• De brandweer in Ede is in de nacht van donderdag op vrijdag met een aantal mensen uitgerukt voor een hamster.




    Het diertje zat vast onder een wc-pot in de badkamer en is bevrijd, meldde een woordvoerder vrijdag.
    Het toilet werd gedemonteerd waardoor het knaagdiertje uiteindelijk uit zijn benarde positie kon worden bevrijd.

    De moeder van het meisje van wie de hamster is, legt op Omroep Gelderland uit dat het beestje altijd vrij mag rondlopen op de badkamer. De vrouw en haar man konden het dier zelf niet bevrijden en op aanraden van de dierenambulance werd de brandweer gebeld.

    Bron: NU.nl


    Chaos is a ladder.

    Doet me denken aan wat een kennis van familie is overkomen: die kwam op z'n werk - waar hij een kippenhok had staan - en mocht zich gelijk gaan verantwoorden voor politie en dierenbescherming: kip stond in de zon. Terwijl er gewoon plaats was voor schaduw.
    Een of andere halvegare had de dierenbescherming gebeld. Echt, idioten, ga boeven vangen. Te gek om los te lopen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Macabre schreef:
    Ik vind het juist wel leuk dat ze zo veel moeite doen voor een hamstertje. Ze konden net zo goed zeggen 'Het is maar een hamster, daar gaan we onze moeite niet aan verspillen.'
    Haha, ik vind het wel lief.

    Father schreef:
    Ik bedoel meer van waarom een aantal mensen, waarom niet gewoon een paar of één. En de brandweer hoort dat soort dingen te doen ;p

    Ik vond het sowieso al een beetje vreemd dat de dierenambulance aangaf om de brandweer erbij te halen. Kan de dierenambulance zelf niks doen bij zo'n apart voorval?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2013 - 16:18 ]


    Chaos is a ladder.

    Macabre schreef:
    Ik vind het juist wel leuk dat ze zo veel moeite doen voor een hamstertje. Ze konden net zo goed zeggen 'Het is maar een hamster, daar gaan we onze moeite niet aan verspillen.'
    Haha, ik vind het wel lief.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Sinistre schreef:
    Een brandweer laten komen kost rond de twee duizend euro. Gefeliciteerd, hij is nu het duurste hamstertje in Nederland.


    26 - 02 - '16

    Dat de brandweer daarvoor komt. Ik vind het niet zo handig dat je, je hamster laat rond lopen in de badkamer aangezien je niet weet wat er allemaal kan gebeuren.


    Physics is awesome