• [ bericht aangepast op 17 maart 2013 - 14:50 ]


    help

    Rossi schreef:
    (...)

    Nou, ik ben er niet zeker van. Maar ik zie het dan wel. ;3


    Ik ben er ook nooit zeker van, omdat ik te lui ben en elke middag pas om 4 uur begin met leren. D:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Er is hier leven omg.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Rossi schreef:
    (...)

    In Nederland heb je alleen examens in het laatste jaar van de middelbaar, zodat je een soort diplome hebt als je naar je vervolgopleiding gaat.
    \



    Serieus? Alleen het laatste jaar?!


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Morissette schreef:
    (...)

    Ik ben er ook nooit zeker van, omdat ik te lui ben en elke middag pas om 4 uur begin met leren. D:


    Dat ga ik nu dus echt niet doen, we moeten hele boeken uit ons hoofd leren en zo gek ben ik nou ook weer niet. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Maron schreef:
    (...)\



    Serieus? Alleen het laatste jaar?!


    Ja, de andere jaren krijg je 4 toetsweken.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Waarom moet ik altijd weg als hier leven is? ;c Nou ja, ik ben naar de verjaardag van mijn achter nicht. Byes! <3


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Morissette schreef:
    (...)

    Phoenix, en een alfabetische voclijst waardoor het nog moeilijker is om ze te onthouden. DDDD:


    Pegasus. :Y)

    Ik hou van dit handboek. Het is megahandig en megagoed uitgelegd. *knuffelt Latijn*

    Okay, that was weird. Bij ons hebben we een woordenlijst per hoofdstuk en dat hoort dan meestal bij een leestekst, maar we leren ze niet echt bij de leestekst, snap je? En dan van achter in die woordenlijst hebben we nog eens een alfabetische woordenlijst, maar daar staan de uitgangen en genitieven niet meer bij.


    help

    Rossi schreef:
    (...)

    Ja, de andere jaren krijg je 4 toetsweken.
    Volgens mij zijn onze examens hetzelfde als jullie toetsweken dan


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Rossi schreef:
    (...)

    Dat ga ik nu dus echt niet doen, we moeten hele boeken uit ons hoofd leren en zo gek ben ik nou ook weer niet. :')


    Ik leer dan ook tot een stuk in de nacht. Altijd mooi rond de 90% gehaald tot het derde, dit jaar was het 85% bij Kerst.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Rossi schreef:
    Waarom moet ik altijd weg als hier leven is? ;c Nou ja, ik ben naar de verjaardag van mijn achter nicht. Byes! <3


    Veel plezier! Bye. <3


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Raziel schreef:
    (...)

    Pegasus. :Y)

    Ik hou van dit handboek. Het is megahandig en megagoed uitgelegd. *knuffelt Latijn*

    Okay, that was weird. Bij ons hebben we een woordenlijst per hoofdstuk en dat hoort dan meestal bij een leestekst, maar we leren ze niet echt bij de leestekst, snap je? En dan van achter in die woordenlijst hebben we nog eens een alfabetische woordenlijst, maar daar staan de uitgangen en genitieven niet meer bij.


    Mijn broer heeft die ook, dus ik snap het systeem. (:
    Wij hadden ook zo'n soort lijst tot vorig jaar, alleen besloten ze het vanaf het vierde eens te veranderen. >.<


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Maron schreef:
    (...)Volgens mij zijn onze examens hetzelfde als jullie toetsweken dan


    Alleen zijn het bij ons -of toch bij mij- eerder twee weken, dan één. ;3


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Maron schreef:
    (...)Volgens mij zijn onze examens hetzelfde als jullie toetsweken dan


    Niet echt. Niet alle Belgische scholen hebben paasexamens.

    Bij ons zit het zo:

    In het eerste en het tweede jaar heb je in oktober een examenperiode van drie dagen met de hoofdvakken [Frans, Nederlands en wiskunde], dan heb je de kerstexamens met alle vakken die je hebt [behalve muzische, techniek en plastische opvoeding in het eerste jaar] daarna zijn er paasexamens, zelfde als de kerstexamens en dan zijn er nog eindexamens in juni, zelfde als Pasen en Kerst.

    In de tweede graad [derde en vierde] heb je geen herfstexamens meer maar dan wel weer kerstexamens en paasexamens, maar Pasen is alleen de hoofdvakken en eindexamens is dan ook weer hetzelfde als kerstexamens.

    Snappie? Ik denk dat de derde graad hetzelfde is als de tweede graad.


    help

    Morissette schreef:
    (...)

    Mijn broer heeft die ook, dus ik snap het systeem. (:
    Wij hadden ook zo'n soort lijst tot vorig jaar, alleen besloten ze het vanaf het vierde eens te veranderen. >.<


    That kinda really sucks.


    help

    Morissette schreef:
    (...)

    Alleen zijn het bij ons -of toch bij mij- eerder twee weken, dan één. ;3
    Ik heb nu 3 dagen, volgend jaar 4 en daarna een stu of 5


    Mijn username is een kopje, geen plaat