• "Ooggetuigen zagen hoe Dominique Venner even over 16 uur deze namiddag voor het altaar in de Notre Dame ging staan en zich een kogel door het hoofd joeg.
    Op dat moment waren zo'n 1.500 mensen in de kathedraal aanwezig. Niemand anders raakte gewond maar het gebouw werd meteen geëvacueerd.
    Venner kon snel worden geïdentificeerd aan de hand van zijn identiteitskaart en enkele afscheidsbrieven die hij bij zich droeg.
    Eerder vandaag had hij een bericht op zijn blog gepost waarin hij zijn ongenoegen uitte over het homohuwelijk dat recent werd goedgekeurd in Frankrijk. Hij waarschuwde ook voor niet-Europese migranten die de plaats van het Franse volk in toenemende mate zouden "innemen".

    Dominique Venner was een schrijver en historicus bekend voor zijn extreemrechtse sympathieën en homofoob gedachtegoed. Hij schreef verschillende werken over Europa en Rusland evenals een encyclopedie over wapens. Hij was ook actief in de Organisation de l'Armée Secrète, een terreurorganisatie die na WOII streed tegen de onafhankelijkheid van Algerije.
    In extreemrechtse milieus genoot Venner veel aanzien en respect, getuige de opmerkelijke tweet van de voorzitter van de extreemrechtse partij Front National Marine Le Pen. Daarin betuigt ze haar respect voor Venner en omschrijft ze zijn zelfmoord als "een politieke daad bedoeld om het Franse volk wakker te schudden".

    Bron.


    Oftewel; deze man heeft zelfmoord gepleegd voor het altaar in de Notre dame. Een paar maanden geleden is het homo-huwelijk in Frankrijk goedgekeurd en hij was het daar niet mee eens.
    Ik kan hier dus echt niet in komen. Hoe kan je er nu zo hard tegen zijn?
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 18:15 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zo, een homofoob minder.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik vind het belachelijk.


    Take risks and conquer your fears.

    Wat moet je hierop gaan zeggen?
    Jammer dat hij zo een mooie plek met zijn bloed moet vervuilen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Als je zo bekrompen denkt, hoe kun je dan ooit zo populair zijn? Snap ik niet hoor.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ah, het raakt m'n koude kleren niet. Weer een homofoob minder, daar ga ik niet over huilen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    What makes a monster and what makes a man?
    Beetje grof om te zeggen, maar als hij bepaalde omstandigheden niet kan tolereren, hoort hij daar ook niet thuis.


    Searching heavens for another earth

    dude Dafuq?

    ik vind het weird dat die daarvoor de kogel in zijn kop jaagt en aan de andere kant denk ik: een homo hater minder.
    Ik ben zelf voor de homorechten


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik vind het niet erg dat hij zelfmoord heeft gepleegd, het is de reden waarom die mij stoort. Wie kan er nu tegen een huwelijk tussen twee mensen die van elkaar houden, zijn?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Barnabas schreef:
    Als je zo bekrompen denkt, hoe kun je dan ooit zo populair zijn? Snap ik niet hoor.


    26 - 02 - '16

    Barnabas schreef:
    Als je zo bekrompen denkt, hoe kun je dan ooit zo populair zijn? Snap ik niet hoor.

    Omdat ie niet de enige is :].
    Je verbaast je nog als je kijkt hoeveel mensen er met zulke ideeen rondlopen. Daar ben ik zelf ook wel eens mee tegen de lamp gelopen. Oh oh...


    No growth of the heart is ever a waste

    Dit is echt de meest vreemde reden die ik ooit gehoord heb voor een zelfmoordactie. Wtf...


    Life is hard and then we die

    Iemand die dacht dat zijn actie ook maar iets zou uithalen?
    Meh, ik vind het een beetje aandachttrekkerij, en een zeer 'lame' reden om zelfmoord te plegen. Ik snap niet dat mensen het in hun hoofd halen om zoiets te doen. Denk maar eens aan alle mensen die daarbij waren, ik denk dat dat niet simpel te verwerken is.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hier kan ik even niks op verzinnen.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Requille schreef:
    Zo, een homofoob minder.


    i put the fun in funeral

    Leviosae schreef:
    Hier kan ik even niks op verzinnen.

    & this.
    Ik denk niet dat er iets zinnigs op kàn gezegd worden. Die gast had een probleem. Als hij niet met homo's kan/kon leven, hoeven wij hem niet. Hij heeft het ons makkelijk gemaakt.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28