• Twee moslim politici, die verkozen werden bij de gemeenteraadsverkiezingen in Brussel op 14 oktober 2012, hebben gezworen de islamitische sharia wetgeving in België te zullen invoeren.De twee kandidaten, Lhoucine Aït Jeddig en Redouane Ahrouch, van de jonge partij Islam, wonnen zetels in de sterk geïslamiseerde Brusselse gemeenten Sint Jans-Molenbeek en Anderlecht.Tijdens een persconferentie in Brussel na de verkiezingen op 25 oktober maakten de twee gemeenteraadsleden, die op 3 december de eed zullen afleggen, duidelijk dat ze hun verkiezing zien als de sleutel tot de bevestiging van de moslimgemeenschap in België.

    “We zijn verkozen islamisten maar bovenal zijn we moslims,” verklaarde Ahrouch. “De islam is compatibel met de Belgische wetgeving. Als verkozen moslims omarmen we de koran en de tradities van de profeet Mohammed. Wij geloven dat de islam een universele godsdienst is. Onze aanwezigheid in de gemeenteraad zal ons de gelegenheid geven ons kenbaar te maken,” zei Ahrouch, die weigert in het openbaar vrouwen de hand te drukken of oogcontact met hen te hebben.

    Op een gegeven ogenblik stelde Ahrough, 42, dat hij zal trachten dat de “beslissingen en oplossingen van de gemeenteraad duurzaam en definitief zullen zijn en dat ze zullen ontstaan vanuit de islam.” Ahrouch, die in 2003 veroordeeld werd tot 6 maanden hechtenis wegens het slaan en verwonden van zijn gehandicapte echtgenote, besteedt veel tijd aan gesprekken over de ethiek in de politiek en “respect voor de ander.”
    Elders verklaart Aït Jeddig, 50, dat de islam het pad geëffend heeft voor “de geboorte van de Europese beschaving”. (Hij maakt geen melding van de joods-christelijke en Grieks-Romeinse wortels van Europa.) Hij benadrukt ook dat de islam verenigbaar is met vrijheid en democratie. De derde kandidaat van de partij Islam, Abdelhay Bakkali Tahar, 51, haalde niet genoeg stemmen om verkozen te worden in Brussel-Stad.

    Ahrouch heeft al eens een gooi gedaan naar een politiek mandaat. In 1999 richtte hij een politieke partij “Noor, de islamitische partij” op, die een 40 puntenprogramma vooropstelde, gebaseerd op de islamitische sharia. Deze punten omvatten o.a.:

    - 7) afschaffing van intrestbetalingen (riba) in de Belgische banksector

    - 10) het aanpassen van de Belgische justitie volgens de islamitische wetten

    - 11) de herinvoering van de doodstraf

    - 12) een verbod op alcohol en sigaretten

    - 13) het aanmoedigen van het tienerhuwelijk

    - 16) scheiding van mannen en vrouwen in het openbaar

    - 20) verbod op gokken en loterij

    - 39) het creëren van een officieel islamitisch aalmoezenfonds (zakat)




    Ik heb niet alles er op gezet, als je alles wilt lezen, moet je maar even naar mijn bron gaan.
    Maar serieus, ben ik nu de enige die dit wat te ver vind gaan?
    Ik ben absoluut geen racist, maar waar zijn de uitspraken dan gebleven dat iedereen zich aan moet passen naar de wetten van het land?
    En niet de wetten aanpassen naar de wetten van hun land?
    Hopelijk blijft het maar bij praten want ik denk dat als dit echt gebeurd, ik toch verhuis naar ergens anders hoor.:W
    Wat denken jullie er van?

    Hou jullie meningen een beetje beschaafd en laat zien dat jullie je toch een beetje volwassen kunnen gedragen, ik wil geen ruzie in dit topic anders laat ik het sluiten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Drogo schreef:
    Dit hadden ze tientallen jaren geleden al voorspeld, zo ver hebben die pamperpolitiekers het dus gekregen in ons land.
    Vandaag stond nog in het laatste nieuws dat Syrië een terroristische aanval op ons aan het plannen zou zijn.
    Achja, dit gaat sowieso nooit gebeuren, dan komt de rest van Europa ertussen.

    Ergens hoop ik dat het absoluut niet gaat gebeuren, anders mag ik niet meer naar school van mijn ouders omdat ik in het centrum van Antwerpen naar school ga, waar waarschijnlijk ook wel aanvallen zullen gebeuren.
    Niet dat ik zo graag naar school ga, maar ik zit eindelijk op een school waar ik me goed voel.
    Dat ze dan maar nog 2 jaar wachten als ze het echt van plan zijn, dan studeer ik af.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Ergens hoop ik dat het absoluut niet gaat gebeuren, anders mag ik niet meer naar school van mijn ouders omdat ik in het centrum van Antwerpen naar school ga, waar waarschijnlijk ook wel aanvallen zullen gebeuren.
    Niet dat ik zo graag naar school ga, maar ik zit eindelijk op een school waar ik me goed voel.
    Dat ze dan maar nog 2 jaar wachten als ze het echt van plan zijn, dan studeer ik af.


    Aahh wees maar gerust :P
    Als deze twee idioten bij jullie in de regering komt dan sturen wij onze Gekke Geertje op hen af :P
    Dan zijn ze in no-time het land weer uit. Deal?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Aahh wees maar gerust :P
    Als deze twee idioten bij jullie in de regering komt dan sturen wij onze Gekke Geertje op hen af :P
    Dan zijn ze in no-time het land weer uit. Deal?

    Het zijn er drie, maar deal :')
    Maar ja, twee hebben een grote mond.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 1:04 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sorry, ik ben echt geen racist en ik heb respect voor alle culturen en godsdiensten, maar dit gaat te ver. Ik begrijp wel dat islamieten hier meer inspraak etc willen en dat hun wetten ook gerespecteerd moeten worden, maar dat moeten ze niet doen door de onze te veranderen. Het is misschien cru, maar als ze een islamitische partij willen moeten ze niet naar hier komen maar terug naar hun land gaan. Ze willen respect van ons, maar ze respecteren vrouwen niet, dat vind ik echt niet kunnen ... Natuurlijk zijn niet alle islamieten etc zo, het zijn enkel de extreme gevallen die opvallen. Maar kom op, dit gaat echt te ver.


    Live life limitless.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Het zijn er drie, maar deal :')
    Maar ja, twee hebben een grote mond.


    Ohhh das voor Geertje geen probleem hoor xD
    Die stuurt er net zoveel uit, totdat er zowat geen meer over is.
    Maar ja, gelukkig hebben we nog andere mensen in de 2e kamer die hem in toom moeten houden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    dafuq, ben ik blij dat ik niet in Belgie leeft.
    en nr: - 13) het aanmoedigen van het tienerhuwelijk, SRSLY??
    en doodstraf? oke, die is toch al in, in oa Amerika but com'n!!


    -

    Excuseer? Ik ben geen racist, maar dit gaat wel een beetje te ver ...


    16 - 09 - '17

    Scandal schreef:
    Dat gaat dus niet gebeuren. Gewoonweg omdat wij een westers land zijn. Wij luisteren heel hard naar en hechten enorm veel belang aan de EVRM. Zoals bijna ieder land in West Europa. Sommige van die eisen zijn zo tegenstrijdig met de rechten van de mens, dat we die niet gaan doorvoeren. België krijgt nu al torenhoge boetes voor het schenden van de EVRM. België gaat niet express wetten invoeren waardoor ze nog meer boetes krijgen.
    De doodstraf komt niet terug, dat is tegen de EVRM. Islam in de wetten doorvoeren gaat ook niet gebeuren omdat we het recht van vrije meningsuiting hanteren. Verbod op alcohol en sigaretten lijkt me onhaalbaar + iedere mens heeft 'the right ro rot'; maw: iedereen mag zijn leven zelf verpesten met de dingen die hij/zij graag wil + België verdient enorm veel op de accijnzen van deze dingen. Aanmoedigen tienerhuwelijk? Onhaalbaar, in de westerse cultuur worden tieners nog niet bezien als mensen met volwassen gedrag. Dat is puur biologisch, tieners kunnen gewoon nog geen rationele keuzes maken. Scheiding mannen en vrouwen gaat ook niet gebeuren aangezien iedere mens het recht heeft om zelf te kiezen met wie die wil omgaan.

    Dus het meest plausibele dat er misschien ooit doorkomt is 'afschaffing van intrestbetalingen (riba) in de Belgische banksector' en 'verbod op gokken en loterij'. En alsnog lijkt me het niet echt dat deze dingen erdoor komen.

    Tja, ik vind het belachelijk dat ze de Islam proberen op te dringen. Wij dringen het christendom ook niet op. Maar we zullen wel zien waar het op uit draait... In ieder geval op ruzie, gok ik.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ah, we krijgen bijna weer een oorlog. Tijd voor een staatsgreep!
    Nee, maar even serieus. Ik krijg het gevoel dat de spanning tussen de westerse wereld en de oosterse wereld dusdanig opvoert en dat deze spanningen uiteindelijk gaan leiden tot een derde wereldoorlog. Mark my words. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ah, we krijgen bijna weer een oorlog. Tijd voor een staatsgreep!
    Nee, maar even serieus. Ik krijg het gevoel dat de spanning tussen de westerse wereld en de oosterse wereld dusdanig opvoert en dat deze spanningen uiteindelijk gaan leiden tot een derde wereldoorlog. Mark my words. (cat)

    Yup, dat denk ik dus ook.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Yup, dat denk ik dus ook.

    Mooi. Dat wordt dus verhuizen naar de maan, I guess. Als ze hier gaan smijten met bommen, is de wereld binnen een aantal uur verdwenen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Mooi. Dat wordt dus verhuizen naar de maan, I guess. Als ze hier gaan smijten met bommen, is de wereld binnen een aantal uur verdwenen.

    Kernbommetje hier, kernbommetje daar, wereld naar de klote, alles is klaar (cat)


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Kernbommetje hier, kernbommetje daar, wereld naar de klote, alles is klaar (cat)

    Lekker drukke boel in de hel. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"