• Haaaaaaaaai. Ik ben een 16-jarige havo 4 scholier en op dit moment sta ik op afstromen naar het mbo. Dat wil ik helemaal niet en ik ga rete me best doen om alsnog over te gaan naar havo 5, maar wat nou als het niet lukt? Dan moet ik naar het mbo, en ik weet wel wat ik dan wil gaan doen, maar heeft een van jullie een idee hoe het dan met kosten voor school enzo zit? Want ik bedoel, handen vol geld aan lesgeld kan ik echt niet gaan betalen. En een drop-out worden heeft helemaal geen zin.


    If you had the chance to change your faite, would you?

    De kosten zijn meestal gewoon op de site te vinden. (:
    Gemiddeld is een mbo-opleiding zo'n 1100/1200 per jaar aan lesgeld.

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 10:38 ]


    Tell me about it, stud.

    MBO is over het algemeen goedkoper dan HBO. (Je betaalt 139 euro per maand) Als je toch naar het HBO wilt gaan, kies dan een vooropleiding die met je volgende opleiding te maken heeft en kijk of je hem versneld kan doen, dat is tegenwoordig bij vele mogelijk. Mijn zusje is ook van havo naar MBO gegaan en doet niveau 3 en 4 van een opleiding in 3 jaar, terwijl het normaal 5 zou duren. Dat scheelt ook heel veel geld.


    Your make-up is terrible

    MBO is goedkoper dan HBO over het algemeen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn lesgeld was €1065. :Y)


    -

    Is blijven zitten geen optie? Of ben je al een keer blijven zitten.
    Maar zoals de rest hier al zegt. MBO is goedkoper dan HBO. En je kan vanuit de MBO doorstromen naar het HBO.

    [ bericht aangepast op 25 april 2013 - 11:46 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Hashirama schreef:
    MBO is goedkoper dan HBO over het algemeen.


    26 - 02 - '16

    Hashirama schreef:
    MBO is goedkoper dan HBO over het algemeen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ja oké, mbo is goedkoper, maar ik bedoel, heb je als mbo'er ook recht op studiefinanciering of iets dergelijks? Want ik heb echt niet zomaar 1000 euro bij de hand.