• Hey,

    Mijn vriendin denkt er serieus over om zelfmoord te plegen. Eerst wilde ze het alleen, maar zei ze het niet te durven. Nu durft ze wel.
    Ze is depressief door verschillende gebeurtenissen en kan/wil het leven niet meer positief in zien.
    Ik wil haar helpen, maar ik weet niet hoe. Weet iemand wat ik kan doen?

    - Ronja


    People change, things go wrong, but just remember, life goes on...

    Het is vaak zo dat de mensen die zeggen dat ze het doen/willen het uiteindelijk niet doen en de mensen die niks zeiden, deden het juist wel. Maar laat haar met iemand praten, al het negatieve moet eruit, want je wilt je vriendin natuurlijk gelukkig hebben. Een dikke knuffel geven om te laten weten dat je voor haar bent is een groter iets dan je zult denken ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Hiljemark schreef:
    Het is vaak zo dat de mensen die zeggen dat ze het doen/willen het uiteindelijk niet doen en de mensen die niks zeiden, deden het juist wel. Maar laat haar met iemand praten, al het negatieve moet eruit, want je wilt je vriendin natuurlijk gelukkig hebben. Een dikke knuffel geven om te laten weten dat je voor haar bent is een groter iets dan je zult denken ;)


    Daar vind ik dat je een goed punt hebt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Probeer het uit haar hoofd te praten en schakel hulp in.
    Die kans heb ik bij mijn beste vriend nooit gehad, aangezien niemand wist dat hij het van plan was.
    Heel veel sterkte!


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Hiljemark schreef:
    Het is vaak zo dat de mensen die zeggen dat ze het doen/willen het uiteindelijk niet doen en de mensen die niks zeiden, deden het juist wel. Maar laat haar met iemand praten, al het negatieve moet eruit, want je wilt je vriendin natuurlijk gelukkig hebben. Een dikke knuffel geven om te laten weten dat je voor haar bent is een groter iets dan je zult denken ;)


    Dit.
    En het inschakelen van haar ouders, of die van jou, is een goed begin. Sterkte!


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Hiljemark schreef:
    Het is vaak zo dat de mensen die zeggen dat ze het doen/willen het uiteindelijk niet doen en de mensen die niks zeiden, deden het juist wel. Maar laat haar met iemand praten, al het negatieve moet eruit, want je wilt je vriendin natuurlijk gelukkig hebben. Een dikke knuffel geven om te laten weten dat je voor haar bent is een groter iets dan je zult denken ;)


    Weet je dat, dat eigenlijk echt gewoon onzin is? Het is niet omdat iemand er veel over praat dat die het uiteindelijk niet wil doen.

    Anyway, probeer met haar te praten en zeg haar dat je er sowieso met een volwassene gaat over praten. Probeer haar op dat moment duidelijk te maken dat het voor haar eigen bestwil is maar spreek wel af wat er wel en niet gezegd mag worden. Veel sterkte! (flower)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Met haar praten... Maar niet zeggen dat ze het niet moet doen en daarover blijven zeuren... Dat werkt alleen maar deprimerender. Gewoon steunen en laten weten dat je ervoor haar bent. zonder te overdrijven. Laten weten dat het leven te mooi is om zo te beindigen....
    En als het echt gaat overdrijven hulp inschakelen... Maar wel iemand erover vertellen. Dat een volwassen iemand ook weet wat eraan de hand is. Zoals haar ouders...
    Sterkte(jullie allebei!)

    Is wel een item dat ik de laatste tijd veel zie verschijnen zeg... zelfmoord.
    Persoonlijk vind ik dat mensen iets te snel grijpen naar de optie zelfmoord. Ik weet niet of het altijd al zo is geweest en dat het nu gewoon actueler is of dat het juist iets is van deze tijd. Maar laat ik daar niet verder over ingaan, het is al erg genoeg.

    Het aller beste wat helpt hier tegen, is praten. Het beste is denk ik veel praten met die mensen wie hier gedachtes over hebben, want als zoiets in je hoofd rondspookt, gaat dat er moeilijk uit. Mensen maken in deze tijd veel dingen mee en vooral mentaal krijg je veel te voortduren in deze maatschappij. Maar er was ooit iemand die zei: Dying is easy, living is hard! En daar ben ik het wel mee eens. Het leven is ook moeilijk alleen het is wel echt dit leven en op de een of andere manier moet je proberen door te dringen bij die mensen dat de herinneringen die je hebt echt zijn en dat je niet wilt dat ze zo eindigen. Je zal nooit rust krijgen waar je ook bent wanneer je een leven niet goed hebt kunnen afsluiten naar mijn mening. Ik geloof erin dat we allemaal met een doel hier zijn en het klopt, het is niet rationeel denken, maar het is wat ik geloof. Daarom ben ik van mening dat zolang je dat doel niet bereikt, je ook nooit rust vindt. Zelfmoord kan nooit een oplossing zijn, het stopt namelijk alles waar je om geeft en zolang er mensen om je geven in deze wereld zul je toch nooit verdwijnen van deze wereld. Dus probeer je vriendin ervan te overtuigen dat zelfmoord geen optie is, maar slechts een pad die alleen lafaards bewandelen en dat als zij haar leven gelukkig wilt leiden, dat ze daar zelf voor kan zorgen.

    Kort gezegd probeer met haar te praten.

    Echt ontzettend veel succes


    Bedankt, ik ben het hier wel mee eens.


    Anyway, ik heb het mijn ouders verteld en die gaan nu met haar moeder praten. Dat is dinsdag, dus ik wacht dat even af en probeer met haar in de tussentijd zo neutraal mogelijk te praten. Bedankt voor jullie reacties! ;)


    People change, things go wrong, but just remember, life goes on...

    Cymry schreef:
    Laat haar vooral vertellen wat er aan de hand is, dat kan opluchten. Als het echt extreem wordt, zoals je nu zegt, kan je haar best naar een psycholoog sturen, op schhol het clb contacteren of met haar ouders praten. Voor de rest moet je het zoveel mogelijk uit haar hoofd praten en haar steunen.


    Bad decisions make good stories.

    Het is misschien lastig voor je vriendin om help te zoeken maar geloof me het is echt nodig, ik lijdt zelf ook al geruime tijd aan depressieve gedachten en een vertrouwenspersoon om mee te praten is een grote hulp omdat het niet iemand is die enorm dichtbij haar staat (dit maakt het vaak makkelijker om erover te praten) en om dat een vertrouwenspersoon ook beter weet wat ermee te doen. Veel sterkte!


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    PerfectEvil schreef:
    Hey,

    Mijn vriendin denkt er serieus over om zelfmoord te plegen. Eerst wilde ze het alleen, maar zei ze het niet te durven. Nu durft ze wel.
    Ze is depressief door verschillende gebeurtenissen en kan/wil het leven niet meer positief in zien.
    Ik wil haar helpen, maar ik weet niet hoe. Weet iemand wat ik kan doen?

    - Ronja


    Sowieso met haar ouders praten, als die het nog niet weten.
    En het uit haar hoofd praten en zeggen dat er heel veel mensen zijn die super erg om haar geven.
    Ook haar met iemand laten praten.
    Mijn oom was ook depressief en heeft een poging gedaan zelfmoord te plegen door zichzelf met een keukenmes neer te steken.
    Gelukkig heeft iemand hem op tijd gevonden, maar het kon natuurlijk ook anders aflopen.
    Dus kom zo snel mogelijk in actie!

    Succes!

    Ugh jongens stop met bumpen


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je dit op quizlet zet,
    Iedereen weet nu dat je vriendin zelfmoord wil plegen, ik zou het zelf niet leuk vinden als een vriendin zoiets over mij op een openbare site zou zetten.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dejavu schreef:
    Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je dit op quizlet zet,
    Iedereen weet nu dat je vriendin zelfmoord wil plegen, ik zou het zelf niet leuk vinden als een vriendin zoiets over mij op een openbare site zou zetten.
    Wauw, ik wou precies dit zeggen toen ik de titel las. Ik zou zelf kwaad worden. Je weet niet wat er met dit soort dingen gebeurt.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Dejavu schreef:
    Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je dit op quizlet zet,
    Iedereen weet nu dat je vriendin zelfmoord wil plegen, ik zou het zelf niet leuk vinden als een vriendin zoiets over mij op een openbare site zou zetten.


    Ik vind dit eigenlijk ook wel.


    26 - 02 - '16

    praat vooral met haar, vertel het ouders en begeleiders zodat ze in de gaten word gehouden. of praat anoniem met iemand van hetluisterendoog.nl
    hier zijn vrijwilligers die je super goed helpen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan