• [You should definitely watch this]


    Hoi mede Q'ers
    Er was nogal ophef over een bepaald topic, en daar ontstond een beetje een (onbedoelde) discussie. Maar ik vraag me wel af; Denken jullie dat er boven natuurlijke dingen bestaan en waarom wel/niet. Ik ben benieuwd naar de reacties.



    Gr. Fenna


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hoi Fenna.
    Ik vind het allemaal onzin en snap niet hoe mensen erin kunnen geloven, maar ja.


    i put the fun in funeral

    Nope.


    -

    Ik geloof in beschermengelen. Je hoort zo vaak van die verhalen dat iemand, die elke dag dezelfde weg naar huis rijdt met zijn auto, op een dag plots via een andere weg gaat, zonder bepaalde rede. En later die dag hoort hij op het nieuws dat op de weg die hij normaal altijd neemt een dodelijk ongeval is gebeurd.
    Ik heb zelf namelijk al bepaalde situaties meegemaakt dat het net was alsof "iets" een hand op m'n schouder legde en in m'n oor fluisterde dat het allemaal wel in orde zou komen.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2013 - 20:28 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Wiarda schreef:
    Ik geloof wel in geesten, ja. Niet van dat Bloody Mary-gedoe, maar ik denk wel dat er nog een heleboel doden zijn die we niet zien, maar in sommige gevallen wel voelen. Wanneer twee mensen trouwen en de kersverse echtgenote na afloop met tranen in haar ogen zegt: "Ik had wel het gevoel dat mijn vader er vandaag bij was, ja.", bijvoorbeeld. Dat geloof ik best.

    Gedachten lezen en dingen van een afstand kunnen laten bewegen vind ik echter onzin.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik geloof niet in Uri Geller en al die shit. Maar ik geloof wel dat er een soort 'andere kant' is. Ik vind het moeilijk om te zeggen 'ik geloof daar en daar in', omdat ik nooit feitelijk zal weten of het ook echt waar is. Laat ik het zo zeggen: Ik dénk dat geesten wel bestaan. En zoals hierboven ergens stond; Een soort van beschermengel zou ook nog wel eens kunnen bestaan. Het programma 'Wonderen bestaan', heeft me hier deels in laten geloven.. xd

    [ bericht aangepast op 10 maart 2013 - 20:45 ]


    You are beautiful, you are love.

    Laxus schreef:
    Nope. Eerst zien dan geloven. :]


    26 - 02 - '16

    Het is niet zo dat ik direct geloof in het bovennatuurlijke als het gaat om geesten en dat soort dingen, maar ik geloof best dat er mensen zijn die meer kunnen dan een ander. Mijn ouders gaan voor bepaalde lichamelijke klachten namelijk regelmatig naar een magnetiseur en ik ben er zelf ook al eens langs geweest. Die man voelt waar je pijn heeft en 'haalt het weg'. En nu hoor ik iedereen denken: "Als je dat wilt geloven, gebeurd dat inderdaad."
    Nu kan ik je vertellen dat het daar niets mee te maken heeft. Mijn vader en ik zijn heel sceptisch tegenover zulk soort dingen, maar het werkt gewoon. Wanneer iemand een hand legt op de plek waar je pijn hebt en het vervolgens gaat gloeien alsof je tegen een warme kachel aan staat, kun je simpelweg niet zeggen dat dat nep is. Die man heeft dan ook een officieel certificaat waarin staat dat hij een erkende "paranormale heler" is. En daar wil ik ook nog even aan toevoegen dat mijn oma bij deze man terecht is gekomen via haar huisarts, dus ja, ik geloof erin dat er mensen zijn met bepaalde "gaven" die anderen niet hebben... Maar in mensen die met geesten communiceren en zogenaamd in de toekomst kunnen kijken, geloof ik niet.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 16:43 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Het is niet zo dat ik direct geloof in het bovennatuurlijke als het gaat om geesten en dat soort dingen, maar ik geloof best dat er mensen zijn die meer kunnen dan een ander. Mijn ouders gaan voor bepaalde lichamelijke klachten namelijk regelmatig naar een magnetisur en ik ben er zelf ook al eens langs geweest. Die man voelt waar je pijn heeft en 'haalt het weg'. En nu hoor ik iedereen denken: "Als je dat wilt geloven, gebeurd dat inderdaad."
    Nu kan ik je vertellen dat het daar niets mee te maken heeft. Mijn vader en ik zijn heel sceptisch tegenover zulk soort dingen, maar het werkt gewoon. Wanneer iemand een hand legt op de plek waar je pijn hebt en het vervolgens gaat gloeien alsof je tegen een warme kachel aan staat, kun je simpelweg niet zeggen dat dat nep is. Die man heeft dan ook een officieel certificaat waarin staat dat hij een erkende "paranormale heler" is. En daar wil ik ook nog even aan toevoegen dat mijn oma bij deze man terecht is gekomen via haar huisarts, dus ja, ik geloof erin dat er mensen zijn met bepaalde "gaven" die anderen niet hebben... Maar in mensen die met geesten communiceren en zogenaamd in de toekomst kunnen kijken, geloof ik niet.

    Eigenlijk kan dat wel. De hersenen zijn erg ingewikkeld. Als je ergens in geloofd kan het ook inderdaad gebeuren in jouw ogen. Heb je pijn en geloof je dat iemand het weg kan halen, dan kan je het niet meer voelen. Daarom denk ik ook niet dat het paranormale bestaat. Ik geloof dat het allemaal een trucje is van de hersenen ^^


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    (...)
    Eigenlijk kan dat wel. De hersenen zijn erg ingewikkeld. Als je ergens in geloofd kan het ook inderdaad gebeuren in jouw ogen. Heb je pijn en geloof je dat iemand het weg kan halen, dan kan je het niet meer voelen. Daarom denk ik ook niet dat het paranormale bestaat. Ik geloof dat het allemaal een trucje is van de hersenen ^^

    Dat klopt helemaal en ik begrijp je standpunt ook, maar die ervaring was voor mij gewoon het bewijs dat er echt dingen zijn die je niet voor mogelijk houdt. Ik geloofde namelijk echt niet dat het kon en toch gebeurde het. Eerlijk gezegd vond ik het ook wel een beetje eng, haha.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 16:50 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Wiarda schreef:
    Ik geloof wel in geesten, ja. Niet van dat Bloody Mary-gedoe, maar ik denk wel dat er nog een heleboel doden zijn die we niet zien, maar in sommige gevallen wel voelen. Wanneer twee mensen trouwen en de kersverse echtgenote na afloop met tranen in haar ogen zegt: "Ik had wel het gevoel dat mijn vader er vandaag bij was, ja.", bijvoorbeeld. Dat geloof ik best.

    Gedachten lezen en dingen van een afstand kunnen laten bewegen vind ik echter onzin.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Capricious schreef:
    (...)
    Dat klopt helemaal en ik begrijp je standpunt ook, maar die ervaring was voor mij gewoon het bewijs dat er echt dingen zijn die je niet voor mogelijk houdt. Ik geloofde namelijk echt niet dat het kon en toch gebeurde het.

    Ik begrijp jouw standpunt ook. Mensen zien iets en geloven het. Alleen ben ik niet makkelijk als het gaat om geloven :'D

    -Ik vind het grappig om te lezen waar mensen in geloven, maar dat kan komen omdat ik een fantasy fan ben-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Wiarda schreef:
    Ik geloof wel in geesten, ja. Niet van dat Bloody Mary-gedoe, maar ik denk wel dat er nog een heleboel doden zijn die we niet zien, maar in sommige gevallen wel voelen. Wanneer twee mensen trouwen en de kersverse echtgenote na afloop met tranen in haar ogen zegt: "Ik had wel het gevoel dat mijn vader er vandaag bij was, ja.", bijvoorbeeld. Dat geloof ik best.

    Gedachten lezen en dingen van een afstand kunnen laten bewegen vind ik echter onzin.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    lol, toen ik die titel zag, was het eerste wat door mijn hoofd schoot 'oh nee, niet nog één'.

    On topic: Vroeger geloofde ik er echt niet in, nu weet ik het niet meer zo goed.


    Save me from myself.

    Ik geloof wel in mensen die paranormaal kunnen zijn, en misschien in geesten enzo. Maar ik geloof echt niet in Uri Geller.