• Omdat ik al heel erg lang een huisdier wil en ik al zo lang heb lopen vragen naar op zijn minst een vis, mag ik er eindelijk één! :'D
    Dus heeft iemand ervaring met vissen?
    Wat doe je het best wel of niet? Wat voor aquarium neem je? Waar zet je het dan beter?
    Ik heb al heel wat informatie gevonden op het internet, maar internet kan je niet altijd vertrouwen he.
    Kan iemand me helpen? :')
    Bedankt!


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Zet het vooral niet op een plaats waar de zon volop op je vissen kan schijnen. Mijn vissen zijn daardoor gesneuveld.


    Take me to wonderland

    Ik heb een aquarium, hehe. Het ligt er maar net aan wat voor vissen je wilt. Goudvissen en soorten die erop lijken kunnen gewoon overal, die passen zich overal aan aan. Je kan ze gewoon in een kom stoppen, grind op de bodem en een plantje erin. Bij ander soort vissen moet je letten op hoe groot ze kunnen worden, de temperatuur die ze nodig hebben en daardoor kan je niet gewoon van alles bij elkaar stoppen.
    Een beginners aquarium van 40 liter is altijd wel prettig als je groter wilt dan een goudvis. Ik heb een aqua 40, die vind ik handig. Er zit een licht bovenin, je moet er alleen een pomp en een thermostaat indoen, net als een thermometer om de temperatuur af te kunnen lezen. Om te beginnen moet je het grind erin doen, de plantjes en water. Dat moet je dan zo even later staan zodat het water niet alleen maar kraanwater is maar er ook goede bacteriën ingroeien die je ervoor nodig hebt.


    Your make-up is terrible

    Geen ronde kom, dan krijg je migraine-vissen met een hernia :'3


    Let it come and let it be

    ''Ik heb al heel wat informatie gevonden op het internet, maar internet kan je niet altijd vertrouwen he.''

    Want Quizlet is.. ?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    ''Ik heb al heel wat informatie gevonden op het internet, maar internet kan je niet altijd vertrouwen he.''

    Want Quizlet is.. ?

    Vertrouwd. En zoals je met deze opmerking blijkbaar al laat merken is Quizlet slim en oplettend.


    Let it come and let it be

    Mijn ene vis is gesneuveld, dus ik denk niet dat ik een goed advies zou kunnen geven.^^


    •*• Lululu •*•

    Wordt het een goudvis?
    Vierkante kom met plantje, niet in de zon zetten.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Wordt het een goudvis?
    Vierkante kom met plantje, niet in de zon zetten.

    +Niet te vaak eten geven, dan gaat het mis. :3
    *Heeft ervaring*


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Je moet wel zorgen dat je ze de goede soort voer geeft. Bij ons zijn er twee vissen doodgegaan, omdat we ze een verkeerde soort voer gaven (kwamen we pas later achter). Ze blieven zichzelf als het ware helemaal op en konden toen alleen nog maar aan het wateroppervlak drijven. Als ze dan probeerden naar beneden te zwemmen, kwamen ze gewoon weer boven.


    There is nothing more badass than being yourself

    DarrenCriss schreef:
    Je moet wel zorgen dat je ze de goede soort voer geeft. Bij ons zijn er twee vissen doodgegaan, omdat we ze een verkeerde soort voer gaven (kwamen we pas later achter). Ze blieven zichzelf als het ware helemaal op en konden toen alleen nog maar aan het wateroppervlak drijven. Als ze dan probeerden naar beneden te zwemmen, kwamen ze gewoon weer boven.

    Dat had één vis bij mij ook :c


    Let it come and let it be

    Misschien kan je boven je vissenkom ook een plaatje met luchtgaatjes leggen..
    Ik had vroeger een goudvis met de lastige gewoonte om uit zijn kom te springen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oh ja, er het liefst om de dag voeren of elke dag een beetje eten geven.
    Op voerpotjes staat vaak vermeld dat je ze meerdere keren per dag een beetje moet voeren, maar dit is echt niet goed voor je vissen. En de vierkante kom is overigens omdat het houden van vissen in een ronde kom deze dagen als dierenmishandeling wordt gezien.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Bedankt allemaal! :')


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Ik heb een aquarium met guppies c:


    26 - 02 - '16