig gevallen wil worden, gewoon niet zeggen dat je daar een account op hebt. Desnoods verwijder je je eerdere accounts en maak je een nieuwe aan.
    Besef trouwens goed dat het heel zelden beneficial (godver, ik zoek naar het Nederlandse woord) is voor mensen om hun emoties in te houden. In je omgeving zijn er mensen die om je geven en vertrouw hen in die zin dat je je last niet alleen hoeft te dragen :].


    Aah. Precies wat ik wilde zeggen. Maar dan beter verwoord. (Y)


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Ontzettend veel sterkte, ik voel met je mee. <3
    Het is moeilijk veel van deze problemen zelf op te lossen, dus onthoud dat je niet alleen bent en er mensen zijn die om je geven. Vertel je vriend wat je dwars zit en leg uit dat je daarom zo gefrustreerd bent, hij zal het zeker begrijpen.
    Wat die irritante gast in je klas betreft; laat hem merken dat je het niet tof vindt wat hij doet, probeer hem van je af te schudden, anders heb je er nog veel te lang last van.
    En als je wilt praten, staat mijn gastenboek/PB altijd voor je open. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Bedankt iedereen. Op de foto's die van mijn oma haar longen gemaakt zijn, waren geen gekke dingen te zien. Dus dat is wel weer positief. Bovendien heb ik uitstel gekregen voor enkele dingen van huiswerk en heb ik dus meer de tijd om wat dingetjes in te halen. Dit scheelt weer een klein beetje stress. Bovendien ga ik binnenkort weer naar de arts om over de medicijnen te babbelen.


    26 - 02 - '16