• Hallo, ik hoop dat dit topic hier goed staat ^^ Ik heb morgen een scheikunde proefwerk en onze lerares heeft ons een paar oefenopgaven gegeven, alleen heeft ze ook gezegd dat de antwoorden die op de ELO staan niet kloppen.. Nu snap ik een van de opgaves niet en kan ik dus ook niet even bij de antwoorden kijken voor een uitleg. Zou iemand me misschien deze opgave kunnen uitleggen? Dan ben je mijn held c:

    Een euromunt van 10 cent heeft een massa van 4,1 gram. De munt wordt in salpeterzuur (HNO3) gebracht maar lost daarin niet geheel op. Er slaat 507 mg SnO2(s) neer.
    Dit wordt afgefiltreert en het filtraat wordt in een maatkolf tot precies 100,0 mL aangevuld. 10mL daarvan wordt met NaOH behandeld, waarop een neerslag onstaat. Dit neerslag wordt afgefiltreerd en verhit en levert 457 mg CuO. Nog eens 10 ml daarvan levert na behandeling 387 mg Al2O3 (s).
    a) Hoeveel gram Tin (Sn) bevat de munt?
    b) Reken om naar massapercentage.

    Het hoofdstuk gaat over mol en alles wat daar zo'n beetje bij hoort, dus ik gok dat ik dat moet gebruiken, maar hoe, is voor mij een vraag :') Alvast heel erg bedankt!


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    wow don't ask me. Ik snapte t al niet bij salpeterzuur HAHA. Hopelijk snap je m later wel! En succes met je toets alvast (:

    Volgens mij heb ik hiervoor te weinig chemie. :')
    Of ik ben alles alweer vergeten, dat kan ook.
    Nog veel succes alleszins! (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Jammer, maar bedankt ^^


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Sorry, ik zette tijdens scheikunde altijd alles in de fik.


    Searching heavens for another earth

    Ik denk wel dat Fourtris je moet kunnen helpen... Misschien moet je haar eens PB'en?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Melieke schreef:
    Ik denk wel dat Fourtris je moet kunnen helpen... Misschien moet je haar eens PB'en?


    Zal ik eens doen, bedankt voor de tip!


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Mundane schreef:
    (...)

    Zal ik eens doen, bedankt voor de tip!


    Graag gedaan. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    God, dat snapte ik vroeger. Nu snap ik er geen bal meer van, sorry. Goodluck with this!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Uhm, ik zal even voor je rekenen. Wanneer ik het antwoord weet, zal ik het zeggen c;

    Oh, ik moet wel eerst eten en ook nog naar een ouderavond. Als er niemand eerder is dan ik, zal ik het posten.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2013 - 18:37 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Uhm, ik zal even voor je rekenen. Wanneer ik het antwoord weet, zal ik het zeggen c;

    Oh, ik moet wel eerst eten en ook nog naar een ouderavond. Als er niemand eerder is dan ik, zal ik het posten.


    Alvast bedankt! Het maakt niet uit als het wat later is, zolang ik uiteindelijk maar een antwoord heb ben ik blij :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Toen ik de eerste zin las dacht ik hmmm misschien snap ik het wel en toen las ik de volgende zin en dacht laat maar.
    Ik hoop dat je het antwoord hebt straks van iemand die het wel weet :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ik zal eens kijken, maar ik vind de opgave wel wat raar. Wordt dezelfde behandeling gedaan bij dat aluminium als bij dat koper?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hier is meer informatie


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dat helpt al wat meer, want als je het zo leest, lijkt het niet allemaal te kloppen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kan je de antwoorden eens geven? Dan weet ik of het juist is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?