• Ok, de titel doet nu net denken alsof er iemand gezocht word... :p

    Maar ik heb wel even hulp nodig, dus als jullie mij willen helpen; graag! Ik ben opzoek naar andere woorden voor "achter de rug om", ik zal in de spoiler mijn Pitch zetten, zodat jullie snappen in welke zin het staat. "Achter de rug om" klinkt zo negatief, vind ik.
    Ook zoek ik andere woorden voor "een steentje bij dragen", omdat ik dit twee keer in de tekst heb.


    Mijn naam is Natasja Mengerink en het is mijn droom om Yardaël te beginnen. Er zijn in Nederland veel opvangplekken voor honden, katten en andere huisdieren, we hebben een opvang voor koeien, ezels en paarden, egels, ganzen en zelfs zeehonden, maar er is bijna geen plek voor dieren zoals geiten, schapen en andere landbouwhuisdieren en dat terwijl juist ook deze dieren onze hulp nodig hebben. Alleen al in 2014 bleken er meer dan 2.500 meldingen te zijn gedaan over verwaarlozing en mishandeling van landbouwhuisdieren en dit aantal blijft steeds stijgen. Het is mijn doel om een omgeving te creëren waarin ieder dier een goed leven heeft, dit wil ik doen door een opvang te beginnen waarbij de dieren voorop staan.
    Mijn jarenlange ervaringen, kennis, liefde en passie voor dieren zorgen ervoor dat ik de dieren de juiste verzorging en aandacht kan geven. Door geen oordeel te vellen over de geschiedenis van het dier en haar eigenaren, hoop ik toegankelijk te zijn voor iedereen.

    En met iedereen, bedoel ik ook de ouderen uit zorginstellingen. Het lijkt mij geweldig om deze mensen uit hun dagelijkse sleur te halen en een leuke dagbesteding te bieden bij mij op de boerderij. Ze mogen mij meehelpen met de werkzaamheden, of gewoon genieten van het buiten zijn. Hiermee hoop ik mijn steentje bij te dragen tegen de vereenzaming van ouderen.

    Eerlijkheid is belangrijk voor Yardaël en om die reden wil ik geen winst behalen achter de rug om van de mensen en dieren, daarom heb ik ervoor gekozen om een stichting te zijn. Om deze droom te realiseren, heb ik hulp nodig van o.a. subsidies, fondsen, donateurs en sponsoren. Al het geld dat opgehaald word, gaat direct terug naar de dieren om deze zo goed mogelijk te helpen.

    Met Yardaël hoop ik mijn steentje bij te dragen aan de verwaarlozing van de ouderen én landbouwhuisdieren in Nederland.


    Alvast bedankt! :)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Misschien voor achter de rug om: het is niet de bedoeling winst te maken, alles gaat naar de dieren en daarom ben ik een stichting. Ofzo.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Centurio schreef:
    Misschien voor achter de rug om: het is niet de bedoeling winst te maken, alles gaat naar de dieren en daarom ben ik een stichting. Ofzo.


    Dat zou ik ook kunnen doen, inderdaad! Bedankt. (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Volgens mij bedoel je met achter de ruggen om "over de rug van anderen" of zo. Dat klopt namelijk wel (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Achter de rug om : ten kosten van

    Met Yardaël hoop ik actie te voeren tegen de verwaarlozing van ouderen en landbouwhuisdieren in Nederland.

    Helpt dit?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Hopps schreef:
    Volgens mij bedoel je met achter de ruggen om "over de rug van anderen" of zo. Dat klopt namelijk wel (:


    Dat bedoel ik ja, maar dan nog vind ik het een beetje té negatief klinken om in mijn pitch te gebruiken :x.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Tragically schreef:
    Achter de rug om : ten kosten van

    Met Yardaël hoop ik actie te voeren tegen de verwaarlozing van ouderen en landbouwhuisdieren in Nederland.

    Helpt dit?


    Ten koste van, ja! Dank. :)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Yardael schreef:
    (...)

    Ten koste van, ja! Dank. :)


    Graag gedaan (:

    Maar ik zou de laatste zin die gebruikt toch wel aanpassen, want zo als het er nu staat komt het over alsof je juist voor verwaarlozing van ouderen en landbouwhuisdieren bent. (Steentje bijdragen aan verwaarlozing van ...) in dit geval ben je tegen en daarom kun je "een steentje bijdragen" misschien veranderen in iets anders in deze zin. (Het is maar een tip, ik wil niet betweterig of zo overkomen, mocht dit het geval zijn, excuses).

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 13:13 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Yardael schreef:
    (...)

    Dat bedoel ik ja, maar dan nog vind ik het een beetje té negatief klinken om in mijn pitch te gebruiken :x.


    Maar op zich geeft het wel aan dat je absoluut geen winst wil behalen en dat je gewoon je werk wilt doen, denk ik. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Tragically schreef:
    (...)

    Graag gedaan (:

    Maar ik zou de laatste zin die gebruikt toch wel aanpassen, want zo als het er nu staat komt het over alsof je juist voor verwaarlozing van ouderen en landbouwhuisdieren bent. (Steentje bijdragen aan verwaarlozing van ...) in dit geval ben je tegen en daarom kun je "een steentje bijdragen" misschien veranderen in iets anders in deze zin. (Het is maar een tip, ik wil niet betweterig of zo overkomen, mocht dit het geval zijn, excuses).


    Oja, nu je het zo zegt, hahaha. Nu staat er net alsof ik mijn steentje bijdraag aan de verwaarlozing inderdaad, dus ze zelf verwaarloos. Wat slecht, haha. :x

    Yardael schreef:
    (...)

    Dat bedoel ik ja, maar dan nog vind ik het een beetje té negatief klinken om in mijn pitch te gebruiken :x.


    Maar op zich geeft het wel aan dat je absoluut geen winst wil behalen en dat je gewoon je werk wilt doen, denk ik. (:

    Klopt, maar de bedoeling is dus dat ik deze pitch in januari voor een echte vakjury en vele mensen ga houden en dan denk ik dat het net niet netjes staat.. Maar ik twijfel dus een beetje. ;x Tot ik een betere zin hoor, laat ik 'm ook staan..

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 13:19 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.