• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JamesPotter openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling -

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel -

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 17:04 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Black

    Geamuseerd kijk ik toe hoe James en Evers aan het praten zijn met elkaar. Evers en James een kind krijgen, samen? Haha, laat me niet lachen. Dan word ik nog eerder het schoolhoofd van Zweinstein.
    'Je maakt een grapje, dat moet wel,' Zegt Evers. James werpt een blik op me.
    'Als je me niet gelooft, kan je naar hem toegaan. En nee, ik heb mezelf niet gekloond ofzo.' Zegt hij zo serieus mogelijk. Dan begint hij naar Evers te staren, ik kan wel raden waar hij aan denkt.
    Als hij merkt dat hij aan het staren is wend hij zijn blik af.
    Ik grinnik zachtjes en zeg plagend tegen Evers:
    'Je bent dus zwakker dan je denkt, uiteindelijk word je verliefd op James.' Ik wenkbrauwwiebel naar haar en lach.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Lily Evers

    Ik kreunde zachtjes, toen Potter zijn hoofd schudde. Kon hij voor de verandering niet eens een grap maken, wanneer het míj goed uitkwam? 'Als je me niet gelooft, kan je naar hem toegaan. En nee, ik heb mezelf niet gekloond ofzo,' zei hij en ik beet ongemakkelijk op mijn lip, terwijl ik mijn ogen neersloeg. Oké, hoe groot was de kans dat er daadwerkelijk een kind van mij en... -oh bij Merlijns baard, ik wilde er niet eens aan denken- hier nu rondliep, uit de toekomst, op de dag dat Potter het een slim plan vond om mij te kussen. Ontzettend klein toch?
    'Er is vast een logische verklaring voor,' zei ik en ik keek weer op, om te merken dat Potter naar mij staarde. Gelukkig wende hij zijn blik af. Ik voelde mij nu echt heel raar en wilde het liefst alles vergeten wat vandaag gebeurd was. Dat leek mij toch wel het fijnst.
    Zwarts grinnikte ondertussen zachtjes. 'Je bent dus zwakker dan je denkt, uiteindelijk word je verliefd op James.' Zijn wenkbrauwwiebel in combinatie met zijn woorden brachten het chagrijnige gevoel van net weer terug en ik keek hem boos aan.
    'Ik ben niet zwak. Ik zou Severus nóóit zo verraden en ik zou al helemaal niet verliefd worden op een arrogante kwal, sorry James, maar het is de waarheid. Oftewel, als dat zou moeten gebeuren, zou je dus wat meer van je goede kant moeten laten zien en moeten stoppen met het pesten van mijn beste vriend.' Dat laatste zei ik, terwijl ik Potter strak aankeek. Ik snoof en sloeg demonstratief mijn armen over elkaar.


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Black

    Evers kijkt me boos aan, waardoor ik het niet kan laten om zachtjes te grinniken.
    'Ik ben niet zwak. Ik zou Severus nóóit zo verraden en ik zou al helemaal niet verliefd worden op een arrogante kwal, sorry James, maar het is de waarheid. Oftewel, als dat zou moeten gebeuren, zou je dus wat meer van je goede kant moeten laten zien en moeten stoppen met het pesten van mijn beste vriend.' Dat laatste zegt ze terwijl ze James strak aankijkt. Ze snuift en slaat haar armen demonstratief over elkaar.
    Ik kan me niet in houden en moet hard lachen, maar stop bijna meteen weer als ik de pijn in mijn buik voel. Ik krimp in elkaar, terwijl ik hoop dat ze dat niet hebben gezien.
    'Dus je hebt later liever kinderen met Sneep dan met James?' Vraag ik geamuseerd aan haar, om de aandacht niet op mijn pijn te vestigen.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    James Potter

    'Er is vast een logische verklaring voor,' zegt Evers en ik bijt op mijn lip. 'Wat dan?' Mompel ik. De gedachte dat ik ooit een kind zou krijgen maakt mijn blij. Zie je wel, niemand houdt mijn onweerstaanbaarheid tegen. 'Je bent dus zwakker dan je denkt, uiteindelijk word je verliefd op James.' Ik kan een grinnik niet onderdrukken. 'Tja, wie wordt er nou niet verliefd op mij?' Zeg ik zacht, maar grijnzend.
    'Ik ben niet zwak. Ik zou Severus nóóit zo verraden en ik zou al helemaal niet verliefd worden op een arrogante kwal, sorry James, maar het is de waarheid. Oftewel, als dat zou moeten gebeuren, zou je dus wat meer van je goede kant moeten laten zien en moeten stoppen met het pesten van mijn beste vriend.'
    Ik kijk haar fronsend aan. 'Misschien verraadt Secretus jou..' Mompel ik. 'En ik... minder arrogant? Ik ben toch niet arrogant?' Ik kijk haar even aan. 'En ik heb alleen maar goede kanten.' Zeg ik en ik knipoog even. 'Dus je hebt later liever kinderen met Sneep dan met James?' Zegt Sirius en ik barst in lachen uit. Zie je het al voor je? Zo'n kind wat geen shampoo mag gebruiken van z'n vader omdat z'n moeder z'n haar heeft aangeraakt. Arm joch.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Sirius barste in lachen uit, dus negeerde ik de achterlijke rokkenjager maar gewoon. 'Misschien verraadt Secretus jou..' mompelde Potter en ik keek hem gekwetst aan. Ten eerste moest hij echt eens stoppen met dat Secretus gebeuren. Ten tweede, dacht hij echt dat hij mij zou verraden? Was dat zijn plan? Wachten tot mijn beste vriend mij pijn zou doen en dan toeslaan? Het idee alleen bezorgde mij een gevoel van walging.
    'Dat zou hij nooit doen. Ik ken hem al lang genoeg om dat te weten. Jullie Griffoendors zeggen altijd dat soort hatelijke dingen over hem,' zei ik er dus op terug.
    'En ik... minder arrogant? Ik ben toch niet arrogant? En ik heb alleen maar goede kanten.' Ik rolde met mijn ogen en keek Potter hoofdschuddend aan. Wat. Een. Idioot. Niemand heeft alleen maar goede eigenschappen en hij al helemaal niet. Dit was echter niet duidelijk te maken aan hem, dus bespaarde ik mijzelf de moeite.
    'Dus je hebt later liever kinderen met Sneep dan met James?' Verbaasd en lichtelijk geschokt keek ik naar Sirius. Wat was dat nou weer voor achterlijke vraag. Ik wilde noch kinderen met mijn beste vriend, noch met Potter.
    'Wat dacht je van gewoon met geen van beide,' bitste ik hen dus toe. Het gelach dat ik van de twee te verduren kreeg, werd mij nu echt te veel en dus draaide ik mij om en begon richting de leerlingenkamer te lopen. Ik had totaal geen trek meer en wilde het liefst gewoon slapen en alles vergeten. Potter dacht toch niet echt dat Severus mij zou verraden? Hij ging natuurlijk wel heel veel met al die dooddoeners om en die hadden er geen problemen mee om mij te vervloeken. Of mij uit te schelden. Eigenlijk was het vreselijk, maar meestal liet ik dat gewoon niet merken. Ik was immers een Griffoendor en was te dapper en te trots om ook maar iets van angst en pijn te laten zien op dat gebied. Severus hoefde maar één keer met hen mee te doen en het was gedaan. Dan had Potter gelijk gekregen.
    Het idee alleen al zorgde ervoor dat er tranen in mijn ogen opwelden. Ik veegde ze ruw weg. Ik was geen janker, dus liet ik de opmerkingen van Potter en Zwarts mij ook niet aan het huilen maken.

    (Mijn posts worden langer en langer :') )

    [ bericht aangepast op 20 juni 2013 - 11:06 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [Snape, snape, Severus Snape. DUMBLEDORE!
    Wil je aub reageren? Ik heb nu kinda vakantie en ik verveel me hier op Q.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    [Snape, snape, Severus Snape. DUMBLEDORE!
    Wil je aub reageren? Ik heb nu kinda vakantie en ik verveel me hier op Q.]


    DreamerN schreef op 17 juni 2013 - 1:05:
    Severus Snape

    Het begon steeds drukker te worden in de grote zaal, sommigen waren opgedoft, puur omdat het rond zo rond de kerstdagen was.
    Ik streek even met mijn vingers over mijn wat lossere stropdas en het ene knoopje dat nou net meer open was dan normaal.
    Deed ik hier goed aan ?
    Waarom deed ik dit eigenlijk ?
    Net toen ik begon na te denken of ik hier eigenlijk allemaal wel zin in had plofte Lucius opeens naast me neer.
    "Ah, ik zie dat je mijn advies ten ore hebt genomen." Hij klopte me op mijn rug. "Misschien scoor je nu wel eens." Waarna hij zijn uitbundige lach lachte waarmee hij de aandacht van een aantal mensen om hem heen trok.
    Ik kon een zucht nog maar net onderdrukken, soms wist ik echt even niet meer wat ik met hem aanmoest, ook al is hij een aantal jaar ouder dan ik, soms voelde het alsof ik de volwassene was en hij nog een kind dat regels aangeleerd moest krijgen.
    Net toen ik hem op zijn plek wou wijzen zag ik een zwarte haardos vanuit mijn ooghoeken naar ons toe lopen.
    Ik draaide mijn hoofd bij en zag dat het Rose was.
    over het algemeen een verzorgd meisje, soms iets te verzorgd, maar op een goede manier, want ze kwam niet ijdel over zoals vele van de meisjes.
    Eigenlijk was zij één van de weinige meisjes waar ik tenminste normaal mee kon praten.
    "Lucius." De barse ondertoon in haar stem was niet te missen, al leek die Lucius weinig te doen. "Severus." Gelukkig klonk het bij mij al anders, ik had vandaag geen zin in ruzie of wat dan maar ook.
    "Hallo Rose." Blij met de afleiding van Lucius, die zich zuchtend tot de meisjes aan zijn andere kant wende om daar een gesprek mee aan te knopen.
    Eigenlijk had ik liever gehad dat hij wegging, maar zoals het ernaar uitzag bleef hij gewoon zitten en wachtte hij juist tot er mensen naar hem toe kwamen.
    Zuchtend wende ik me weer tot Rose. "En ? Nog plannen voor de kerstdagen ? Heb je al enig idee van wie je wat gaat krijgen ?" Glimlachte ik naar haar.
    Normaal was het namelijk al zo dat iedereen probeerde te achterhalen wie wat zou krijgen, om zo geintjes uit te halen of te voorkomen of om onderling al te ruilen, al gebeurde dat tweede zelden.
    Eigenlijk wou ik haar ook nog een cadeautje geven, maar daarvoor zou ik naar Zweinsveld moeten gaan.
    Ach dat kon morgen ook nog.


    (Had je hier dan al op gereageerd, Manon? )


    Happy Birthday my Potter!

    (Gaan Harry of Daniëlle nog iets doen? Remus wacht tot ze iets gaan doen/zeggen)


    -

    Rider schreef:
    (...)

    DreamerN schreef op 17 juni 2013 - 1:05:
    Severus Snape

    Het begon steeds drukker te worden in de grote zaal, sommigen waren opgedoft, puur omdat het rond zo rond de kerstdagen was.
    Ik streek even met mijn vingers over mijn wat lossere stropdas en het ene knoopje dat nou net meer open was dan normaal.
    Deed ik hier goed aan ?
    Waarom deed ik dit eigenlijk ?
    Net toen ik begon na te denken of ik hier eigenlijk allemaal wel zin in had plofte Lucius opeens naast me neer.
    "Ah, ik zie dat je mijn advies ten ore hebt genomen." Hij klopte me op mijn rug. "Misschien scoor je nu wel eens." Waarna hij zijn uitbundige lach lachte waarmee hij de aandacht van een aantal mensen om hem heen trok.
    Ik kon een zucht nog maar net onderdrukken, soms wist ik echt even niet meer wat ik met hem aanmoest, ook al is hij een aantal jaar ouder dan ik, soms voelde het alsof ik de volwassene was en hij nog een kind dat regels aangeleerd moest krijgen.
    Net toen ik hem op zijn plek wou wijzen zag ik een zwarte haardos vanuit mijn ooghoeken naar ons toe lopen.
    Ik draaide mijn hoofd bij en zag dat het Rose was.
    over het algemeen een verzorgd meisje, soms iets te verzorgd, maar op een goede manier, want ze kwam niet ijdel over zoals vele van de meisjes.
    Eigenlijk was zij één van de weinige meisjes waar ik tenminste normaal mee kon praten.
    "Lucius." De barse ondertoon in haar stem was niet te missen, al leek die Lucius weinig te doen. "Severus." Gelukkig klonk het bij mij al anders, ik had vandaag geen zin in ruzie of wat dan maar ook.
    "Hallo Rose." Blij met de afleiding van Lucius, die zich zuchtend tot de meisjes aan zijn andere kant wende om daar een gesprek mee aan te knopen.
    Eigenlijk had ik liever gehad dat hij wegging, maar zoals het ernaar uitzag bleef hij gewoon zitten en wachtte hij juist tot er mensen naar hem toe kwamen.
    Zuchtend wende ik me weer tot Rose. "En ? Nog plannen voor de kerstdagen ? Heb je al enig idee van wie je wat gaat krijgen ?" Glimlachte ik naar haar.
    Normaal was het namelijk al zo dat iedereen probeerde te achterhalen wie wat zou krijgen, om zo geintjes uit te halen of te voorkomen of om onderling al te ruilen, al gebeurde dat tweede zelden.
    Eigenlijk wou ik haar ook nog een cadeautje geven, maar daarvoor zou ik naar Zweinsveld moeten gaan.
    Ach dat kon morgen ook nog.


    (Had je hier dan al op gereageerd, Manon? )


    [Die heb ik helemaal nergens zien staan.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    [Die heb ik helemaal nergens zien staan.]


    (Vorige topic c; )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (Vorige topic c; )


    [Riight, ik zal er zo op reageren.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    IsA20 schreef:
    (Gaan Harry of Daniëlle nog iets doen? Remus wacht tot ze iets gaan doen/zeggen)


    (Ik ga ervan uit dat Sinistra zeer binnenkort wel weer zal reageren, maar het even druk heeft. Verder ga ik xxxHappiness even een gb sturen, want volgens mij heeft ze dit hele topic nog niet gezien of zo c; )


    Happy Birthday my Potter!

    (OMG, ik zag zojuist mensen in een topic het woord "fullblood" gebruiken 0.0 Dat moest ik echt even kwijt, want ik ben geshockeerd )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (OMG, ik zag zojuist mensen in een topic het woord "fullblood" gebruiken 0.0 Dat moest ik echt even kwijt, want ik ben geshockeerd )


    (Wtf! Dat is gewoon letterlijk vertaald vanuit het Nederlands;o)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jason Broock

    Ik ben net ingedommeld als ik opeens iemand hoor roepen. 'Gast, wat doe je op mijn bed?!' Ik kreun en doe mijn ogen open. Het gezicht van Jochem, mijn beste vriend, staart me aan.
    'Liggen, dat zie je toch?' antwoord ik. Jochem schrikt als hij mijn gezicht ziet. 'Gast, wat is er met jou gebeurd?!' zijn stem schiet omhoog. Dat gebeurt altijd als hij schrikt. Ik snap niet waar hij het over heeft en kijk hem vragend aan. 'Je gezicht! Je zit onder het bloed, gast!' Ik voel aan mijn neus en meteen krimp ik ineen van de pijn. Ik kijk achter Jochem langs naar de spiegel. Mijn gezicht zit onder het gestolde bloed. Ik laat me weer op Jochems bed neervallen. Dan zie ik dat ik het bed behoorlijk smerig heb gemaakt. Er zitten een stuk of tien kleine en grotere bloedvlekken op. 'Niets' zeg ik. Ik heb geen zin om te praten.
    'Maar je moet naar de ziekenzaal!' Jochem begint word rood. 'Nee' snauw ik. Niet de hele wereld hoeft te weten dat ik door Zwarts in elkaar geslagen ben.
    Maar Jochem begint te flippen. Hij begint keihard te gillen. Ik hoor mensen de trap op komen.
    'Jochem, wat is er aan de hand?' hoor ik iemand vragen. Ik laat me van het bed af rollen en kruip eronder. Eindelijk een beetje rust. Ik zie een hoop voeten en mensen die proberen Jochem te kalmeren. 'Waar is hij eigenlijk?' hoor ik iemand vragen. daarna wat zacht gemompel en mensen die weer naar de leerlingenkamer lopen. Pfff. Help me eraan herinneren dat ik nooit een horrorfilm met Jochem ga kijken.


    -