• Beste Quizletter(s),
    Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een eigen boek wie ik later echt wil gaan publiceren. Mijn enige probleem waar ik vaak over struikel is, dat ik eigenlijk alleen mijn eigen mening heb en vaak niet zelfverzekerd genoeg ben over mijn eigen stukken. Daarom leek het me handig om opzoek te gaan naar een proeflezer wie me kan helpen en mijn verhaal kan voorzien van een duidelijke, onderbouwende mening.

    Kortom ik ben opzoek naar een proeflezer wie zijn mening kan onderbouwen met steekhoudende argumenten en zijn/haar mening kan verdedigen. Ook zou het fijn zijn dat je zelf al een beetje verstand hebt van schrijven en daarom weet waar je over praat.

    Ik zou even een korte samenvatting geven over me verhaal, zodat je kan kijken of het bij je past en of je het leuk vindt om proeflezer daarvan te worden.

    Athalas Dawson is een veertienjarige jongen uit Brennington waar hij woont bij zijn vader wie een alcoholprobleem heeft. Daarom heeft hij een grote afkeer voor zijn vader, vooral doordat hij hem een keer heeft geslagen in een dronken bui en dat heeft hij hem nooit kunnen vergeten. Op school is Athalas een buitenbeetje wie zich vaak distantieert van de rest en daarom zijn hele leven al in eenzaamheid leeft. Dan wanneer op een dag de eliteorganisatie Stigma in zijn dorp verschijnt, verandert zijn leven totaal. Hij moet vluchten en besluit met zijn vrienden te vertrekken naar de tovenaarswereld. Daar komt hij erachter dat de Dawson's worden gehaat in de tovenaarswereld, maar Athalas is vastbesloten de eer van zijn familie te herstellen. Alleen dan wordt zijn beste vriendin Melissa ontvoerd door Stigma en wanneer hij achter Stigma aangaat om haar te redden, wordt hij steeds dieper verwikkeld in grotere en duistere problemen. Hij komt meer te weten over zijn vader en waarom Stigma achter hem aanzit. Problemen stapelen zich uiteindelijk op en dan komt hij oog in oog te staan met zijn beste vriend; Noel Estheim. Wat zal de uitkomst zijn van dit tragische gevecht? En wat voor rol heeft Stigma bij het tegen elkaar opzetten van deze twee vrienden?

    -
    Alvast bedankt voor de moeite.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik wil je best helpen, hoor. c:
    Ik heb wel de komende twee à drie weken examens dus dan ben ik hier niet zo vaak maar vanaf dan heb ik alle tijd.
    You say it.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Chekhov schreef:
    Ik wil je best helpen, hoor. c:
    Ik heb wel de komende twee à drie weken examens dus dan ben ik hier niet zo vaak maar vanaf dan heb ik alle tijd.
    You say it.]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik zou wel een hoofdstukje of vijf na willen kijken, maar niet de volledige tekst; daar heb ik geen tijd voor. PB maar. (:


    Searching heavens for another earth

    Ik zou graag willen dat de proeflezer actief bij het verhaal betrokken wordt en dus wel alles leest. Ik moet veel van wat ik op papier heb nog eigenlijk schrijven, dus er zal genoeg tijd tussen zitten tussen het lezen van de volgende hoofdstukken door. Alleen ik heb wel iemand nodig die zich voor de volle 100% in wilt zetten voor het verhaal.

    Bedankt dat jullie willen helpen,
    Ik zal een privébericht sturen en daarin kunnen we bespreken hoe en wat.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    -

    [ bericht aangepast op 1 juni 2013 - 18:19 ]

    Betá reader?


    Some people are art and do art at the same time

    Ik ben daar denk ik wel te lui voor, maar er staan wel een paar foutjes in je samenvatting.


    Your make-up is terrible

    Destined schreef:
    Ik zou graag willen dat de proeflezer actief bij het verhaal betrokken wordt en dus wel alles leest. Ik moet veel van wat ik op papier heb nog eigenlijk schrijven, dus er zal genoeg tijd tussen zitten tussen het lezen van de volgende hoofdstukken door. Alleen ik heb wel iemand nodig die zich voor de volle 100% in wilt zetten voor het verhaal.

    Bedankt dat jullie willen helpen,
    Ik zal een privébericht sturen en daarin kunnen we bespreken hoe en wat.


    Is ook prima, als mijn leeftijd je niet in de weg zit.


    Searching heavens for another earth

    Ik wil wel helpen ^-^

    Proudfoot schreef:
    Betá reader?


    Beta-readers zijn niet actief betrokken bij het project zelf. (heb ik het idee)
    Ze helpen je zeg maar niet op de manier, zoals ik het wil doen.

    Cas schreef:
    Ik ben daar denk ik wel te lui voor, maar er staan wel een paar foutjes in je samenvatting.


    Dat kan heel goed kloppen, maar ik heb het ook niet gecheckt op spelling en grammatica voor ik hem postte. Het gaat bij deze samenvatting alleen om het idee goed te wekken waar het over gaat, maar toch bedankt dat je het even meldt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Dat kan heel goed kloppen, maar ik heb het ook niet gecheckt op spelling en grammatica voor ik hem postte. Het gaat bij deze samenvatting alleen om het idee goed te wekken waar het over gaat, maar toch bedankt dat je het even meldt.
    Vraag ze dan het op die manier te doen. :')


    Some people are art and do art at the same time

    Destined schreef:
    (...)

    Dat kan heel goed kloppen, maar ik heb het ook niet gecheckt op spelling en grammatica voor ik hem postte. Het gaat bij deze samenvatting alleen om het idee goed te wekken waar het over gaat, maar toch bedankt dat je het even meldt.


    Okay, niet dat je hem gebruikt ergens anders voor of zo. :Y) En het valt wel mee met spelling en grammatica, het zijn meer schoonheidsfoutjes.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2013 - 18:29 ]


    Your make-up is terrible

    Proudfoot schreef:
    (...) Vraag ze dan het op die manier te doen. :')


    Nou, dat gaat moeilijk denk ik.
    Beta-readers hebben denk ik een drukke baan en niet de tijd om zich op één project te focussen, terwijl ze ook nog vele andere werken moeten nakijken. Dat zou het proces denk ik wat ophouden. Met actieve deelname bedoel ik dat ze echt actief deel gaan nemen in het project en dat je je egt gaat concentreren op verhaallijn, diepgang, thematiek, onderliggende laag, personages.

    Ik heb ook het idee dat ze vaak alleen per hoofdstuk nakijken en niet dingen in zijn geheel als verhaal/boek, maar daar kan ik naast zitten en als dat niet zo is, geef ik toe dat ik daarin fout ben. Maar dat idee heb ik.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik zou het graag willen lezen, maar ik kan alleen inhoudelijk kritiek geven. Ik bak namelijk niks van spelling. Als het echt gaat om het verhaal zelf, dan meld ik me hierbij dolgraag aan.


    Can't control my second personality

    Ik wil je best helpen C: