• Een kras,
    Een nieuwe beschadiging op je ziel,
    Het voelt goed,
    Nog een snee,
    Mijn lichaam staat onder,
    Ik kan niet meer zonder,
    Een rode druppel bloed op mijn arm,
    Een traan op mijn wang,
    Niet van de pijn,
    Nee van alle ellende,
    Die zij me bezorgen,

    Het is niet de juiste manier,
    Ik moet stoppen,
    Het is slecht,
    Tast mijn lichaam aan,
    Maar ik kan niet zonder..


    Ik vroeg me af, hoe kijken jullie tegen gedichten die niet echt iets hebben wat rijmt? Beschouwen jullie dit als een kort maar krachtig verhaaltje of ook als een gedicht? En wat schrijven jullie het liefste? Ik zelf normaal met rijmen, maar dit kwam gewoon in me op

    [ bericht aangepast op 24 juni 2013 - 19:45 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jouw gedicht is mooi, maar als het niet rijmt zou ik het geen gedicht noemen nee. Ik maak het liefst rijmende gedichten, maar ik vind gedichten die niet rijmen ook wel wat hebben (:


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    Jouw gedicht is mooi, maar als het niet rijmt zou ik het geen gedicht noemen nee. Ik maak het liefst rijmende gedichten, maar ik vind gedichten die niet rijmen ook wel wat hebben (:
    dankje, mag ik vragen hoe je het dan wel zou noemen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Erg bijzonder, ik vind hem ook mooi. Ik zou het zeker een gedicht noemen. Ik denk dat, een bepaald verhaal met ritme, diepe betekenis, maar niet gericht op een verhaal met hoofdstukken, etc. Wel een gedicht genoemd kan worden. Desnoods een vers.


    Tijd voor koffie.

    IrishNialler schreef:
    (...)dankje, mag ik vragen hoe je het dan wel zou noemen

    Zoals je zei, gewoon een kort maar krachtig verhaaltje.


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)
    Zoals je zei, gewoon een kort maar krachtig verhaaltje.
    ahh oke, dankje ^^


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dit noem ik ook een gedicht, die moeten naar mijn mening helemaal niet rijmen. Ik dicht zelf persoonlijk niet graag.


    Ex astris, sciencia

    Found schreef:
    Erg bijzonder, ik vind hem ook mooi. Ik zou het zeker een gedicht noemen. Ik denk dat, een bepaald verhaal met ritme, diepe betekenis, maar niet gericht op een verhaal met hoofdstukken, etc. Wel een gedicht genoemd kan worden. Desnoods een vers.

    Ik zat ook te denken aan een vers, omdat ik het te weinig herhaling/ritme/rijm vind hebben om het een gedicht te vinden. Een gedicht heeft vaak minstens een van deze kenmerken en daarom denk ik dat het jouwe eerder een vers zou zijn.


    From these ashes, I will rise

    Threnody schreef:
    (...)
    Ik zat ook te denken aan een vers, omdat ik het te weinig herhaling/ritme/rijm vind hebben om het een gedicht te vinden. Een gedicht heeft vaak minstens een van deze kenmerken en daarom denk ik dat het jouwe eerder een vers zou zijn.
    ik dacht altijd dat een versje juist rijmen was, net als een sinterklaas versje.
    Over het stuk tekst is niet echt nagedacht eerlijk gezegd, het kwam gewoon eruit hoe ik me voelde op dat moment en toevallig zijn er 1 of 2 zinnetjes die rijmen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik hou persoonlijk meer van rijmende, puur omdat het anders moeilijker is op echt structuur aan te brengen (mij lukthet ander gewoon niet). Maar persoonlijk vind ik die van jouw toch ook erg mooi.


    Can't control my second personality

    Een gedicht hoeft niet per se te rijmen. Maar zoals hierboven al is gezegd moet er dan wel een ritme of structuur in terug te vinden zijn. Dat zie ik bij jou niet helemaal terug komen al moet ik wel zeggen dat ik het heel mooi geschreven vind.


    Zelf heb ik ook wel eens een gedicht zonder rijmende woorden geschreven. Ik zet hem hier wel neer zodat het wat duidelijker is wat ik met de ritme en structuur bedoel.


    Schijn

    Je ogen, vol onrust
    Verloren
    Niet wetend wat er komen gaat
    Wanhoop
    De tranen, ze blijven stromen

    Je handen, hevig trillend
    Onbewust
    Er komt geen eind aan
    Opgeven
    Kan niet, het is te laat

    Je voeten, bewegen vooruit
    Langzaam
    Het gaat vanzelf
    Woorden
    Zijn verdwenen, het is stil

    Je lichaam, verlaat je
    Afscheid
    Naar het onbekende
    Weg
    Nu! Je verdwijnt


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Ik vind het mooi maar er zitten weinig kenmerkende dingen in voor een gedicht, geen alliteratie, geen eindrijm, middenrijm, herhaling of ritme.
    Dat maakt een gedicht krachtiger, though ik vind het wel een gedicht.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Dit is een gedicht, niet aan twijfelen. En het is een goed gedicht.

    Ik heb geleerd dat een tekst dat niet rijmt ook gewoon een gedicht kan zijn.
    Ik vind het echt mooi, ondanks dat er geen rijm in zit.


    You're Somebody's Hero ~ by me.