• Voor een opdracht van school zou ik graag jullie mening willen horen.
    Vinden jullie 3 uur of langer computeren per dag normaal of te veel?
    Veel van jullie (en ook ik) zitten er vast langer dan 3 uur achter, maar denk je dat het slecht voor je is?
    Vertel me, na hoeveel uur, vind je dat je er te lang achter zit? En waarom?
    Veel V's. :')


    You are beautiful, you are love.

    Zolang je maar niet verslaafd raakt en nog naar buiten gaat, dat is belangrijk. Als je voor je werk, school of opleiding veel achter de computer zit, ontkom je er niet aan. Nu zit ik er in mijn vrije tijd zo minimaal drie uur per dag achter en eerlijk is eerlijk; ik ben wel een beetje verslaafd aan Quizlet, ja. Maar ik zit alsnog elke dag minimaal één uur buiten, lees nog steeds minimaal één uur per dag boeken, ga graag fietsen en wandelen, loop dagelijks met de hond etc. Het is niet dat anderen of ikzelf eronder lijden. Ik denk dat als anderen of jezelf eraan onderdoor gaan, dat het te veel is ja. En als dat al een halfuur is, dan is een halfuur te veel.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik vind 3u niet te lang. Zeker niet als je werkt.

    Toen ik een semester geleden stage deed, zat ik bijna de hele dag achter de computer. Eerst van 7.45-16.30 voor mijn stage. En na 17.00 voor mezelf en dan vooral om voor school te werken...
    Dus tjah: onze samenleving zorgt er ook gewoon voor dat wij een hele dag achter de computer kunnen/moeten. Alles moet voortaan via de computer. Ik gok dat de meesten van Quizlet geen typmachine meer gebruiken om hun taken te maken.

    Is het slecht voor je? Tuurlijk. Wat is er tegenwoordig niet slecht? :')
    Maar het is inderdaad niet goed voor je gezondheid. Mensen krijgen last van ellenbogen, polsen, nek, rug en allerlei andere lichamelijke klachten vanwege dat stil zitten. Dat stil zitten, kan er voor zorgen dat je nog amper beweging krijgt, wat voor andere lichamelijke problemen kan zorgen als geen conditie hebben en overgewicht. Een hele dag naar je scherm kijken, doet ook pijn aan je ogen. Je voelt het niet steeds, maar je hersenen merken dat wel. Dat kan ook mede helpen aan een slaapstoornis. Voor de rest zijn er nog allemaal variabelen die voor een slechte uitkomst kunnen zorgen. Waar computer je de hele tijd? In een stoffe slecht belichte kamer? Of in een goed verlichte en verluchte kamer?De plaats waar je computer staat, heeft mede invloed op je mentale toestand en het feit of je er goed/slecht kan denken. Is er veel rommel of is het er netjes? Onze productiviteit verlaagt als er veel rotzooi in onze buurt ligt.
    Dus ik ben wel van mening dat lang achter de computer zitten slecht kan zijn voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid, maar ook op andere vlakken als bijvoorbeeld productiviteit. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik spendeer gemiddeld per dag zo'n 2 uur achter mijn laptop maar niet alleen voor leuke dingen. Ook gewoon voor school, na drie uur ben ik het zelf ook vaak wel zat. Het is slecht in die zin dat je constant in de buurt bent van radioactieve straling, dit geldt ook voor telefoons etc. Ook is de hele dag stil zitten en naar een beeldscherm staren nou niet bepaald geweldig voor je ogen en bloedsomloop.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Het hangt ervan af. Ik zit soms de hele middag achter de computer, deels voor school, deels op Q, maar niet non-stop. Ik neem ongeveer ieder half uur wel een kleine pauze, even naar de wc, iets te drinken halen, de telefoon opnemen, naar beneden en iets met mijn ouders bespreken, etc. en ik heb nooit echt last van klachten door het computeren.
    Ik vind niet dat er echt een maximum is qua tijd die je achter de computer kan/mag zitten, ik vind dat het pas slecht wordt als je er andere dingen voor laat schieten: als het ten koste gaat van je sociale leven, school, je hobby's, etc. Maar ik denk dat het geen kwaad kan, zolang je maar een goede balans hierin kan vinden.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Sinistre schreef:
    Laten we uit eigenbelang maar hopen dat het niet slecht is :Y)


    Haha, inderdaad!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Tuurlijk is het slecht, maar houdt dat mensen tegen?
    Natuurlijk niet! :P Het feit dat iets slecht is, blijkt in de praktijk een minder goed argument te zijn dan gedacht.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Karev schreef:
    Mijn ouders vinden van wel. Ik denk dat het niet heel slecht is, maar je sociale leven gaat gewoon weg. Ik zelf vind het te veel na drie uur.(:


    -

    Het hangt er vanaf wat voor gevolgen het voor je heeft. Als ik eens een vrije dag heb en geen zin heb om op pad te gaan, zit ik weleens een hele middag voor mijn laptop. Dat betekent echter niet dat ik geen sociaal leven heb of er lichamelijke klachten aan overhoud. Ik sport gewoon iedere dag, kom regelmatig buiten en doe iedere week wel iets leuks met mijn vrienden. Voor mij is het dus geen probleem, maar wanneer je niet meer goed met anderen kan communiceren in 'real life' en nooit zonlicht ziet, moet je er wel wat aan veranderen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Als 3 uur al slecht voor je is dan wil je niet weten hoelang ik achter mijn laptop zit dagelijks.

    Capricious schreef:
    Het hangt er vanaf wat voor gevolgen het voor je heeft. Als ik eens een vrije dag heb en geen zin heb om op pad te gaan, zit ik weleens een hele middag voor mijn laptop. Dat betekent echter niet dat ik geen sociaal leven heb of er lichamelijke klachten aan overhoud. Ik sport gewoon iedere dag, kom regelmatig buiten en doe iedere week wel iets leuks met mijn vrienden. Voor mij is het dus geen probleem, maar wanneer je niet meer goed met anderen kan communiceren in 'real life' en nooit zonlicht ziet, moet je er wel wat aan veranderen.

    Dit, al moet ik zeggen dat ik er in de vakantie zeker een handje van heb nog langer achter de laptop te zitten. Verveling much..


    ars moriendi

    Ik zit de hele dag achter mijn laptop. Echt de hele dag, behalve als ik moet eten of sporten. Ik krijg alleen last van mijn rug.

    Het is vast wel slecht, maar ik doe het geregeld.


    Bad decisions make good stories.

    Drie uur is voor mij kort. Ik zit de hele dag erachter behalve als ik ga werken of naar school toe ga of ik moet iets anders doen. Buiten de mijn laptop kijk ik ook wel tv en ga ik sinds een paar weken elke dag fietsten Alleen de laatste dagen niet om mijn huidige fiets even weg is. Maar ik laat mijn schoolwerk er niet voor schieten en andere dingen. Mijn ouders vonden het eerst nooit goed, maar zij hebben het erbij neergelegd vanwege prive dingen. Je kan wel merken als je als jaren de hele dag achter zit dat het je soms erg gaat vervelen en de laatste tijd zoek ik ook andere dingen om te doen.
    Computeren kan slecht zijn, maar geldt dat niet voor alles. Fietsten en auto-rijden en te lang in de boeken zitten is ook slecht.

    waarschijnlijk is het slecht, maar ik zit er wel vaker langer achter


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik zit voor school al minimaal 5 uur achter mijn laptop :'D Ik moet gewoon zoveel erachter zitten.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2013 - 10:33 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.