• Ik heb mijn haar bruin geverfd. Echt roestbruin. Maar stel ik wil nu weer blond haar hebben, moet ik het dan eerst ontkleuren? Want dat wordt wel overal aangeraden. Op zich is dat niet zo'n ramp maar ik vroeg me af of ik dan mijn eigen haarkleur weer terug krijg (bij dat ontkleuren) of welke kleur krijg je dan? Aangezien je al het pigment eruit haalt.

    Ook is er door de kapper voordat mijn haar bruin werd, een soort van rode pigment aangebracht. Daar zie je nu niks meer van omdat ze er bruine verf overheen hebben gedaan maar loop je dan een grote kans dat je haar oranje wordt? Ik heb van nature namelijk lichtbruin haar, heb toen een paar jaar lang platinablond haar gehad en verfde het toen roestbruin maar ik mis het blonde haar. Ik heb mijn haar dus heel vaak geverfd, en het is nog nooit in een andere kleur geweest dan dat ik heb gewild. Dus ik heb nog nooit rare kleuren eruit gekregen zeg maar, ook al krijg je dat dus wel vaak [groen haar of oranje maar dat heb ik dus nooit gehad]

    Ik weet dat ik ook naar een kapper kan gaan voor dit, maar ik vroeg me af of jullie hier misschien ervaring mee hadden.


    Chaos is a ladder.

    Als je het ontkleurt ga je dus niet terug naar je echte haar kleur. Wanneer je je haar ontkleurt, zal je haar hoogstwaarschijnlijk geel of oranje worden.

    Dus eerst ontkleuren lijkt mij. =)

    [ bericht aangepast op 13 juli 2013 - 17:08 ]

    Ik zou het eerst ontkleuren ja. De roodpigmenten die nu in je haar zitten zullen oranje worden als je het gelijk blondeert.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik zou het eerst ontkleuren ja. De roodpigmenten die nu in je haar zitten zullen oranje worden als je het gelijk blondeert.


    26 - 02 - '16

    Ik heb een stukje van mijn haar afgeknipt en het toen geverfd met ultra licht blond van Garnier maar er gebeurde helemaal niks. Geen enkele vorm van verkleuring, het bleef dezelfde kleur bruin... Echt vaag.


    Chaos is a ladder.

    Wollywell schreef:
    Ik heb een stukje van mijn haar afgeknipt en het toen geverfd met ultra licht blond van Garnier maar er gebeurde helemaal niks. Geen enkele vorm van verkleuring, het bleef dezelfde kleur bruin... Echt vaag.

    Ik betwijfel of het helemaal hetzelfde is maar blond op bruin pakt nauwelijks. Als je terug wilt naar je oorspronkelijke haar kleur zul je het toch moeten ontkleuren/bleken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    (...)
    Ik betwijfel of het helemaal hetzelfde is maar blond op bruin pakt nauwelijks. Als je terug wilt naar je oorspronkelijke haar kleur zul je het toch moeten ontkleuren/bleken.


    ^^ Dit, en om heel eerlijk te zijn zou ik 't bij een kapper doen, want die weten precies wat ze doen (in verband met het opnieuw verven daarna met je haar, naar je eigen haarkleur)


    To infinity and beyond •