• Hallo Quizlettertjes,

    Ik heb gisteren Rutger een mailtje gestuurd met de mededeling dat Quizlet niet wilde en heb vanochtend antwoord gehad. Hij was ervan op de hoogte en ook bezig met het oplossen ervan, helaas ging dat niet zo makkelijk en simpel als het zou moeten doordat naamservers (als je snapt wat dat is) niet altijd willen meewerken.
    De reden waarom Quizlet eruit lag was door problemen met Cloudflare. Deze heeft de laatste tijd veel problemen gehad met onder andere hun DNS-servers en Proxy servers. Cloudflare zorgt ervoor dat het opvragen van website's sneller opgevraagd kunnen worden, stabieler worden en ook beschermd zijn voor aanvallen en helpt om bepaalde veelvoorkomende beveiligingslekken te stoppen.

    Rutger gaat nu weer verder met het zoeken en oplossen van het trage server probleem.

    Dat was het weer, ik dacht dat jullie dit wel wilden weten. :Y)

    Wat extra uitleg:

    Naamservers (Ook wel DNS-Servers in het Engels) zetten bv. een URL (dus bijvoorbeeld "Quizlet.nl") om naar een IP adres. Zonder dit weet bv. een webbrowser niet waar hij naar toe moet gaan. Die fout ken je vast wel: "DNS fout", "DNS server niet gevonden" of zoals Google Chrome zo mooi melde: "ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED".

    Doordat die van Cloudflare niet werkten kon het IP adres niet worden opgezocht en kon er dus geen verbinding worden gemaakt.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2013 - 16:09 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik snap er niet veel van, maar het is goed dat er een soort uitleg is. Ik blijf erbij dat ik hoop dat ze binnenkort een oplossing kunnen vinden. Hup Rutger en mensen die ik niet ken maar die volgens het vorige topic te weinig waardering krijgen, jullie kunnen het wel. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik snap er geen fuck van, maar ik heb er vertrouwen in dat onze held Rutger het kan oplossen (;


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Hmm een iets duidelijkere uitleg zou handig zijn; ik snap het nog steeds niet. Maar ach, het is allang fijn dát je het er op zet (-:


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Naamservers (Ook wel DNS-Servers in het Engels) zetten bv. een URL (dus bijvoorbeeld "Quizlet.nl") om naar een IP adres. Zonder dit weet bv. een webbrowser niet waar hij naar toe moet gaan. Die fout ken je vast wel: "DNS fout" of "DNS server niet gevonden".

    Doordat die van Cloudflare niet werkten kon het IP adres niet worden opgezocht en kon er dus geen verbinding worden gemaakt.
    Hopelijk is het zo duidelijker.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2013 - 16:01 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb het gevoel dat niemand deze uitleg helemaal zal snappen op jezelf en Rutger na, maar het is in ieder geval fijn om te weten dat eraan gewerkt wordt. Hopelijk worden die problemen snel opgelost en werkt Quizlet binnenkort weer goed. (:

    EDIT; met die toevoeging is het al een stuk duidelijker!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2013 - 15:58 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    DarkSavior schreef:
    Naamservers (Ook wel DNS-Servers in het Engels) zetten bv. een URL (dus bijvoorbeeld "Quizlet.nl") om naar een IP adres. Zonder dit zou weet bv. een webbrowser niet waar hij naar toe moet gaan. Die fout ken je vast wel "DNS fout" of "DNS server niet gevonden".

    Doordat die van Cloudflare niet werkten kon het IP adres niet worden opgezocht en kon er dus geen verbinding worden gemaakt.
    Hopelijk is het zo duidelijker.

    Ik snap het nu door de uitleg. :Y)

    Hopelijk wordt het probleem snel opgelost c:

    [ bericht aangepast op 29 maart 2013 - 15:59 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Volgens mij wordt er bedoelt dat er een speciaal soort netwerk wordt gebruikt om Quizlet nog meer te verbeteren en te beschermen, maar dat dit netwerk nog niet goed samen werkt met het bestaande systeem (de zogeheten "kinderziektes" bij bijv. software, hardware, etc.). Daardoor werkt Quizlets systeem/server niet zo snel als het eigenlijk kan. Je moet het maar zeggen als ik het fout heb hoor :Y)
    Maar wel fijn dat er een uitleg worden gegeven. Go Rutger!


    From these ashes, I will rise

    Bedankt voor de uitleg, fijn dat je ernaar hebt gevraagd. Nu maar hopen dat het voorlopig weer goed gaat met ons beminde Quizlet :c.


    i put the fun in funeral

    Ancore schreef:
    Volgens mij wordt er bedoelt dat er een speciaal soort netwerk wordt gebruikt om Quizlet nog meer te verbeteren en te beschermen, maar dat dit netwerk nog niet goed samen werkt met het bestaande systeem (de zogeheten "kinderziektes" bij bijv. software, hardware, etc.). Daardoor werkt Quizlets systeem/server niet zo snel als het eigenlijk kan. Je moet het maar zeggen als ik het fout heb hoor :Y)
    Maar wel fijn dat er een uitleg worden gegeven. Go Rutger!

    Nee, dat is het niet helemaal. Het komt in de buurt, maar je kunt het beter zien als een systeem binnen in het "Internet". Zo worden er bijvoorbeeld op de servers van Cloudflare dingen opgeslagen, zodat Quizlet sneller geladen kan worden. Verder zorgen de servers er ook voor dat het veiliger is. Wat jij zegt is het niet, dat is té... geen idee hoe ik dat moet uitleggen xd
    Het zijn tenminste geen kinderziektes, maar gewoon normale problemen. Dat de server er bijvoorbeeld uit ligt of geen verbinding wil maken. De software opeens vast loop, dat soort dingen. Dat zijn normale problemen die op zich snel opgelost kunnen worden, als je weet waar het probleem zit. En dat is vaak even zoeken.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2013 - 16:06 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Square schreef:
    Ik snap er niet veel van, maar het is goed dat er een soort uitleg is. Ik blijf erbij dat ik hoop dat ze binnenkort een oplossing kunnen vinden. Hup Rutger en mensen die ik niet ken maar die volgens het vorige topic te weinig waardering krijgen, jullie kunnen het wel. *O*


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    in simpelere woorden die mensen zoas ik mischien beter begrijpen:

    Het werkte niet en nu doet het dat wel weer


    bedankt voor de uitleg, ik snap het... een beetje


    Dont say why me, say try me

    Bij mij toen Q niet laden stond precies dit er.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    BigFatLiar schreef:
    in simpelere woorden die mensen zoas ik mischien beter begrijpen:

    Het werkte niet en nu doet het dat wel weer


    bedankt voor de uitleg, ik snap het... een beetje

    Nou, eigenlijk niet. Want het werkt niet zoals het hoort te werken. Voor jullie "werkt" het wel, maar zoals het nu is hoort het niet te zijn.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ik weet het het werkt niet zoals het hoort maar het werkt en daarmee kan ik leven...


    Dont say why me, say try me

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Nee, dat is het niet helemaal. Het komt in de buurt, maar je kunt het beter zien als een systeem binnen in het "Internet". Zo worden er bijvoorbeeld op de servers van Cloudflare dingen opgeslagen, zodat Quizlet sneller geladen kan worden. Verder zorgen de servers er ook voor dat het veiliger is. Wat jij zegt is het niet, dat is té... geen idee hoe ik dat moet uitleggen xd
    Het zijn tenminste geen kinderziektes, maar gewoon normale problemen. Dat de server er bijvoorbeeld uit ligt of geen verbinding wil maken. De software opeens vast loop, dat soort dingen. Dat zijn normale problemen die op zich snel opgelost kunnen worden, als je weet waar het probleem zit. En dat is vaak even zoeken.

    Ik ben niet zo geweldig met al die termen, vooral niet met internet termen, omdat ik vaker praat met mijn vader over hardware en software. Ik weet vaak net iets meer van een computer dan het gemiddelde meisje, maar vaak wel veel minder dan de gemiddelde jongen. Alsnog bedankt, ik snap het nu wel beter :Y)


    From these ashes, I will rise