• Ik krijg deze maand weer een Playstation3, nja ik koop hem over van mijn broer haha :Y)
    Kan ik eindelijk weer Red dead redemption doen <'3 Het blijft gewoon verslavend.
    Maar nu wil ik graag van de andere gamers weten wat nou eigenlijk goede games zijn en het zeker waard zijn om te kopen/spelen. Ik ben meer van de horror/fantasy games of games zoals Red dead redemption, de 'western' sfeer. Geweldig!
    Weten jullie een paar leuke games? Noem ze maar op, en als je zin hebt mag je er ook een stukje uitleg bij geven waar de game nou precies over gaat ^^

    xx


    Sometimes it's best not to care.

    Een van de DLCs voor Red Dead heft een horror sfeer :P (Undead Nightmare, heel erg goeie DLC)

    Voor fantasy:
    Skyrim (open world in een fantasy wereld gebaseerd op noorse mythologie)
    Dragon age 1/2 (RPG in een wereld waar spanning bestaat tussen tovenaars en hun meesters plus een wereld die aangevallen wordt door darkspawn)
    kingdoms of Amalur (Dunno, niet opgelet op het verhaal. Was wel een coole RPG)
    Demons/Dark souls (Beiden staan wel bekend om hun moeilijkheidsgraad en kunnen in het begin frustrerend zijn. Beiden RPG's, doch eentje meer met het nadruk op het spelen en vechten dan op het verhaal)

    Western:
    Western spellen zijn er helaas weinig... Enige wat ik kan bedenken is Call of Juarez
    Wel nog gerelateerd is Fallout: New Vegas. Het is post-apocalyptisch sci-fi met een fikse dosis humor er in en een geweldig verhaal wat zich afspeelt in de Mojave desert en er zit dus ook een western sfeertje in. Speelt als Skyrim.


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    Een van de DLCs voor Red Dead heft een horror sfeer :P (Undead Nightmare, heel erg goeie DLC)

    Voor fantasy:
    Skyrim (open world in een fantasy wereld gebaseerd op noorse mythologie)
    Dragon age 1/2 (RPG in een wereld waar spanning bestaat tussen tovenaars en hun meesters plus een wereld die aangevallen wordt door darkspawn)
    kingdoms of Amalur (Dunno, niet opgelet op het verhaal. Was wel een coole RPG)
    Demons/Dark souls (Beiden staan wel bekend om hun moeilijkheidsgraad en kunnen in het begin frustrerend zijn. Beiden RPG's, doch eentje meer met het nadruk op het spelen en vechten dan op het verhaal)

    Western:
    Western spellen zijn er helaas weinig... Enige wat ik kan bedenken is Call of Juarez
    Wel nog gerelateerd is Fallout: New Vegas. Het is post-apocalyptisch sci-fi met een fikse dosis humor er in en een geweldig verhaal wat zich afspeelt in de Mojave desert en er zit dus ook een western sfeertje in. Speelt als Skyrim.


    Alles wat Alwin hier al opnoemt :Y)

    Fantasy:
    Dragons dogma: Dark arisen -> Rpg, veel vrijheid, leuke gameplay. Verhaal is ook wel cool.
    Darksiders (1 en 2) -> Post-Apocalyptische wereld waarbij je in beide spellen een horseman of the Apocalyps speelt.
    Devil May Cry -> Engelen, demonen, ish leuk.
    Lord of the rings: War in the north -> Hij was wel leuk. Niet geweldig ofzo, maar wel okay.

    En dan spellen die ik je verder nog aan kan raden buiten de specifieke genres die je hebt opgenoemd;
    Metro Last Light -> Is op sommige momenten ook wel een beetje creepy, maar niet specifiek horror. Cool verhaal, coole gameplay.
    Heavy Rain -> Is heel erg gericht op verhaal, detectice/thriller achtig. Was het eerste spel dat ik uitgespeeld heb op mijn PS3 en ik vond het erg goed.
    Mass Effect -> Rpg, is sci-fi, maar wel cool. Vooral 1 en 2, 3 is wat minder qua verhaal, maar nog steeds wel een leuk spel.
    Dishonored -> Geen idee hoe dit te omschrijven behalve awesome. Is steampunk met een snufje fantasy erin vermengd.
    Saints Row
    Far Cry (3)
    Tomb Raider
    BioShock Infinite -> Je zou het fantasy kunnen noemen? Soort van. Enigszins. Een beetje. Anyway, het was cool.
    Okami -> Okami is cool. Gewoon daarom.
    Deus Ex: Human Revolution
    Little big planet -> Is ontzettend leuk om met vrienden te spelen.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2014 - 15:40 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Assassin's Creed. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Yoda schreef:

    Fantasy:
    Darksiders (1 en 2) -> Post-Apocalyptische wereld waarbij je in beide spellen een horseman of the Apocalyps speelt.
    Devil May Cry -> Engelen, demonen, ish leuk.

    Heavy Rain -> Is heel erg gericht op verhaal, detectice/thriller achtig. Was het eerste spel dat ik uitgespeeld heb op mijn PS3 en ik vond het erg goed.
    Dishonored -> Geen idee hoe dit te omschrijven behalve awesome. Is steampunk met een snufje fantasy erin vermengd.
    Saints Row
    Far Cry
    Tomb Raider
    BioShock Infinite -> Je zou het fantasy kunnen noemen? Soort van. Enigszins. Een beetje. Anyway, het was cool.


    Dark souls, zoals Alwin al zei.
    Dishonored was gewoon geniaal om te spelen, maar goed ik ben steampunk verslaafd dus voor mij was het sowieso al een spel waarbij de hemelpoorten open gingen ^^
    Darksiders is een serie die vrij makkelijk begint. In het eerste deel speel je War, in de tweede ben je Death, zoals yoda zei; je speelt een horseman.
    Dante's inferno. Dit was echt een bruut spel om te spelen. Horror, maar dan ook echt een goede horror. Als je een beetje een bangig bent aangelegd moet je deze niet alleen spelen.
    Assassins Creed serie -> of course!
    Skyrim
    Metal gear solid was wel oké
    Watchdogs schijnt ook nog een goede game te zijn, maar komt op 27 mei uit
    Nja, dan is er nog final fantasy, voor zover je nog niet uitgegeken bent op de hele serie
    Batman: Arkham origins was ook een erg goede game om te spelen.
    Kingdom hearts 1.5 is leuk als je ook nog een beetje thuis bent in de disney films
    Uncharted
    Mafia 1&2 (ben Italiaans, dus ja, spreekt voor zich haha)
    Borderlands
    Diablo
    dead Island
    Splinter cell
    L.A. Noire was ook wel leuk om te doen. Je speelt hier een agent in het jaar 1947, dus wel lekker old school met hele oude auto's en tommy guns (plus het feit dat de agenten nog netjes in een pak lopen) De bedoeling van dit spel is dat je hints zoekt, verdachten moet verhoren, verschillende misdaden oplost, en de dader oppakt. Rockstar maakt over het algemeen wel steengoede games.
    Doom 3 is ook wel grappig, lang niet zo gepixeld als 1&2 (god ik was een jaar of 7,8 toen ik die nog speelde) en is een shooter/horror
    Ninja gaiden is een goede serie als je into hack and slash games bent

    Hier ga ik het denk ik even bij laten, is al een goede waslijst ^^

    Yoda schreef:
    (...)

    Alles wat Alwin hier al opnoemt :Y)

    Fantasy:
    Dragons dogma: Dark arisen -> Rpg, veel vrijheid, leuke gameplay. Verhaal is ook wel cool.
    Darksiders (1 en 2) -> Post-Apocalyptische wereld waarbij je in beide spellen een horseman of the Apocalyps speelt.
    Devil May Cry -> Engelen, demonen, ish leuk.
    Lord of the rings: War in the north -> Hij was wel leuk. Niet geweldig ofzo, maar wel okay.

    En dan spellen die ik je verder nog aan kan raden buiten de specifieke genres die je hebt opgenoemd;
    Metro Last Light -> Is op sommige momenten ook wel een beetje creepy, maar niet specifiek horror. Cool verhaal, coole gameplay.
    Heavy Rain -> Is heel erg gericht op verhaal, detectice/thriller achtig. Was het eerste spel dat ik uitgespeeld heb op mijn PS3 en ik vond het erg goed.
    Mass Effect -> Rpg, is sci-fi, maar wel cool. Vooral 1 en 2, 3 is wat minder qua verhaal, maar nog steeds wel een leuk spel.
    Dishonored -> Geen idee hoe dit te omschrijven behalve awesome. Is steampunk met een snufje fantasy erin vermengd.
    Saints Row
    Far Cry (3)
    Tomb Raider
    BioShock Infinite -> Je zou het fantasy kunnen noemen? Soort van. Enigszins. Een beetje. Anyway, het was cool.
    Okami -> Okami is cool. Gewoon daarom.
    Deus Ex: Human Revolution
    Little big planet -> Is ontzettend leuk om met vrienden te spelen.




    Ironhide schreef:
    (...)

    Dark souls, zoals Alwin al zei.
    Dishonored was gewoon geniaal om te spelen, maar goed ik ben steampunk verslaafd dus voor mij was het sowieso al een spel waarbij de hemelpoorten open gingen ^^
    Darksiders is een serie die vrij makkelijk begint. In het eerste deel speel je War, in de tweede ben je Death, zoals yoda zei; je speelt een horseman.
    Dante's inferno. Dit was echt een bruut spel om te spelen. Horror, maar dan ook echt een goede horror. Als je een beetje een bangig bent aangelegd moet je deze niet alleen spelen.
    Assassins Creed serie -> of course!
    Skyrim
    Metal gear solid was wel oké
    Watchdogs schijnt ook nog een goede game te zijn, maar komt op 27 mei uit
    Nja, dan is er nog final fantasy, voor zover je nog niet uitgegeken bent op de hele serie
    Batman: Arkham origins was ook een erg goede game om te spelen.
    Kingdom hearts 1.5 is leuk als je ook nog een beetje thuis bent in de disney films
    Uncharted
    Mafia 1&2 (ben Italiaans, dus ja, spreekt voor zich haha)
    Borderlands
    Diablo
    dead Island
    Splinter cell
    L.A. Noire was ook wel leuk om te doen. Je speelt hier een agent in het jaar 1947, dus wel lekker old school met hele oude auto's en tommy guns (plus het feit dat de agenten nog netjes in een pak lopen) De bedoeling van dit spel is dat je hints zoekt, verdachten moet verhoren, verschillende misdaden oplost, en de dader oppakt. Rockstar maakt over het algemeen wel steengoede games.
    Doom 3 is ook wel grappig, lang niet zo gepixeld als 1&2 (god ik was een jaar of 7,8 toen ik die nog speelde) en is een shooter/horror
    Ninja gaiden is een goede serie als je into hack and slash games bent

    Hier ga ik het denk ik even bij laten, is al een goede waslijst ^^



    Reden genoeg om Metal Gear solid (3 in dit geval) te spelen :Y)

    [ bericht aangepast op 20 maart 2014 - 16:22 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)





    Wat? (cat)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    The Last of Us is een geweldige (zombie)game, vreselijk mooi verhaal ook.
    Beyond: Two Souls (interactieve film-achtig) en Heavy Rain raad ik ook aan :)
    En zelf vind ik Final Fantasy XIII ook erg leuk, maar je moet er wel echt van houden. De gevechten zijn niet zoals in normale games, en het verhaal is soms erg moeilijk te begrijpen..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    't Meeste is al genoemd...
    InFamous
    Batman


    I live for the applause, you will die for it.

    Okammy schreef:
    Een van de DLCs voor Red Dead heft een horror sfeer :P (Undead Nightmare, heel erg goeie DLC)

    Voor fantasy:
    Skyrim (open world in een fantasy wereld gebaseerd op noorse mythologie)
    Dragon age 1/2 (RPG in een wereld waar spanning bestaat tussen tovenaars en hun meesters plus een wereld die aangevallen wordt door darkspawn)
    kingdoms of Amalur (Dunno, niet opgelet op het verhaal. Was wel een coole RPG)
    Demons/Dark souls (Beiden staan wel bekend om hun moeilijkheidsgraad en kunnen in het begin frustrerend zijn. Beiden RPG's, doch eentje meer met het nadruk op het spelen en vechten dan op het verhaal)

    Western:
    Western spellen zijn er helaas weinig... Enige wat ik kan bedenken is Call of Juarez
    Wel nog gerelateerd is Fallout: New Vegas. Het is post-apocalyptisch sci-fi met een fikse dosis humor er in en een geweldig verhaal wat zich afspeelt in de Mojave desert en er zit dus ook een western sfeertje in. Speelt als Skyrim.


    Jaa ik heb die Undead nightmare ook ^^ Ik had die special edition ofzo, dat ze alle 2 op 1 schijf staan. Die is inderdaad erg nice ^^
    En dankje voor de tips! (: Ik zal eens gaan kijken


    Sometimes it's best not to care.

    Lazet schreef:
    The Last of Us is een geweldige (zombie)game, vreselijk mooi verhaal ook.
    Beyond: Two Souls (interactieve film-achtig) en Heavy Rain raad ik ook aan :)
    En zelf vind ik Final Fantasy XIII ook erg leuk, maar je moet er wel echt van houden. De gevechten zijn niet zoals in normale games, en het verhaal is soms erg moeilijk te begrijpen..

    The last of us wou is sowieso al kopen haha, ik hou van zombies <'3
    Heavy Rain heb ik al uitgespeeld, die was ook zeer mooi. Ik heb wel eens wat van Final Fantasy gezien bij iemand anders, opzich lijkt het mij wel leuk. Misschien dat ik die ook eens ga proberen ^^


    Sometimes it's best not to care.

    Okammy schreef:
    Een van de DLCs voor Red Dead heft een horror sfeer :P (Undead Nightmare, heel erg goeie DLC)

    Voor fantasy:
    Skyrim (open world in een fantasy wereld gebaseerd op noorse mythologie)
    Dragon age 1/2 (RPG in een wereld waar spanning bestaat tussen tovenaars en hun meesters plus een wereld die aangevallen wordt door darkspawn)
    kingdoms of Amalur (Dunno, niet opgelet op het verhaal. Was wel een coole RPG)
    Demons/Dark souls (Beiden staan wel bekend om hun moeilijkheidsgraad en kunnen in het begin frustrerend zijn. Beiden RPG's, doch eentje meer met het nadruk op het spelen en vechten dan op het verhaal)

    Western:
    Western spellen zijn er helaas weinig... Enige wat ik kan bedenken is Call of Juarez
    Wel nog gerelateerd is Fallout: New Vegas. Het is post-apocalyptisch sci-fi met een fikse dosis humor er in en een geweldig verhaal wat zich afspeelt in de Mojave desert en er zit dus ook een western sfeertje in. Speelt als Skyrim.


    Yes, yes, yes. Je moet sowieso de Undead Nightmare DLC voor Red Dead Redemption doen!
    En The Last of Us - apocalyptische game met zombies om, om het even kort samen te vatten.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Western schreef:
    (...)
    The last of us wou is sowieso al kopen haha, ik hou van zombies <'3
    Heavy Rain heb ik al uitgespeeld, die was ook zeer mooi. Ik heb wel eens wat van Final Fantasy gezien bij iemand anders, opzich lijkt het mij wel leuk. Misschien dat ik die ook eens ga proberen ^^


    Zombiegames zijn inderdaad echt geweldig!
    Maar als je houdt van games met een heel goed verhaal, maar waar niet overdreven veel actie in zit, moet je ook echt Beyond Two Souls proberen. Het is na The Last of Us echt een van de beste games die ik heb gespeeld (;


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik ben momenteel weer heel veel Final Fantasy aan het spelen maar uhm..
    Assassin's Creed 2 (en de rest ook maar hé dit is mijn favoriet) is gewoon een leuk spel.
    Skyrim. Eigenlijk is alles al zo'n beetje opgenoemd.. laat maar.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ik weet natuurlijk niet welke jij persoonlijk leuk zal vinden, maar enkele geweldige spellen die je ooit eens moet (Ja, MOET!) spelen, vind ik:

    • Beyond: 2 Souls - [Prachtige graphics, nog mooier verhaal.]
    • Heavy Rain - [Van dezelfde makers als hierboven, maar minder fantasy. Alsnog echt een prachtige verhaal en enorm goede graphics.]
    • Tomb Raider - [Vooral de laatste die voor PS3 uitgebracht was vind ik zelf enorm goed.]
    • The Last of Us - [Vanzelfsprekend gewoon.]
    • Bioshock Infinite
    • Saboteur - [Deze is niet echt een horror-spel, noch fantasy. Maar alsnog vond ik hem wel waardig om even te vernoemen. Speelt zich af in Frankrijk, wat de Duitsers net bezet hebben en ons hoofdpersonage 'De Saboteur' die allerlei taken uitvoert, zonder door de Duitsers gespot te worden.]

    Er zijn er vast nog massa's, maar dit zijn even de enige die ik kan bedenken.


    A girl who wonders.