• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Papaoutai
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Cenation
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - xSunshineee
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Gawain
    Cenred - Gawain

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Cenation
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Papaoutai
    -

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Wrennah

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (xSunshineee) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 2:17 ]


    16 - 09 - '17

    Ewijn schreef:
    (...)

    {Mwah, ik ben iemand die het liefst een beetje realistisch blijft ten opzichte van het origineel.
    Dus we kunnen dan niet opeens Gwaine in het kasteel laten leven, terwijl Morgana er ook nog leeft. Dan klopt het niet meer.
    Dus vandaar ook nog mijn vraag in welk seizoen we dan met dit verhaal zitten.}


    [Euh bij deze RPG heb ik daar niet aan gedacht, ik wou gewoon RPG'en, dus niet volgens de serie alles volgen enz ..]


    16 - 09 - '17

    Sylvesti -> Llamarmy


    Bowties were never Cooler

    Morgana

    Als ik een tijdje blij doorlopen voel ik wat nat aan mijn benen. Wat is dat? Ik kijk naar beneden en zie de onderkant van mijn groene jurk en de onderkant van mijn donkergroene lange cape vol modder hangen. Met een zucht versnel ik mijn passen richting het kasteel. Ik heb al werk voor Gwen en dat op een vroege ochtend, ze heeft me vast lopen zoeken ergens. Al snel kom ik weer aan bij het kasteel. Ik kijk even rond en zie niet speciaal iemand rondlopen. Ik loop de grote trappen op en loop dan naar binnen. In de gangen is niemand te bespeuren, buiten Gaius dis zijn dagelijkse wandeling door het kasteel aan het maken is, denk ik dan toch. Als ik hem voorbij loop knikt hij vriendelijk naar me, ik doe net hetzelfde terug en loop strak verder. Volgens mij keek hij me even na, ik ken het nu al wel hier. En die Merlin, grrr die Merlin! Hij moet alles verpesten, hij moet echt altijd alles verpesten! Hoe komt het toch dat hij me steeds door kan hebben op bepaalde momenten?! Ik haat het! Ik probeer me niet te erg op te jagen over Merlin en loop verder naar mijn kamer. Waar is Gwen?!


    16 - 09 - '17

    [Gwaine kan naar Eira gaan, tegen haar schreeuwen ofzo]


    Bowties were never Cooler

    Llamarmy schreef:
    [Gwaine kan naar Eira gaan, tegen haar schreeuwen ofzo]


    Waarom zou Gwaine tegen haar schreeuwen?
    Maar ik denk dat ik wel een ideetje heb hoe ik kan beginnen.


    Stenenlikker

    [Ze doet iets verkeert met zijn paard ofzo? of ze schiet niet genoeg op? Geen idee]


    Bowties were never Cooler

    Llamarmy schreef:
    [Ze doet iets verkeert met zijn paard ofzo? of ze schiet niet genoeg op? Geen idee]


    {Mwah, ik zie Gwaine er niet voor aan om bot te doen xD
    Maar hij gaat wel jouw kant op komen ^^}

    [ bericht aangepast op 30 april 2013 - 16:48 ]


    Stenenlikker

    [Alsnog leuk]


    Bowties were never Cooler

    Merlin

    "Heb je wat eten Merlin? Ik heb honger." zegt Arthur en kijkt naar me, vervolgens kleed hij zich aan en ik volg hem droogjes. "Komop, iets sneller Merlin." Ik ga al snel genoeg dus zoveel moet Arthur niet zeuren. Hij is weer met het verkeerde been uit bed gestapt volgens mij. Ik kijk naar Arthur die zijn zwaard in zijn handen heeft, dan pas besef ik me dat ik zijn zwaard niet gedaan heb. "Je hebt hem niet gepoetst!" roept hij boos en ik kijk hem onschuldig aan terwijl ik mijn schouders even ophaal. "Merlin! Je moest mijn schoenen poetsen." commandeert Arthur en gaat aan de tafel zitten. Ik pak zijn laarzen en kijk Arthur aan.
    "Dat waren drie vragen en commando's achter elkaar, wilt u geen eten?" vraag ik droog en kijk naar de laarzen in mijn hand. "Is goed hoor, dan poets ik die wel eerst," zeg ik met een onschuldig gezicht en ik loop in een langzame pas naar de deur toe wachtend tot Arthur er wel weer op in zou gaan.

    [Sorry dat het zo kort is]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gwaine

    Een nieuwe morgen was weer begonnen. Weer het begin van een doodnormale dag. Ik stond op uit mijn bed en hing uit het raam, dat uitkeek over de binnenplaats. Een fris windje waaide mijn kamer binnen en het zonnetje scheen. Heerlijk! Dit zou een geweldig dag zijn om er eens op uit te gaan. Het leven hier in het kasteel was de laatste tijd zo saaitjes, dus een ritje door het bos zou me geen kwaad doen. En misschien gebeurde er nog interessants? Ik hield niet zo van stilzitten, was liever op reis. Maar nu had ik toch besloten mijn intrek hier in Camelot te nemen. Waarom? Omdat ik prins Arthur wou helpen bij eventuele problemen.
    Ik liep weg van het raam en kleedde me aan. Voor de zekerheid nam ik nog een mantel mee voor het geval dat het buiten toch een beetje koud zou zijn. Ik pak mijn boeltje bij elkaar en ga opweg naar de stallen. Ik neem wel nog even een omweg door de keuken om wat te eten mee te nemen. Onderweg honger krijgen was nooit een pretje en als ik al een herberg tegen kwam, was ik niet overal even welkom in deze streek. Ik had daarvoor op sommige plekken ietwat te veel herrie geschopt. Toen ik net de keukens uit kwam gevlucht, omdat de kokkin het er weer niet helemaal mee eens was, kwam ik Leon tegen.
    'Hé, Gwaine, wat ga je doen?' vroeg hij.
    'Een lekker ritje door het bos maken,' antwoordde ik. 'Ga je mee?'
    'Klinkt als een goed plan. Ik moet nog even wat dingen doen, maar dan zie ik je zo in de stallen, goed?'
    'Dan zie ik je zo,' zei ik en ging verder. Ik hoopte dat dat 'even wat dingen doen' niet te lang zou duren.
    Bij de stallen aangekomen zie ik een jonge knecht aan het werk. Gezien ik niet zo veel zin had om zelf mijn paard op te zadelen, er een heerlijk zonnetje scheen, en de stalknecht toch niet veel beters te doen leek te hebben, vroeg ik:
    'Zou je mijn paard voor me op willen zadelen? Als je zin hebt mag je die van Leon ook opzadelen. Scheelt weer tijd.' Jep, als Leon's paard al opgezadeld was als hij eraan kwam, zouden we meteen kunnen vertrekken.


    Stenenlikker

    Martha Pinoira

    Hoestend sta ik mijn was te schrobben in een emmer met warm water. Ik wring de kleren uit en hang ze vervolgens aan een soort waslijn in mijn kleine achtertuintje. Mijn hoestbui werd echt te erg voor woorden, wat is er toch aan de hand met me? Dit kan toch niet zomaar een griepje zijn? Ach, ik ga zo wel even om een kruidendrankje voor de hoest. Ik voel wat op mijn hand terwijl ik mijn lange rok over de lijn hang. Ik schud met mijn hand, maar ik voel het nog steeds. Als ik kijk zie iets met vleugels, vast een vlieg. Ik veeg met mijn hand over mijn andere hand. "Hey, stop daar mee!' hoor ik een raar piepstemmetje roepen. Ik schrik en opeens voel ik niks meer aan mijn hand. Wat is dat vandaag? Begin ik me nu ook al dingen te verbeelden? Zuchtend schud ik mijn hoofd en hang mijn andere kleren ook nog op. Als ik klaar ben loop ik mijn huisje terug binnen, neem wat geld en ga mijn huisje uit. Ik ga een kruidendrankje tegen de hoest kopen, ik heb het enorm hard nodig, die hoest wordt gewoon te erg. Ik hoest nog een paar keer, ik krijg echt pijn aan mijn longen en keel door dat gehoest. Ik voel hoe het zweet me uitbreekt, ik veeg met mijn platte hand het zweet van mijn voorhoofd en loop verder. Opeens begin ik te wankelen en begint alles voor me rond te draaien, Ik verlies mijn evenwicht en zak door mijn benen op de grond met een harde klap. Ik voelde hoe mijn arm, knieën en kin pijn doen. Ik open mijn ogen en zie een paar mensen om me heen staan, vragend of alles goed gaat. Ik voel me echt zo slecht, dit heb ik nog nooit meegemaakt ...


    16 - 09 - '17

    Eira
    Ik was bijna klaar met voederen toen een van de ridders binnen kwam. Ik had het niet zo op de meesten, maar deze was op zich wel aardig. Ik gooide in de laatste paar stallen kuilgras en veegde mijn haren uit mijn ogen. "Natuurlijk, Heer. Alleen zadel en hoofdstel, of geheel uitgerust?" Ik had nog niks gepoetst of bekeken of de smid het misschien moest repareren, dus alleen zadel en hoofdstel voor een prettig ritje kon prima, maar de gehele ridderuitrusting, zeker voor een duel ofzo, zou lastig worden. Ik aaide even over de neus van een zwarte hengst. Ik draaide mijn rug naar de ridder toe en reed de nu lege kruiwagen weg. Uit mijn haar piekten strootjes. Ik liep naar de zadelkamer en haalde er het zadel en hoofdstel van zijn paard uit. "Misschien wilt u hem wel even uit laten eten. Hij had namelijk een vrij erg ochtendhumeur." Ja, ik sprak over de paarden of het mensen waren, maar voor mij was dat ook bijna zo. Ik ging maar weinig met mensen om, behalve de smid en de boer die het kuilgras leverde.


    Bowties were never Cooler

    Arthur Pendragon

    Ik zucht als Merlin wegloopt en mijn schoenen gaat poetsen. Misschien heeft Morgana wat te eten. Ik loop naar haa toe als ik Uther tegenkom. "Arthur, Volgens Gwen is Morgana weg. Ga haar even zoeken." Zegt hij. Ik zucht. "Oké." Ik loop door. Alsof Morgana zomaar weggaat... Ik loop naar Morgana's kamer en tref haar aan. "Hallo Morgana. Gwen zei dat je weg was, maar zo lijkt het..." Ik kijk naar de onderkant van haar jurk. Hij zit onder de modder. "Waarom was je weg?" Vraag ik. Daarna ga ik zitten. "Waar is Gwen trouwens?" Ik sta weer op en kijk haar aan.

    (Sorry voor het korte stukkie)


    Spoiler alert: you will save yourself

    (Merlin is niet weg hoor ? )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    (Hij ging toch schoenen poetsen?)


    Spoiler alert: you will save yourself