• Ik heb vandaag een soort van afscheid genomen van mijn klaslokaal en ik ben eigenlijk heel blij. Want ik moet morgen meteen naar het theater om alles voor te bereiden en morgen om 10 uur 's morgens treden we op, eerst voor de hele school en dan voor de ouders. Daarna lekker naar de disco op het speelplein van de school. Ik ga in augustus naar de middelbare en ik heb havo/vwo gekregen. Alhoewel ik denk dat ik niet gepest ga worden, omdat ik 1.70 ben en best wel sterk ben. Ze zullen waarschijnlijk denken dat ik in de tweede klas zit, haha. Ik ben wel enorm blij dat ik na 7 jaar eindelijk een andere klas krijg. Alleen mijn beste vriendin gaat samen met me mee in de nieuwe klas, verder niemand. Ik had echt een kutklas, de hele dag praten en kletsen en ik ben juist super stil. Ging dit allemaal zo'n beetje hetzelfde bij jullie? ^^


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Wij deden Grease, maar zoals verwacht, kreeg ieder lieverdje van de juf de hoofdrol. Gevolg was dat onze hoofdrol de hele zaal aan het lachen maakte met haar acteerkunsten. En geloof me, er kwamen een hoop mensen... Maar ik mocht d'r niet dus ik genoot. Stiekem. :Y)


    Searching heavens for another earth

    Wat leuk dat je je eindmusical hebt :)
    Dat is voor mij alweer 5 jaar geleden hahaha! Ik kan me herinneren dat ik het wel leuk vond, maar dat ik mijn klas verder totaal niet ging missen omdat ik toch geen band met ze had.
    Je hoeft niet bang te zijn om gepest te worden hoor, vaak zijn heel veel kinderen nieuw natuurlijk en vaak kennen ze ook nog niet zoveel mensen, dus op je nieuwe school zullen vast wel mensen zitten die je aardig gaat vinden. ;)

    In elk geval, heel veel plezier met de musical, geniet ervan, want je sluit nu wel een periode in je leven af! (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik doe musical Hotel Te Koop, ik zit in het koor en ik moet zo'n 7 keer op, geloof ik, samen met wat andere kinderen. We zijn in totaal met 52 kinderen (groep 8a en 8b) en Hotel Te Koop had maar 27 rollen, dus er moesten ook meer persoontjes komen, best wel irritant. Van 2 rendieren waren er 5 gemaakt, van 2 modellen 4, van 2 bazen ook 4 en van 2 robots naar 3. Echt héél irritant, haha. Ik ga mijn klas trouwens ook niet missen! Alleen mijn beste vriend.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Volgende week heb ik mijn eindmusical pas, The Wizard of Oz (: En ik speel Dorothy.
    Ik hoop heel erg voor je dat je niet gepest wordt. Op de scholen bij ons in de buurt pakken ze meestal de kleinste van iedereen.
    Anyway, heel veel plezier. :Y)


    Do what people say you can't.

    Take of
    Woehoeee, vliegtuigen.
    We hadden alleen veels te weinig rollen. Ik was een zeurende passagier :8


    Aan niets denken is ook denken.

    Cuthalion schreef:
    Wij hadden windkracht 8. Omdat we niet heel veel 8ste groepers hadden, had ik een stuk of 3 kleine rolletjes en een vrij grote. Was opzich wel grappig.

    Maartja, middelbare school. Fijn dat je met je beste vriendin gaat! Ik had zelf op mijn nieuwe school een rot jaar, omdat ik geen leuke mensen in mijn klas had zitten. Ik werd gewoon genegeerd. Toen was ik naar een andere school gegaan en daar zit ik nu alweer 3 jaar op (eerste overnieuw gedaan, zodat ik niet in een klas kwam die elkaar al helemaal kende) Die school waar ik nu op zit is echt heel leuk. Ik heb daar ook een vaste vriendin, maar die doet de laatste tijd een beetje vreemd. Gelukkig heb ik nu twee andere meisjes gevonden waar ik goed mee overweg kan ^^

    Maar veel plezier op je nieuwe school en ik hoop voor je dat het fijne tijden zullen worden!

    Lol, ik dacht heel even aan het Theaterfestival van de kunstacademie waar ik bij zit. Die wordt namelijk ook Windkracht genoemd, maar dan de zoveelste, van welk jaar het is (Dit jaar hadden we dus Windkracht 13).

    OT: Ik heb De Kauwgomgangsters gedaan. Als ik er zo over terugdenk; meest hilarische musical evah. Gaat echt helemaal nergens over.
    Eh, mijn klas in op de basisschool: Hele leuke klas op zich, en ik heb wel een leuke tijd gehad, maar ik paste er niet helemaal tussen. Ik zien mensen nu wel eens af en toe (op het werk, of kom ze ooit eens tegen, ik woon namelijk in een dorp), maar dat was het dan ook.
    Mijn middelbareschooltijd: brugklas; dramatisch, tweede klas; beter, ook een veel leukere klas, derde klas; meh, vierde klas; nog meer meh, vijfde klas; super! ;P En nu ga ik naar de zesde en tevens mijn laatste jaar :Y)
    Ik had een rotklas in de eerste, toen kwam ik in een hele leuke klas, en daar had ik ook wel vriendinnen, maar in de derde liep dat half verkeerd. In de vierde trok ik nog steeds met die meisjes op, maar ik ging ook steeds meer met een aantal mensen uit een jaar hoger om. Ik heb de hele troep waarmee ik omging aan het eind van de vijfde laten 'vallen', nouja, we zijn gewoon heel erg uit elkaar gegroeid. Ik heb twee hele goede vrienden: eentje is in de derde blijven zitten, en eentje is nu klaar met haar school.

    Moraal van het verhaal: komt vast goed, je komt heus wel op je plek. Is het niet in het eerste jaar, dat wel in het tweede, of ooit. En als je nog vrienden hebt buiten school, kun je alles aan. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Florentina schreef:
    Take of
    Woehoeee, vliegtuigen.
    We hadden alleen veels te weinig rollen. Ik was een zeurende passagier :8


    Die heeft mijn broertje gedaan! Ik heb helemaal krom gelegen van het lachen. :W

    Lolicia schreef:

    Haha, echt waar? Wij hadden ook "Switch," hehe. Wat leuk. ;p Ik was ook maar een klant, maar dat maakte me toch niet uit want ik hield toch niet zo van de aandacht x'D.


    Haha! Dat is echt geinig^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Barbas schreef:
    (...)
    Lol, ik dacht heel even aan het Theaterfestival van de kunstacademie waar ik bij zit. Die wordt namelijk ook Windkracht genoemd, maar dan de zoveelste, van welk jaar het is (Dit jaar hadden we dus Windkracht 13).


    Haha, die van ons sloeg ook op 8 jaren basisschool xD


    Stenenlikker

    Ik had precies hetzelfde. Ik zit nu eerste jaar havo/vwo, ben 1.70 en ik ben ook best sterk. :')
    De rector dacht dit jaar dat ik in de 5e zat. :"D

    Onze musical was leuk. Het ging over Pudding Tarzan, net als het kinderboek. Ik had best veel tekst en raakte een beetje gestrest omdat ik het uit mijn hoofd moest leren, maar dat kwam allemaal goed.
    Toen we op moesten voor het publiek moest een van mijn tegenspelers achter de schermen overgeven van de zenuwen, dus moesten wij op het podium flink improviseren.

    Dragneel schreef:
    Ik had precies hetzelfde. Ik zit nu eerste jaar havo/vwo, ben 1.70 en ik ben ook best sterk. :')
    De rector dacht dit jaar dat ik in de 5e zat. :"D

    Onze musical was leuk. Het ging over Pudding Tarzan, net als het kinderboek. Ik had best veel tekst en raakte een beetje gestrest omdat ik het uit mijn hoofd moest leren, maar dat kwam allemaal goed.
    Toen we op moesten voor het publiek moest een van mijn tegenspelers achter de schermen overgeven van de zenuwen, dus moesten wij op het podium flink improviseren.


    Hehe, toen ze bij ons op school flyers uitdeelden voor een of ander na-de-examen-feestje, duwde iemand er een in mijn handen waarop de ander zei; 'Hé, je mag dat niet aan derdejaars geven.' Terwijl ik helemaal niet groot ben...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Al die musicals die hier voorbij komen, ken ik wel haha (: Mijn broertje had er een gedaan over Zeus, hij was Zeus. Volgens mij heette die start of zo. En die puddingtarzan, volgens mij deed groep acht die toen ik in groep zes zat.
    In groep zeven ben ik van school geswitched en toen gingen we in groep acht een eigen musical maken. Dat was echt leuk! De juffrouw koos twee willekeurige woorden uit het woordenboek met haar ogen dicht en toen moesten wij daar allemaal dingen bij bedenken. Die van ons waren "spreuk" en "passen". Onze musical heette uiteindelijk de Apeling, gebaseerd op de Efteling. Ik vond het echt een leuke musical!
    Leuk voor je trouwens dat je een nieuwe klas krijgt! Ik ook haha (: Ik ga van Vwo naar Havo xd


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ah, leuk dat je een nieuwe start krijgt!
    Mijn eindmusical ging over ‘Minoes’ als in Minoes het kattenvrouwtje, een raad ’s wie ik was? Ik was een van de katten, Monopooltje haha.
    Ik zit nu in 2HAVO/VWO maar ga waarschijnlijk dit jaar overdoen.
    Argh, ik haat school & ADHD.

    Onze eindmusical was Sneeuwwitje en de zeven Gangsters, en ik was één van de dronken cafégasten. Wij moesten ook een paar extra rollen verzinnen omdat we met net iets te veel waren, zes of zo. Dat ik mijn eindmusical deed is al 8 jaar geleden... Wauw.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    O, zo'n eindmusical is leuk! Veel plezier!
    Wij deden Strafkamp 8 en ik moest een zwangere vrouw spelen... en dat zag er niet omdat ik heel erg klein ben. Het is voor mij alweer vijf jaar geleden, ik ben alweer net van de middelbare school af. Je hoeft er niet bang voor te zijn, in zo'n klas is het voor iedereen nieuw en iedereen zoekt nieuwe vrienden.


    Take risks and conquer your fears.

    Florentina schreef:
    Take of
    Woehoeee, vliegtuigen.
    We hadden alleen veels te weinig rollen. Ik was een zeurende passagier :8


    haha , deze herinner me ik ook nog ! (:
    Die werd volgens mij gespeeld toen ik in groep 6 zat !

    Wij deden Surprise , Surprise !
    Was wel grappig , maar ook niet heel bijzonder ofzo.

    Heel veel plezier op de middelbare ! :)


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa