• Ik moet dus misschien verhuizen. Waarom en zo doet er nu verder ook niet toe. Maar het punt is dat ik dan dus ook zou moeten wisselen van school. Maar ik zit dan dus in een nieuwe woonplaats waar ik helemaal niemand ken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe is dit gelopen en hoe heb je dit aangepakt? Naast wie zat je bijvoorbeeld de eerste dagen en hoe ben je er tussen gekomen? Normaal gesproken heb je tenminste wel iemand die je kent, maar dit zal bij mij niet zo zijn.

    (Het is trouwens misschien wel handig om mee te nemen dat ik niet in de eerste klassen zit. Ik ga naar de vijfde, dus dat kan wel een verschil in situatie vormen)


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Sinistre schreef:
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je aan het begin van het jaar instroomt is het voor iedereen nieuwe ik zou je er niet te druk om maken :Y)


    Mwehh, I do. Ik ben dan meteen zo afhankelijk. Omdat ik helemaal niemand ken, kan ik ook helemaal nergens op terugvallen. Het zal denk ik wel goed komen, maar ik vind het idee toch maar helemaal niets.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Geen ervaring mee, maar ik zou er zeker flink van balen ._. Succes ermee.

    Pythias schreef:
    (...)

    Mwehh, I do. Ik ben dan meteen zo afhankelijk. Omdat ik helemaal niemand ken, kan ik ook helemaal nergens op terugvallen. Het zal denk ik wel goed komen, maar ik vind het idee toch maar helemaal niets.


    Misschien een tip, maar neem anders iets mee naar school wat je prettig vind bij je te hebben. Geen grote knuffel, natuurlijk, maar een simpele sleutelhanger kan ook al volstaan. Misschien helpt het.


    Tijd voor koffie.

    Geen ervaring mee, maar God, wat lijkt het me gaaf om ergens naartoe te gaan waar je nog helemaal niemand kent! :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, maar ga deze zomer ook verhuizen naar een plek waar ik niemand ken, dus dit topic is best handig.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ichiya schreef:
    Geen ervaring mee, maar God, wat lijkt het me gaaf om ergens naartoe te gaan waar je nog helemaal niemand kent! :'D


    Haha, zo kun je het natuurlijk ook bekijken!


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Melieke schreef:
    Ik heb er geen ervaring mee en ik zou het echt verschrikkelijk vinden. Maar veel succes op je toekomstige school! :]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik ben in mijn leven zo'n 10 keer verhuist en ook zo'n 10 keer van school veranderd waaronder 3 keer een ander land. Het geen ik ervan geleerd heb is dat je dit beter als een nieuwe start kunt beschouwen dan een afscheid. Op dit moment heb jij de touwtjes in handen. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is zeker wel een kans. Als jij nu alleen gaat zitten in de pauzes of in de les mag je niet verwachten dat je snel vrienden maakt. Ik zou zeggen, stap op iemand af, stel je voor aan de mensen die jou leuk lijken en zorg er voor dat je het leuk maakt op je nieuwe plekje in plaats van te mopperen dat je terug wilt. Je maakt het net zo leuk als je zelf wenst dat het is.
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes :')


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Naar welke school ga je? Misschien zit daar ook al iemand van Quizlet, haha ;D
    Maar het enige wat ik ooit gedaan heb was van 3VWO naar 4HAVO waar ik niemand kende. Eerste week was vreselijk, iedereen kende elkaar al, maar ik kwam toch wat lieve meisjes tegen waarmee ik nu goed bevriend ben. Je hebt altijd de 'buitenbeentjes' in iedere klas, die echt wel heel aardig kunnen zijn. Nu weet ik niet wat voor persoon jij bent maar goed


    If a writer falls in love with you, you can never die

    @Croyance daar heb je ook zeker een punt, inderdaad. Ik heb mezelf ook absoluut voorgenomen dat wanneer ik daar zit ik er ook wel echt helemaal voor ga gaan. En je hebt ook zeker gelijk, zelf initiatief nemen is ook zeker het beste.

    @Spotgaai dat weet ik nu nog niet (:


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Een jongen is dit jaar bij ons op school gekomen, hij kwam van havo af. In het begin was een beetje zoeken, maar hij heeft wel een klik gekregen met de klas èn een aantal jongens. Ik moet zeggen dat hij liever wel op zichzelf is, maar we kunnen het toch allemaal goed vinden ^^
    Note: ik heb net de vijfde van vwo afgerond (hij had al examens gedaan van havo). Ik kan me herinneren van mijn hele schooltijd dat het in de tweede of derde daar moeilijk over wordt gedaan, maar in de vierde, vijfde en zesde komt het allemaal niet meer zo nauw.
    Ik weet vast dat je daar je plekje vindt! Succes!


    Deep inside, I've never felt alive