• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 13:08 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juli 2013 - 16:32 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Voordat ik weer gezeur krijg over wat ik hier doe, ik reageer hier namens een paar vriendinnen.


    Waarom is er gekozen voor deze oplossing?
    Leden hebben al vaker aangegeven dat het beter zou zijn als er gewoon twee tops zouden zijn; voor fanfictions en op-verhalen.
    Bovendien, de reden van "dan krijgen andere verhalen ook meer een kans" is onzin, want je kunt gewoon zoekopdrachten geven en dan kom je ook bij verhalen die minder kudo's gehad hebben en je kunt kiezen voor een "willekeurige story".
    Zoals door anderen al gezegd is, nu heeft het hele kudo-systeem totaal geen nut meer.
    Dan kun je net zo goed het hele kudo-gedoe weghalen, om dan vervolgens willekeurig wat stories in de top te dumpen.
    Hoewel, dat zou ook weer niet kunnen, want dan is het gratis reclame en dan hoef je ook geen leden meer te vragen iets in de spotlight te zetten.


    Met andere woorden, onze mening is dat Quizlet nu gewoon hard faalt; het is nu net een verhalenwebsite als elk ander.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Masr schreef:
    Voordat ik weer gezeur krijg over wat ik hier doe, ik reageer hier namens een paar vriendinnen.


    Waarom is er gekozen voor deze oplossing?
    Leden hebben al vaker aangegeven dat het beter zou zijn als er gewoon twee tops zouden zijn; voor fanfictions en op-verhalen.
    Bovendien, de reden van "dan krijgen andere verhalen ook meer een kans" is onzin, want je kunt gewoon zoekopdrachten geven en dan kom je ook bij verhalen die minder kudo's gehad hebben en je kunt kiezen voor een "willekeurige story".
    Zoals door anderen al gezegd is, nu heeft het hele kudo-systeem totaal geen nut meer.
    Dan kun je net zo goed het hele kudo-gedoe weghalen, om dan vervolgens willekeurig wat stories in de top te dumpen.
    Hoewel, dat zou ook weer niet kunnen, want dan is het gratis reclame en dan hoef je ook geen leden meer te vragen iets in de spotlight te zetten.



    Met andere woorden, onze mening is dat Quizlet nu gewoon hard faalt; het is nu net een verhalenwebsite als elk ander.

    Look; de kudo's hebben nu nog een nut. Druk op ''Top Stories Vandaag'', daar zie je de normale top. Eerst kijken voordat je van alles en nog wat zegt.


    Some people are art and do art at the same time

    Moore schreef:
    (...)
    Look; de kudo's hebben nu nog een nut. Druk op ''Top Stories Vandaag'', daar zie je de normale top. Eerst kijken voordat je van alles en nog wat zegt.

    Ja, dat hebben wij ook al gezien.
    Maar dan nog heeft het geen zin, want als iedereen daar blijft kijken, kun je net zo goed de top laten staan.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Serendipia schreef:
    (...)

    Dat maakt niet uit hoor ^^
    Nu staan er ook stories in met 1 kudo ^^


    Nja, ik bedoelde meer om het feit dat iedereen massaal zijn eigen verhaal gaat kudo'en en daarmee er weer gedoe kan komen dat die stories het niet verdienen in de top te staan, aangezien de stories met 1 kudo op zichzelf hebben gestemd - wat niet eens altijd het geval is.
    Ik heb er geen probleem mee zoals het nu is - ik vind het nogmaals echt top -, maar zoals ik al eerder zei, je kan helaas nooit goed doen voor iedereen en tja, heel eerlijk, ik zit eigenlijk al te wachten op het volgende gezeur. Misschien is dat ook mijn pessimistische kant, i don't know XD


    Mooreschreef:

    Dat mag toch niet meer?


    Je mag inderdaad niet om kudo's vragen, maar via pb valt het haast niet te controleren - lijkt me - en ik betwijfel het of vrienden die elkaar voorzien van een 'wederdienst' elkaar gaan verlinken bij de mods...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Masr schreef:
    (...)
    Ja, dat hebben wij ook al gezien.
    Maar dan nog heeft het geen zin, want als iedereen daar blijft kijken, kun je net zo goed de top laten staan.


    Weet je wat het is? Als er voor twee tops wordt gekozen, gaan mensen met fanfics valsspelen. Die geven hun story dan aan als onbekende personen verhaal om in de top te komen en dan komt er weer gezeik. Nu is er voor deze oplossing gekozen en ik ben benieuwd hoe 't uitpakt.


    26 - 02 - '16

    Masr schreef:
    (...)
    Ja, dat hebben wij ook al gezien.
    Maar dan nog heeft het geen zin, want als iedereen daar blijft kijken, kun je net zo goed de top laten staan.

    Bovendien zou die twee tops niet kunnen werken. Omdat er geen plek is voor een andere top en omdat sommigen geen genres op hun story doen. En sommigen doen er als genre gewoon 'Onbekende Personen' op, terwijl het 1D is. Dan gaat een 1D story alsnog in de OP top.


    Some people are art and do art at the same time

    Pom schreef:
    (...)

    Weet je wat het is? Als er voor twee tops wordt gekozen, gaan mensen met fanfics valsspelen. Die geven hun story dan aan als onbekende personen verhaal om in de top te komen en dan komt er weer gezeik. Nu is er voor deze oplossing gekozen en ik ben benieuwd hoe 't uitpakt.



    Moore schreef:
    (...)
    Bovendien zou die twee tops niet kunnen werken. Omdat er geen plek is voor een andere top en omdat sommigen geen genres op hun story doen. En sommigen doen er als genre gewoon 'Onbekende Personen' op, terwijl het 1D is. Dan gaat een 1D story alsnog in de OP top.



    In beide gevallen kan het dan gemeld worden.
    Problem solved.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Masr schreef:
    (...)


    In beide gevallen kan het dan gemeld worden.
    Problem solved.


    De beste oplossing vind ik nog dit systeem houden of weg met de top. Klaar.
    Oh ja en ik dacht dat jij zou stoppen met Quizlet na al die heisa die je veroorzaakte met je story.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 12:28 ]


    26 - 02 - '16

    Masr schreef:
    (...)


    In beide gevallen kan het dan gemeld worden.
    Problem solved.

    Dus? Dat maakt het niet beter op. Deze oplossing lijkt me gewoon geheel makkelijker omdat niemand nu kan zeuren en alle heisa rond de top nu verdwenen is.


    Some people are art and do art at the same time

    Masr schreef:
    (...)


    In beide gevallen kan het dan gemeld worden.
    Problem solved.


    Deze oplossing leek ons de beste, gezien er zo per dag 24 verschillende tops komen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Geweldig!


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Pom schreef:
    (...)

    De beste oplossing vind ik nog dit systeem houden of weg met de top. Klaar.
    Oh ja en ik dacht dat jij zou stoppen met Quizlet na al die heisa die je veroorzaakte met je story.

    That's what I said.


    Moore schreef:
    (...)
    Dus? Dat maakt het niet beter op. Deze oplossing lijkt me gewoon geheel makkelijker omdat niemand nu kan zeuren en alle heisa rond de top nu verdwenen is.

    Nee, want nu word er ook vals gespeeld.
    Verhalen kunnen meerdere keren per dag in de top komen, terwijl diegene gewoon zichzelf kudo't.
    Dat is ook gewoon vals spelen.
    Bovendien komen sommige verhalen dus alsnog niet aan de beurt, want er zijn veel schrijvers hier op Q.
    Het is niet eerlijker dan eerst.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Bovendien, als je vindt dat Quizlet vanwege deze update nu hard faalt, snap ik niet waarom je er nog op zit. :')


    Some people are art and do art at the same time

    Waarom is er altijd iemand die weer wat te klagen heeft? Het is ook nooit goed, jezus.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Masr schreef:
    (...)
    Nee, want nu word er ook vals gespeeld.
    Verhalen kunnen meerdere keren per dag in de top komen, terwijl diegene gewoon zichzelf kudo't.
    Dat is ook gewoon vals spelen.
    Bovendien komen sommige verhalen dus alsnog niet aan de beurt, want er zijn veel schrijvers hier op Q.
    Het is niet eerlijker dan eerst.

    Als jezelf kudo't, betekent niet dat je meteen de volgende uur erin komt. Dan heb je kans dat die erop komt, dus als alle schrijvers en schrijfsters elkaar kudo's heeft iedereen een eerlijke kans.


    Some people are art and do art at the same time