• Hallo,

    Ik heb het vak NLT. Nu moet ik voor morgen een aantal opdrachten maken uit de module Rijden onder invloed van VWO. Ik snap er alleen niet zo heel veel van en de jongens met wie ik het samen doen zijn ook niet heel erg behulpzaam. Dus misschien dat er hier mensen zijn die zelf ook NLT hebben en me kunnen helpen. Of anders heel veel verstand hebben van natuurkunde, want het is een natuurkunde-onderwerp.

    Het gaat over een wiskundig verband tussen de snelheid en de remafstand (opdracht 7). Je moet daar een proef van doen en met die gegevens de verdere opdrachten maken. Bij 7.4 is de vraag wat het wiskundige verband tussen deze grootheden is. Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik denk lineair. Maar dan zou de volgende vraag niet kloppen, waar het juist de bedoeling is om de grafiek om te bouwen naar een rechte lijn. Ik heb gezegd dat onze gegevens niet kloppen en daardoor niet mogelijk is om een normale grafiek te maken en om te bouwen.

    Bij opdracht 7.6 vragen ze echter naar de fysische betekenis van de steilheid van de grafiek. Heeft iemand enig idee wat hier mee bedoelt wordt en wat het betekent? Want ik heb werkelijk geen enkel idee.

    Help?!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Vandaag had ik daar een project over, maar de onderzoeksvraag was; beïnvloed de massa de remafstand?
    So yeah. Ik zal even kijken.

    opdr 7,6 bedoelen ze iniedergeval wat in werkelijkheid de steilheid van de grafiek inhoud dus like, als de grafiek omhoog loopt dat dan de remweg langer is of dat hij hoe harder hij rijdt hoe langer de remweg is enz, dat is wat ik daaruit begrijp.
    aangezien de fysische betekenis zou vragen om de betekenis die het van nature heeft, bijv zwaartekracht ect dus ook remweg / snelheid enzo

    bij opdr 7,4 kan ik weinig helpen als je geen gegevens erbij geeft :3 en als je denkt dat jullie gegevens niet kloppen hoe wil ooit iemand je daarbij helpen dan xD? anyway ik denk dat je de proef verkeerd hebt uitgevoerd als hij nu al een rechte lijn meteen als grafiek zou zijn, en de volgende opdracht dat als opdracht geeft om te doen, maar daar was je zelf al wel achter.


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    notyourhero schreef:
    opdr 7,6 bedoelen ze iniedergeval wat in werkelijkheid de steilheid van de grafiek inhoud dus like, als de grafiek omhoog loopt dat dan de remweg langer is of dat hij hoe harder hij rijdt hoe langer de remweg is enz, dat is wat ik daaruit begrijp.
    aangezien de fysische betekenis zou vragen om de betekenis die het van nature heeft, bijv zwaartekracht ect dus ook remweg / snelheid enzo

    bij opdr 7,4 kan ik weinig helpen als je geen gegevens erbij geeft :3 en als je denkt dat jullie gegevens niet kloppen hoe wil ooit iemand je daarbij helpen dan xD? anyway ik denk dat je de proef verkeerd hebt uitgevoerd als hij nu al een rechte lijn meteen als grafiek zou zijn, en de volgende opdracht dat als opdracht geeft om te doen, maar daar was je zelf al wel achter.


    true dat jullie niet echt kunnen helpen als ik geen gegevens geef. Maar onze grafiek is nu niet recht, hij is juist een soort drolletje in een grafiek -.- Ik moest alleen geven wat het verband was tussen deze twee en ik heb het vermoeden dat dit lineair is, maar dat lijkt me niet goed als de volgende opdracht is dat je hem lineair moet maken.

    Trouwens wel bedankt voor het antwoord op 7.6!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Oh nog een vraagje, weet iemand een formule voor de stopafstand van een auto/brommer?


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    MyGlasses schreef:
    Oh nog een vraagje, weet iemand een formule voor de stopafstand van een auto/brommer?


    http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm
    ^^ google is your best friend :D

    op die 7,4 zou ik echt niet kunnen helpen dan ;3 hehe een drolletje xD?

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 21:54 ]


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·