• Let op: Ik heb al gekozen!

    Oh, how I hate my situation. Ik moet vandaag voor twaalf uur kiezen waar ik wil wonen.

    De ellende begon eigenlijk een paar maand geleden. Mijn vader overleed. Alsof dat niet genoeg was, kon ik ook niet bij mijn moeder wonen. Daar ga ik nu verder niet op in, maar het had z'n redenen. Nu woon ik met de vriendin van mijn vader in het huis van mijn vader. Ik kan heel erg goed met haar en het contact met haar gaat net zo makkelijk als bij mijn vader. Veel humor, maar ook serieuze gesprekken. Echt zo'n contact dat automatisch gaat.

    Nu is het punt dat ons huis verkocht moet worden. Ofwel, ik moet gaan kijken waar ik wil wonen. Ik kan mee met de vriendin van mijn vader naar een flat in de stad, of ik kan naar mijn nichtjes. Met mijn oom en tante en nichtjes hebben we altijd een behoorlijk goed contact gehad, we zijn daar nu zo'n tien jaar lang mee op vakantie gegaan. Alleen is het gezin wel erg verschillend van hoe ons gezin was. Dat is helemaal geen waarde-oordeel, zeker niet, maar het is gewoon anders. Het is wat beschermender. Maar ik ben juist erg gesteld op mijn zelfstandigheid. Nu is de twijfel nog niet eens zo zeer dat zij dit niet zullen accepteren. Zij zijn ook hartstikke lieve mensen en ik weet zeker dat zij ook een hele hoop zullen begrijpen Het punt is meer dat het dan voelt alsof ik net een beetje het buitenbeentje ben. De enige die het anders doet. Terwijl ik me wel echt ergens thuis wil gaan voelen. Maar ik kan mezelf aan de andere kant ook niet veranderen. Ik kan me natuurlijk wel aanpassen, maar het moet ook zeker wel fijn blijven. Ik wil namelijk niet de hele tijd op mijn tenen hoeven lopen. Ik voel mezelf namelijk al erg snel verantwoordelijk voor de sfeer en pas mezelf dan aan. Dit is niet erg als je ergens op bezoek bent, integendeel, maar wel als ik ergens voltijd wil wonen. Ik wil me toch wel thuis voelen en mezelf kunnen zijn. Aan de andere kant kan het ook zijn dat we in de loop van de tijd echt aan elkaar zullen wennen en dat dit uiteindelijk helemaal geen probleem meer zal vormen.

    Dit is niet zo bij de vriendin van mijn vader. Ons contact gaat heel erg automatisch en wij zijn dan ook ontzettend aan elkaar gewend. Zij weet hoe ik in elkaar steek en ik weet dat ook van haar. Maar misschien komt dat ook wel bij mijn nichtjes wanneer ik daar wat meer gewend ben en het is toch wel zeker een voordeel dat het bij mijn nichtjes echt een gezin is. Bovendien kan ik ook zeker wel goed met mijn nichtjes en is eigenlijk het enige punt verder dat ik eventueel mijn zelfstandigheid niet kan uiten. Het is zeker een goed gezin en het is natuurlijk ook zeker wat dat er altijd mensen zijn. Het brengt ook een hoop gezelligheid en levendigheid die ik anders wel zou missen. Het is meer een in- en uitloop in het huis en het leeft natuurlijk wel meer. Wat ik ook wel weer fijn vind. Ik ben ook wel enigszins bang voor eenzaamheid.

    Goed, ik sta nu dus voor een ontzettend dilemma. Het absurde er aan is op dit moment dat ik voor 12 uur vanmiddag moet kiezen. Ik kan er namelijk al een behoorlijke tijd al niet uitkomen en mijn tante wil het nu toch echt wel weten. Wat ik ook heel erg begrijp. Het voelt echt alsof ik in een paar week mezelf helemaal moet leren kennen om een juiste keuze te maken.

    Is er iemand die, voor 12 uur, hier op kan reageren? Op basis waarvan zou jij de keuze maken? Heb je advies? Heb je een mening? - Ik moet toch zelf de keuze maken, maar met meningen en advies is niets mis.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2013 - 12:34 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik hoop voor je dat je een goede keuze hebt kunnen maken. ^^

    Ik ben het eens met wat de rest van dit topic zegt: ik zou bij de vriendin van je vader gaan wonen. Uit je verhaal kan ik opmaken dat jullie elkaar erg goed kennen en het goed met elkaar kunnen vinden en ik denk dat je je daar meer thuis zal voelen.
    Het is nu natuurlijk al na twaalven, dus mijn advies komt te laat, maar ik ben stiekem wel heel benieuwd naar wat je uiteindelijk gekozen hebt :3


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Elvenking schreef:
    Ik hoop voor je dat je een goede keuze hebt kunnen maken. ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Elvenking schreef:
    Ik hoop voor je dat je een goede keuze hebt kunnen maken. ^^


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    -Woops, te laat. Hoop voor je dat het is gelukt!-

    [ bericht aangepast op 3 juli 2013 - 12:26 ]


    ars moriendi

    Elvenking schreef:
    Ik hoop voor je dat je een goede keuze hebt kunnen maken. ^^


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Elvenking schreef:
    Ik hoop voor je dat je een goede keuze hebt kunnen maken. ^^


    Stop holding me under and let me breathe.

    Elvenking schreef:
    Ik hoop voor je dat je een goede keuze hebt kunnen maken. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zou bij je vriendin gaan wonen. Misschien is ook een rustigere omgeving waar je zeker bent van zelfstandigheid, begrip, een liefdevol huis waar a.tijd een plekje voor jezelf is. Je zult niet eenzaam zijn, denk ik. Je vriendin en haar vader komen als heel open en zorgzaam over, ze zullen je vast niet eenzaam laten voelen. Ik denk dat het al moeilijk genoeg is om je vader te verliezen en je opnieuw te installeren zonder dat je van school moet switchen en je van je vriendin weggaat bij je familie. Is óók leuk, maar ik denk dat stabiliteit op dit moment ook het meest gezond is. Succes met kiezen en gecondoleerd met je vader.

    Oké, ik moet beter naar data kijken, sorry. Ik hoop ook dat je de goede keuze hebt kunnen maken.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2013 - 11:44 ]

    Excuses dat ik het er zo laat opzet. Ik ben zelf namelijk de hele week weg geweest. Maar ik heb gekozen! Ik ga bij de vriendin van mijn vader wonen. Dat voelde gewoon echt het beste. Daarbij had ik tenminste meteen het gevoel dat ik me thuis zou voelen. Het voelt als de juiste keuze! Dankjulliewel (:


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    Excuses dat ik het er zo laat opzet. Ik ben zelf namelijk de hele week weg geweest. Maar ik heb gekozen! Ik ga bij de vriendin van mijn vader wonen. Dat voelde gewoon echt het beste. Daarbij had ik tenminste meteen het gevoel dat ik me thuis zou voelen. Het voelt als de juiste keuze! Dankjulliewel (:


    Gelukkig maar. Zolang het voor jou goed voelt, is het goed (:
    Succes!


    Tijd voor koffie.

    Puzzel schreef:
    (...)

    Gelukkig maar. Zolang het voor jou goed voelt, is het goed (:
    Succes!


    Some people are art and do art at the same time