• Even een waarschuwing, dit is een soort van een zeurverhaal, maar ik moet dit even kwijt..

    Ik zit op IB, wat betekent dat ik vijf uur per week speciale lessen in het Engels heb. Tijdens deze lezen werken we aan projecten, schrijven we essays, artikelen, verslagen enzovoorts en we moeten bepaalde boeken lezen waar we dan vaak ook weer essays enzo over schrijven. Soms leuk, soms vreselijk, maar daar gaat het niet om.
    We zouden dit jaar naar Ierland gaan als deel van het programma van IB. Dat zou over twee weken zijn, met St. Patrick's Day, maar dit is verplaatst, omdat onze lerares ziek is. De hele reis is verplaatst omdat één persoon ziek is, wat de school honderden euro's gaat kosten. Ja, ik snap ook niet waarom ze niet een andere leraar hebben geregeld.
    De reis is verplaats naar de laatste week voor de zomervakantie, de week dat niemand naar school hoeft behalve voor het inhalen van toetsweek toetsen en boeken inleveren zitten wij vijf dagen lang 24 uur lang op "school". Not that I really care about that, het hele verplaatsen had me niks uitgemaakt, was het niet voor het feit dat we nu van maandag tot en met vrijdag gaan, en mijn vliegreis om op vakantie te gaan op die vrijdag is. En we geen annuleringsverzekering hebben. En mijn leerjaarbegeleider niet naar mij wilt luisteren omdat een vakantie boeken die begint op die vrijdag illegaal is volgens hem, ook al zit niemand die dag op school.
    Mijn leerjaarbegeleider heeft nu duidelijk gemaakt dat de reis definitief die week wordt, wat nogal... Vervelend voor mij is. We vliegen op vrijdag om half acht terug, en onze vliegtickets staan geboekt om 3 uur s' middags. De vliegtickets kunnen niet meer veranderd worden, dus mijn ouders zijn sowieso het geld van een ticket kwijt, welk ticket het wordt is dus nog de vraag. Nu had ik dus het idee dat ik misschien op donderdagavond vanuit Ierland naar Amsterdam kan vliegen, op eigen kosten (logisch, want school gaat dat nooit betalen :')). Dan zou ik met een taxi naar het vliegveld gaan in Ierland en alleen terug vliegen. Daar gaat mijn vader nog met school over praten, maar ik verwacht niet dat school hiermee akkoord gaat, aangezien ik er vandaag al een beetje naar gehint had en mijn leerjaarbegeleider daar heel boos op reageerde. :\
    Mijn moeder kwam met het idee dat ik een dag later, op zaterdag dus, zou kunnen vliegen naar Spanje, waardoor ik dus gewoon met mijn klas vanuit Ierland naar Nederland terugvlieg. Dan brengt mijn oom mij zaterdag naar het vliegveld en vlieg ik dus alleen naar Alicante. Op het vliegveld halen mijn ouders mij dan op. Een enkeltje Dublin - Amsterdam op donderdagavond is echter veel goedkoper dan een enkeltje Amsterdam - Alicante op zaterdagmiddag...
    Ik ga dus sowieso alleen vliegen, waar ik echt zwaar zenuwachtig over ben.. Oh, en ik ben die vrijdag jarig. Als ik dus niet op donderdag weg mag vier ik mijn verjaardag grotendeels op het vliegveld in Dublin, zonder mijn familie. Wel met een paar van mijn vriendinnen though, wat ook wel weer leuk is :')
    Dan is er nog de manier waarop ons is medegedeeld dat Ierland dus verplaatst zou worden, twee weken van te voren, in een algemene nieuwsbrief van de hele school, in één regel. We weten verder ook niet wat onze lerares heeft, ook al is ze al twee maanden afwezig. (En had ze beloofd dat de Ierlandreis niet verplaatst zou worden).

    Een lang verhaal, maar ik ben blij dat ik dit even op heb geschreven. Ik werd er gek van om hier mee rond te lopen, ik kon er op school niet echt over praten aangezien ik de enige van mijn klas ben die in de problemen kwam door de verplaatsing van de reis en mijn vriendinnen mij daardoor niet echt serieus leken te nemen.. En mijn ouders schoten elke keer in de stress als ik erover begon.

    Wat vinden jullie hiervan? Ik snap dat school een punt heeft, maar wat zouden jullie doen als je in mijn situatie zat? En heeft iemand ervaring met alleen reizen met het vliegtuig? De laatste keer dat ik met het vliegtuig ben geweest was vijf jaar geleden, en ik ben nu al bang dat ik mijn vlucht mis of iets anders stoms doe..

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 16:46 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    School moet niet zeiken hierom. Zij hebben geen recht, omdat jullie reis al eerder gepland was dan hun reis.
    Het is gewoon een heel vervelende situatie. Het enigste wat ik hierover kan zeggen is dat je school stom doet.
    Heel veel succes ermee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bah, vervelend! Maar goed, het is nog zo ver weg joh! Komt goed. Ik hoop voor je dat je vader op school kan pleiten ervoor dat je donderdag alleen terug mag. In zo'n situatie moeten zij ook wel een beetje flexibel kunnen zijn. Dat verwachten ze blijkbaar dus ook van jullie.
    Ik vlieg vaak alleen, minstens twee keer per jaar. Komt goed, gewoon goed plannen en opletten!
    Als je een keer nog je hart wilt luchten, mijn gb staat open.


    But you don't seem to care. So don't start missing me when I'm done missing you.

    @Patholoog Dat vind ik dus ook, maar school komt weer met, ja je moet verplicht tot kwart over vijf beschikbaar zijn op een schooldag dus je zou sowieso illegaal zijn, blablabla. School doet dus inderdaad stom :\ En bedankt!

    @Mhysa Bedankt, ik zal eraan denken (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Patholoog schreef:
    School moet niet zeiken hierom. Zij hebben geen recht, omdat jullie reis al eerder gepland was dan hun reis.
    Het is gewoon een heel vervelende situatie. Het enigste wat ik hierover kan zeggen is dat je school stom doet.
    Heel veel succes ermee.


    Dit.
    En ik moet gewoon even zeggen dat Alicante een geweldige stad is in een mooie omgeving (vakantieherinneringen, haha), dus heel veel plezier in ieder geval. Of het nou donderdag of zaterdag wordt. (:


    :)

    Ik snap dat je school de reis niet kan verplaatsen naar een andere datum aangezien die vrijdag nog steeds een schooldag is. Het is wel vervelend en ik snap niet wat er zo erg is om van Ierland naar Spanje te reizen in plaats van Ierland - Nederland - Spanje. Dat is gewoon moeilijk doen. Wat alleen reizen betreft... Dit jaar ga ik waarschijnlijk ook voor de eerste keer alleen met het vliegtuig (: Maak je maar geen zorgen, er zijn altijd wel mensen waar je aan kan vragen waar je heen moet of wat je moet doen. (: Anyway, veel plezier nog in Ierland en Spanje ;)

    Oceanic815 schreef:
    Ik snap dat je school de reis niet kan verplaatsen naar een andere datum aangezien die vrijdag nog steeds een schooldag is. Het is wel vervelend en ik snap niet wat er zo erg is om van Ierland naar Spanje te reizen in plaats van Ierland - Nederland - Spanje. Dat is gewoon moeilijk doen. Wat alleen reizen betreft... Dit jaar ga ik waarschijnlijk ook voor de eerste keer alleen met het vliegtuig (: Maak je maar geen zorgen, er zijn altijd wel mensen waar je aan kan vragen waar je heen moet of wat je moet doen. (: Anyway, veel plezier nog in Ierland en Spanje ;)


    Er zijn geen vliegtuigen vanuit Dublin naar Alicante :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.