• Ik ben op zoek naar animes die ik kan kijken, taal (Engels of Japans) maakt niet uit (zolang ik ondertitels heb bij Japans natuurlijk). Weten jullie enkele goede animes waarvan je gaat denken bij het einde "is dat het? Ik wil meer, dit mag helemaal niet eindigen!"?

    Animes die ik al gezien heb:
    -Verscheidene Gundam series
    -Bleach
    -Sword Art Online
    -Code Geass
    -Highschool of the Dead
    -Attack on Titan (Shingeki no nog iets) <-- Was ik er vergeten bij te zetten
    -Death Note (zelfde als bij AoT)

    Animes die ik niet ga kijken (dus aub niet voorstellen :P )
    -Naruto
    -One Piece

    Animes die ik ga kijken en door jullie voorgesteld:

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 1:56 ]


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    Clannad + Clannad After Story
    Angel Beats!

    Dit zijn egt geweldige animé's :D
    Die moet je gewoon gezien hebben.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Black cat. (die vond ik zelf best wel leuk)


    26 - 02 - '16

    Fullmetal Alchemist: Brotherhood.
    Snelle samenvatting (in een spoiler want het is alsnog best lang :x):

    Het verhaal speelt in het begin van de twintigste eeuw in en om een fictief land genaamd Amestris (dat sterk lijkt op Europa). De hoofdpersonen zijn twee jongens, Edward Elric (Ed) en zijn jongere broer Alphonse Elric (Al). Hun vader (die vier jaar na de geboorte van Alphonse vertrekt (Hohenheim of light)) was een alchemist. Beide kinderen zijn dan ook al vroeg bezig met alchemie, de gave om de structuur van materie te begrijpen, af te breken en dan te reconstrueren in iets anders. In de alchemie in deze wereld volgen ze de wet van 'equivalent exchange', of gelijkwaardige ruil. Dat betekent om iets te krijgen moet je iets van gelijke waarde opgeven. In Amestris is alchemie een zeldzame maar gewilde wetenschap, die zelfs in het leger gebruikt wordt door zogenaamde State Alchemists.
    Als hun moeder sterft aan een ziekte, proberen de broers naïef - Edward is 11 en Alphonse is 10 - om haar met alchemie weer tot leven te wekken. Menselijke transmutatie is in de wereld van alchemie echter een onvergeeflijke zonde. Er bestaat niets met dezelfde waarde als de ziel van hun moeder, omdat ziel en lichaam nu eenmaal los van elkaar staan. Dat ervaren Edward en Al op tragische wijze: als 'tol' verliest Al zijn hele lichaam en Ed zijn linkerbeen. Om de ziel van Al nog te redden, offert Ed ook nog zijn rechterarm op, zodat Als ziel zich kan huisvesten in een toevallig aanwezig stuk meubilair: een harnas. De ontbrekende ledematen van Ed worden later met metalen prothesen uitgerust (zogenaamde 'automail').
    Op dit punt beginnen zowel de manga- als de animeserie; het voorgaande wordt via flashbacks uitgelegd. De broers horen over de Philosopher's Stone, een steen die ervoor kan zorgen dat alchemie ook werkt zonder gelijkwaardige ruil. Deze kan ervoor zorgen dat de broers hun eigen lichaam terugkrijgen, en ze gaan op reis om de steen te vinden. De staat doet al een tijdje onderzoek naar de Philosopher's Stone, maar je moet een State Alchemist zijn om bij die gegevens te komen. Ed besluit in dienst van het leger te treden als de jongste State Alchemist ooit, waarbij hem zijn bijnaam 'Fullmetal Alchemist' wordt toegekend. Maar er zijn meer mensen op zoek naar de steen. De positie van 'State Alchemist' brengt Ed helaas ook nieuwe problemen: zo heeft een seriemoordenaar het specifiek op State Alchemists gemunt. Kennelijk zijn zijn collega's niet altijd even zuiver geweest. Binnen het leger, waar iedereen zo zijn eigen motieven en belangen heeft, is dat geen makkelijk bespreekbare zaak. Ed ontdekt geheimen die teruggaan tot het ontstaan van het land Amestris zelf. Daarnaast wordt hij gevolgd door enkele van de raadselachtige zeven Homunculi, die zijn vernoemd naar de zeven hoofdzonden.

    Ik vind het echt geweldig :Y)

    [ bericht aangepast op 22 juli 2013 - 19:24 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Cowboy Bebop
    Toradora


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Angel Beats!
    Really, watch it.
    Soul Eater is ook erg goed.


    Tijd voor koffie.

    Een lijstje met anime:
    Anohana
    Another
    Clannad (After story)
    Durarara!!
    Fruit basket
    K-On!
    Kimi ni Todoke
    Ouran high school host club
    Toradora!
    Misschien zit er iets voor je tussen (:
    Ik vond deze zelf persoonlijk heel leuk.


    Kawaii ^w^

    Higurashi no naku koro ni
    Elfen Lied

    [ bericht aangepast op 22 juli 2013 - 21:26 ]


    ars moriendi

    PANDORA HEARTS

    Oké, en nu in het Nederlands:
    Pandora Hearts is dus geweldig.

    Andere anime's die ik heel erg goed vond:
    Air TV (genre: slice of life, nogal sad, drama)
    Angel Beats! (genre: supernatural, drama, action)
    AnoHana (genre: slice of life, drama, sad, supernatural)
    Another (genre: horror, mystery, thriller)
    Clannad (genre: slice of life, drama, sad, school)
    Ef - a tale of memories (genre: slice of life, nogal sad, drama, mystery)
    Fairy Tail (genre: shounen, fantasy, comedy, action, adventure, magic)
    Hakkenden: Touhou Hakken Ibun (genre: fantasy, supernatural)
    Karneval (genre: fantasy, sci-fi, mystery)
    Mirai Nikki (genre: horror, thriller, mystery, psychological, supernatural)
    Pandora Hearts (genre: fantasy, supernatural, drama)
    Shingeki no Kyojin (genre: action, super power, drama, fantasy, shounen)
    Shakugan no Shana (genre: fantasy, supernatural, action, romance)
    Shinsekai yori (genre: sci-fi, thriller, supernatural, drama)
    Tsubasa Chronicle (genre: fantasy, adventure)

    [ bericht aangepast op 22 juli 2013 - 23:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    BLOOD LAD !!!

    elke zondag nieuwe aflevering
    heeft namelijk nu nog maar 3


    Live is what you make, so make it beautiful

    Fullmetal Alchemist.


    No growth of the heart is ever a waste

    Father schreef:
    Fullmetal Alchemist: Brotherhood.
    Snelle samenvatting (in een spoiler want het is alsnog best lang :x):
    Het verhaal speelt in het begin van de twintigste eeuw in en om een fictief land genaamd Amestris (dat sterk lijkt op Europa). De hoofdpersonen zijn twee jongens, Edward Elric (Ed) en zijn jongere broer Alphonse Elric (Al). Hun vader (die vier jaar na de geboorte van Alphonse vertrekt (Hohenheim of light)) was een alchemist. Beide kinderen zijn dan ook al vroeg bezig met alchemie, de gave om de structuur van materie te begrijpen, af te breken en dan te reconstrueren in iets anders. In de alchemie in deze wereld volgen ze de wet van 'equivalent exchange', of gelijkwaardige ruil. Dat betekent om iets te krijgen moet je iets van gelijke waarde opgeven. In Amestris is alchemie een zeldzame maar gewilde wetenschap, die zelfs in het leger gebruikt wordt door zogenaamde State Alchemists.
    Als hun moeder sterft aan een ziekte, proberen de broers naïef - Edward is 11 en Alphonse is 10 - om haar met alchemie weer tot leven te wekken. Menselijke transmutatie is in de wereld van alchemie echter een onvergeeflijke zonde. Er bestaat niets met dezelfde waarde als de ziel van hun moeder, omdat ziel en lichaam nu eenmaal los van elkaar staan. Dat ervaren Edward en Al op tragische wijze: als 'tol' verliest Al zijn hele lichaam en Ed zijn linkerbeen. Om de ziel van Al nog te redden, offert Ed ook nog zijn rechterarm op, zodat Als ziel zich kan huisvesten in een toevallig aanwezig stuk meubilair: een harnas. De ontbrekende ledematen van Ed worden later met metalen prothesen uitgerust (zogenaamde 'automail').
    Op dit punt beginnen zowel de manga- als de animeserie; het voorgaande wordt via flashbacks uitgelegd. De broers horen over de Philosopher's Stone, een steen die ervoor kan zorgen dat alchemie ook werkt zonder gelijkwaardige ruil. Deze kan ervoor zorgen dat de broers hun eigen lichaam terugkrijgen, en ze gaan op reis om de steen te vinden. De staat doet al een tijdje onderzoek naar de Philosopher's Stone, maar je moet een State Alchemist zijn om bij die gegevens te komen. Ed besluit in dienst van het leger te treden als de jongste State Alchemist ooit, waarbij hem zijn bijnaam 'Fullmetal Alchemist' wordt toegekend. Maar er zijn meer mensen op zoek naar de steen. De positie van 'State Alchemist' brengt Ed helaas ook nieuwe problemen: zo heeft een seriemoordenaar het specifiek op State Alchemists gemunt. Kennelijk zijn zijn collega's niet altijd even zuiver geweest. Binnen het leger, waar iedereen zo zijn eigen motieven en belangen heeft, is dat geen makkelijk bespreekbare zaak. Ed ontdekt geheimen die teruggaan tot het ontstaan van het land Amestris zelf. Daarnaast wordt hij gevolgd door enkele van de raadselachtige zeven Homunculi, die zijn vernoemd naar de zeven hoofdzonden.

    Ik vind het echt geweldig :Y)

    + Fairy Tail, de gewone Fullmetal Alchemist, Shingeki no Kyojin (!!), Pandora Hearts, Mirai Nikki, Deadman Wonderland

    Shingeki no Kyojin raadt ik zeker aan, hij is ongoing en populair wereldwijd, nu al.
    Samenvatting:
    Several hundred years ago, humans were nearly exterminated by titans. Titans are typically several stories tall, seem to have no intelligence, devour human beings and, worst of all, seem to do it for the pleasure rather than as a food source. A small percentage of humanity survived by walling themselves in a city protected by extremely high walls, even taller than the biggest of titan. Flash forward to the present and the city has not seen a giant in over 100 years. Teenage boy Eren and his foster sister Mikasa witness something horrific as the city walls are destroyed by a colossal titan that appears out of thin air. As the smaller titans flood the city, the two kids watch in horror as their mother is eaten alive. Eren vows that he will murder every single titan and take revenge for all of mankind. Nominated for the 4th Manga Taisho Awards (2011) and won the Kodansha Manga Award shōnen category (2011). In English the series is roughly translated to 'Attack on Titan'.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2013 - 15:40 ]

    Vampire knight
    Shugo Chara
    Pandora's heart
    To love ru
    Free! Iwatobi swim club
    Brother conflict.
    Vampire knight guilty


    Stay strong

    Pandora Hearts
    Death Note
    Kamisama no Inai Nichiyoubi
    Deadman wonderland
    Mirai Nikki
    Higurashi
    Another
    Toradora
    Dragon Ball Z
    Fairy Tail
    Elfen Lied


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Code Breaker, Betrayal Knows My Name, Death Note, Kaze no Stigma, Shingeki no Kyojin, Zetsuen no Tempest (die is best heel cool).

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 0:21 ]


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Fairy Tail, Another en Bleach, kan ik je sowieso aanraden :D


    I'd rather die my way, than live yours.