• Even om het kort te houden;

    Mijn opa is morgen 12 jaar overleden. Ik was 3 en heb het nooit goed kunnen verwerken omdat ik toen nog te klein was. Later heb ik het er erg moeilijk gehad, schreef brieven naar hem en noem maar op. Nu zou ik eigenlijk nog een keer heel graag naar de plek waar hij gecremeerd is heen willen gaan.

    Eigenlijk wil ik dit al een paar jaar. Gewoon even alleen bij hem zijn, mijn brieven van de laatste jaren geven en met 'hem praten'. Ik heb alleen geen idee hoe ik het mijn moeder zou moeten zeggen om er heen te gaan het is namelijk een half uur rijden.. Ik ben toen ik 6 was ofzo voor het laatst geweest en voor de rest nooit meer..

    Dus weet iemand hoe je zoiets zou moeten vragen of zeggen dat je daar heen wilt... En heeft iemand tips om het verder te verwerken want ik wil het gewoon afsluiten eigenlijk het is morgen 12 jaar geleden. Ik heb veel gehuild ondanks dat ik het niet snap, ik heb nooit echt afscheid kunnen nemen. Ik ga morgen zoiezo naar een kapelletje bij mij in de buurt omdat ik alleen thuis ben.. maar ik wil het gewoon kunnen afsluiten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    'Mam, ik zou graag even naar het graf van opa toe gaan vandaag. Ik wil dat even fatsoenlijk kunnen afsluiten'
    Of tenminste, zo zei ik het tegen mijn vader. Ik was 4 maanden oud toen mijn opa overleed, dus ik wist helemaal niets van hem.
    Toch voelde het verkeerd, wat ik heb uitgelegd en toen hebben ze me daarheen gebracht. Ze begrepen ook dat ik dat graag alleen wilde doen, maar we moesten eerst mijn oma bellen om te vragen waar hij lag.
    Wat ik probeer te zeggen: Wees eerlijk en leg het uit. Je moeder begrijpt het vast wel.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    "Mama, ik wil heel graag nog eens langs bij mijn opa. Zou je me alsjeblieft willen brengen als je daar tijd voor hebt?"
    Dit zou ik vragen. :3

    - Schrijf zoveel mogelijk om het kwijt te zijn.
    - Praat met je familie erover of met vriendinnen. Krop het niet op.
    - Afscheid nemen is ook een remedie. Het is hetzelfde als een hoofdstuk afronden.


    Reading a good book is like taking a journey.

    ^Deze manier lijkt mij ook het beste. Veel sterkte met het verwerken.


    •*• Lululu •*•

    Eigenlijk vind ik dat je aan de andere kant ook wel een klein beetje blij mag zijn dat je jong was. Op deze manier heb je alleen fijne herinneringen van hem. Mijn opa was namelijk gewoon een lieve opa in mijn kinderogen, dit veranderde dat ik ouder werd en er achter kwam dat het gewoon een vervelende man was.
    Vraag gewoon aan je moeder of je mag gaan. Ik weet zeker dat ze het wel begrijpt, een half uurtje rijden valt best mee. Ik snap dat het moeilijk is omdat je hem zo jong hebt verloren, je hebt nooit echt goed de tijd met hem gehad. Maar het leven is nu eenmaal zo en dat moet je leren accepteren.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Spotgaai schreef:
    'Mam, ik zou graag even naar het graf van opa toe gaan vandaag. Ik wil dat even fatsoenlijk kunnen afsluiten'
    Of tenminste, zo zei ik het tegen mijn vader. Ik was 4 maanden oud toen mijn opa overleed, dus ik wist helemaal niets van hem.
    Toch voelde het verkeerd, wat ik heb uitgelegd en toen hebben ze me daarheen gebracht. Ze begrepen ook dat ik dat graag alleen wilde doen, maar we moesten eerst mijn oma bellen om te vragen waar hij lag.
    Wat ik probeer te zeggen: Wees eerlijk en leg het uit. Je moeder begrijpt het vast wel.


    Dat is mijn probleem dus ook eerlijk zijn tegen mijn moeder vind ik moeilijk... Ook toen ik het op school even helemaal neit meer zag zitten door verschillende situaties zei ik dat er niets is... Ik vind het moeilijk en ik weet niet ik durf niet.....Hoe graag ik ook wil en als ik het me voorneem stel ik het uit.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nou als je niet drurft of je moeder mee gaat bestaat er altijd nog bussen of ander openbaar vervoer. Mijn opa is overleden toen ik 2 was.


    I still think of the guitar bible.

    Praelectio schreef:
    "Mama, ik wil heel graag nog eens langs bij mijn opa. Zou je me alsjeblieft willen brengen als je daar tijd voor hebt?"
    Dit zou ik vragen. :3

    - Schrijf zoveel mogelijk om het kwijt te zijn.
    - Praat met je familie erover of met vriendinnen. Krop het niet op.
    - Afscheid nemen is ook een remedie. Het is hetzelfde als een hoofdstuk afronden.


    + Als je het niet wilt vertellen, schrijf je het op en geef het aan je moeder!


    Tijd voor koffie.

    Alayna schreef:
    Nou als je niet drurft of je moeder mee gaat bestaat er altijd nog bussen of ander openbaar vervoer. Mijn opa is overleden toen ik 2 was.
    geloof me ik rn openbaarvervoer is evht geen goede combi...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Gewoon aan je moeder vragen, waarom zou ze niet meewillen?
    Mijn opa is vandaag zes jaar overleden..


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Heey, wees gewoon eerlijk tegen ze. Een half uur rijden valt wel mee, Kijk als het in een ander land is tja dat is dan weer wat anders right?


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Kwijt schreef:
    (...)

    + Als je het niet wilt vertellen, schrijf je het op en geef het aan je moeder!


    Hey, dat is echt een goed idee. (:


    Reading a good book is like taking a journey.

    Schrijven is inderdaad een goede oplossing als je het moeilijk vindt het te vragen. Succes!


    Bad decisions make good stories.

    En het heeft volgensmij geen haast, neem gewoon je tijd om goed na te denken over hoe je het aanpakt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het belangrijkste is om hier de tijd voor te nemen en er goed over na te denken. Als je zeker bent dat je dit wilt dan moet je nog kijken hoe je dit het liefste naar je moeder toe wil brengen. Ik heb al schrijven gehoord en dat is een erg goed idee, je kan ook proberen om er met je moeder even bij te gaan zitten, zodat je kan proberen uit te leggen waarom je dit wilt doen.

    Haast het vooral niet, en aarzel niet te vertellen wat je voelt hoe moeilijk het ook mag zijn. Sterkte.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!