• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    27K

    - Amused
    - Exit (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    27K

    - Karev (Autumn leaves
    34K

    - Dempsey
    20K

    - Broadstairs
    60K

    - Merrow (Strijd om Cidonya & Daybreak revolution)
    56K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (White feathers)
    95K

    - Svale
    96K

    - Katl1
    115K

    - unimaginable (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura (Pieces of time)
    36K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    60K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Lootus(Prima ballerina)
    44K

    - SweetNiallx (Live when you're broken - 1D Zayn Malik)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Milaya (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly Hell & Hellish Heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    36K

    - Clint
    - Devourer (Levensruil)
    6K

    - Michonne (The wet alley cat)
    - Hamblet (Dangerous Salvation - Twilight)
    - Evigilavi (La vie ne vaut rien mais rien ne vaut la vie)
    6K

    - Huoriel (Time escapes me - Louis Tomlinson + The killing machine - TWD)
    - dayxdreamer (A ranger/traitor)
    24K

    - xMissMarije
    12K

    - Wolfheart (I hate you, but I love you......]I hate you, but i love you.
    - Macabre (Ophelia)
    6K

    - XxPeetaxX (The lost brother - One direction)
    - GhostCider
    12K

    - KittyChan
    - Melieke
    - Crave (Hotel Atkinson)
    6K

    - Lake (Killing love // Liam James Payne)
    6K

    - Silverton (New ancient warriors)
    - WildSprinkle Written on the walls)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Hierbij moet je wel rekening houden met degenen die mee willen doen.
    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 11:06 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Jaimes schreef:
    Ik weet het antwoord op Juus haar vraag ^^

    De reden waarom het naar mijn mening vampierbloed is, is omdat het vampiers is en niet vampieren. Toch? Want het is wel mensen en dieren, dus met de -en, maar vampiers is dus met de -s. Vandaar vampierbloed en niet vampierenbloed ^^


    Ik heb even rond gekeken op Google, en die zegt dat het wel degelijk vampierenbloed is.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik heb even rond gekeken op Google, en die zegt dat het wel degelijk vampierenbloed is.


    Bes shush c: ik vond mijn ingeving nog wel zo geniaal D:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Bes shush c: ik vond mijn ingeving nog wel zo geniaal D:


    Haha wat schattig :'D
    Zelfs mijn laptop zegt dat vampierbloed niet bestaat en vampierenbloed wel. So..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Whaha ik haat dat woord gewoon echt, want feitelijk gaan de stemmen nog gelijk op :'D

    Jaimsie, ik kan me ook zeker vinden in je uitleg - al mag je het meervoud vampieren ook gebruiken. Zelf gebruik ik dan wel de term 'vampiers', gezien dit gebruikelijker is ^_^

    Maar goed, ik weet dus nog steeds niet goed welk van de twee ik nu moet gebruiken :'D Afin, ik heb momenteel vampierbloed (wat firefox dan weer fout aangeeft met z'n spellingscheck) , en gezien ik toch nog niet vandaag ga posten (ook al heb ik nu bijna echt m'n eerste hoofdstuk af *O* ) heb ik nog even tijd om erover na te denken (:
    Whaha heerlijk als de verschillende spellingscontrole elkaar tegenspreken, want firefox geeft dan weer wel aan dat vampierenbloed correct is :'D

    In ieder geval iedereen bedankt voor het reageren, en voor wie nog niet gereageerd heeft... Je mag altijd nog je mening geven of het nu vampierbloed of vampierenbloed moet zijn ^_^

    Misschien een idee om er eens een poll van te maken en in de spotlight te zetten, heb ik meteen m'n eerste poll ever :'D

    [ bericht aangepast op 3 juni 2013 - 21:46 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Nu voel ik me strontvervelend, maar ik heb dus de poll gemaakt... Dus als jullie die evt nog eens zouden willen invullen... dan ben ik jullie eeuwig dankbaar en krijgen jullie allemaal een koekje :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dankjewel Bes (:


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Volgens mij kan je als meervoud van vampier zowel vampiers als vampieren gebruiken, dus als Jaimy's theorie klopt, zou het allebei juist moeten zijn
    Het staat vast niet in de van Dale ofzo? :'D

    [ bericht aangepast op 4 juni 2013 - 16:05 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb 682 woorden geschreven, en ik ben er trots op.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Evigilavi schreef:
    Ik heb 682 woorden geschreven, en ik ben er trots op.


    Dat mag je ook zijn (: een begin is een begin.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb 1OOO woorden geschreven vandaag (: Proud of myself ;D


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Ik heb al bijna 1.500 woorden geschreven in de afgelopen 2 dagen :3 Ik ben op dreef, mede dankzij m'n nieuwe storie. Met dit tempo heb ik volgende week genoeg hoofdstukken op voorhand om te starten met posten :3

    Nog een klein vraagje.. hoeveel hoofdstukken hebben jullie altijd op voorhand voor je begint te posten? Of schrijven jullie eerst je verhaal helemaal af of gebruik je geen hoofdstukken op voorhand? Me is curious :3

    [ bericht aangepast op 4 juni 2013 - 22:20 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik heb al bijna 1.500 woorden geschreven in de afgelopen 2 dagen :3 Ik ben op dreef, mede dankzij m'n nieuwe storie. Met dit tempo heb ik volgende week genoeg hoofdstukken op voorhand om te starten met posten :3

    Nog een klein vraagje.. hoeveel hoofdstukken hebben jullie altijd op voorhand voor je begint te posten? Of schrijven jullie eerst je verhaal helemaal af of gebruik je geen hoofdstukken op voorhand? Me is curious :3

    Het verhaal dat Bes en ik nu schrijven hebben we waarschijnlijk af voor we het gaan posten in november^^
    Maar dat hangt af van de tijd die je hebt om te schrijven, bij mij zou dat niet werken omdat ik soms weken niet schrijf en daarna opeens weer veel.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Merrow schreef:
    Ik heb al bijna 1.500 woorden geschreven in de afgelopen 2 dagen :3 Ik ben op dreef, mede dankzij m'n nieuwe storie. Met dit tempo heb ik volgende week genoeg hoofdstukken op voorhand om te starten met posten :3

    Nog een klein vraagje.. hoeveel hoofdstukken hebben jullie altijd op voorhand voor je begint te posten? Of schrijven jullie eerst je verhaal helemaal af of gebruik je geen hoofdstukken op voorhand? Me is curious :3


    Ik had er 6 klaar staan en toen ik de eerste hoofdstukken activeerde, schreef ik elke dag zeker een hoofdstuk. (Schrijf dat verhaal samen met iemand) en nu hebben we zeker 15 hoofdstukken klaarstaan (:


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Ik schrijf sowieso een aantal hoofdstukken vooruit, maar meestal niet meer dan een stuk of 5, omdat ik dan denk dat ik genoeg heb. Soms doe ik het wel stukje voor stukje. Maar nu heb ik helemaal niks online staan dus schrijf ik wanneer ik wil.

    Edit; Ik heb vandaag 400 woorden geschreven en gister 200 dus in totaal 700 woorden..

    [ bericht aangepast op 4 juni 2013 - 22:46 ]


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''