• Bij Nederlands hebben we de opdracht gekregen om een reclamefilmpje, een journaal of een scene uit een film of boek na te spelen. Ik heb voor het laatste gekozen, maar ik vind maar geen goede scene die ik kan nadoen, die niet uit twee of meer personen bestaat. Het liefst uit een boek, maar een film mag natuurlijk ook. De scene zou zo'n twee à drie minuten moeten duren.
    Weten jullie toevallig boeken of films waar zo'n scene in voor komt?


    Ex astris, sciencia

    Ga net als Bella in Twilight een paar minuten uit het raam gaan staren

    Ehm, het monoloog uit Hamlet? Als het uit een serie mag komen, kan je iets doen met Doctor Who (The doctor die alleen achtergelaten is na het verlies van Rose, The doctor wanneer Amy weg is, etc), of met Dean uit Supernatural die er weer eens op zijn eentje vandoor gaat. Een scène uit Ted (heb je alleen een teddybeer voor nodig), de spiegelscène in Pride and Prejudice (versie van 2005), voor de rest kan ik niet zo snel iets bedenken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Mulford schreef:
    (...)
    Alleen.

    Oki, ik zal even nadenken.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."



    [ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 13:59 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Een vriend van mij had ook zo'n soort opdracht. Hij had een helm gekocht en zijn camera daarop vastgebonden, daarna liep hij door het huis en beschreef hij alles zoals een huis in het boek werd beschreven. Zelf kwam hij dus niet in beeld, maar je zag alles door zijn 'ogen'.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."