• De uiteindelijke winnaar is katl1!


    Harry Potter Quizwedstrijd





    Regels:
    - Uiteraard hou je je aan de Huisregels.
    - Je mag je tegenstanders hun quizzen spelen, maar doe niet aan plagiaat.
    - Het is niet de bedoeling dat je een quiz doorstuurt die je voor deze wedstrijd bestond al maakte.
    - Je mag linken van je quizzen in dit topic zetten, maar dat hoeft natuurlijk niet.
    - Zorg niet voor ruzies, stuur naar MistSnitch als je problemen hebt.
    - Wil je winnen? Dan moet je zeker 3 opdrachten hebben gemaakt.
    Als je de regels hard overtreed kan ik je uit de wedstrijd zetten.

    De wedstrijd:
    In deze wedstrijd maak je 7 rondes lang quizzen over Harry Potter. Elke ronde is er een nieuw thema. Normaal gezien zal een ronde 10 dagen duren, maar ik zal wel rekening houden met mensen die op vakantie gaan (zelf ga ik in begin Augustus ook op vakantie). Ik werk niet met uitstel maar jullie mogen wel één opdracht in de wedstrijd niet maken. Als je een quiz af hebt stuur je de link door in een pb naar MistSnitch (ik dus). Ook ben ik als enige jury, zelf ben ik niet echt streng. Elke ronde beoordeel ik de quiz op deze manier:

    TITEL: 20
    toepasselijk: 10
    originaliteit: 5
    spelling: 5
    UITLEG: 20
    toepasselijk: 5
    originaliteit: 5
    spelling: 5
    duidelijk: 5
    VRAGEN EN ANTWOORDEN: 30
    toepasselijk: 10
    originaliteit: 10
    spelling: 5
    duidelijk: 5
    UITKOMSTEN EN UITLEG: 30
    toepasselijk: 5
    originaliteit: 10
    foto's gebruikt: 5
    spelling: 5
    duidelijk: 5


    De Quiz:
    - minstens 7 vragen
    - minstens 2 uitkomsten
    - ik kijk niet naar je kudo's of reacties dus er is niets verloren als je geen kudo's hebt voor je ingezonden quiz.

    Aantal Deelnemers:
    Ik start met de wedstrijd als er 5 actieve deelnemers zijn. Maar er zijn wel maximum 10 deelnemers. Is het maximum al bereikt en je wilt toch zo graag meedoen? Zet je dan zeker en vast op de reservelijst!

    Winnaar en Prijs:
    In deze wedstrijd kan je niet afvallen, je zal tot het bittere einde meespelen. Uiteindelijk zullen we een winnaar hebben. Als er heel toevallig twee winnaars zijn, doen we een kleine ronde extra (dit ook als er 3 winnaars zijn, 4, 5, enzovoort. Maar dit zou extreem toevallig zijn.
    Je speelt mee voor de eer. Maar als winnaar mag je wel een story of quiz naar me sturen die ik als reclame op mijn profiel zet voor een jaar lang!

    Deelnemers: (tijdelijke Blog)
    8. - Hohenheim
    - Opdracht 1= Joker (Niet zeker)
    - Opdracht 2= Ingeleverd 9,3
    - Opdracht 3= Ingeleverd
    - Opdracht 4= Ingeleverd
    - Opdracht 5= Ingeleverd
    - Opdracht 6= Ingeleverd
    9. - katl1
    - Opdracht 1= Ingeleverd 8,5
    - Opdracht 2= Joker
    - Opdracht 3= Ingeleverd
    - Opdracht 4= Ingeleverd
    - Opdracht 5= Ingeleverd
    - Opdracht 6= Ingeleverd
    10. - VitaIncoluma
    - Opdracht 1= Is op vakantie
    - Opdracht 2= Ingeleverd 8,1
    - Opdracht 3= Ingeleverd
    - Opdracht 4= Ingeleverd
    - Opdracht 5= Ingeleverd
    - Opdracht 6= Joker
    Reservelijst:
    1 -
    2 -
    3 -

    (Story komt er als er minstens 5 deelnemers zijn.)

    Username-veranderingen doorgeven alstublieft !

    Opdracht 1: De Wezens
    In deze eerste opdracht maak je een quiz rond de dieren in Harry Potter, hiermee bedoel ik fabeldieren, huisdieren,... Je moet er vooral in kunnen zien dat de quiz over Harry Potter gaat. Niet bijvoorbeeld: "Welk huisdier heb jij het liefst?" met als uitkomsten: Hond, kat, muis, cavia, enzovoort, maar wel "Welk huisdier zou jij nemen om naar Zweinstein te gaan?" met uitkomsten als Uil, kat, pad, rat,... Je kan ook een kennisquiz maken rond één fabeldier, bijvoorbeeld: Hoeveel weet jij van de feniks af? Uiteraard moeten we er weer in kunnen zien dat je het over Harry Potter hebt. Als je vragen hebt stel je ze in het topic, succes!
    Deadline: 11 - 08 - '13 , 24-00 's avonds.


    Opdracht 2: Het Toverschool Toernooi
    De tweede opdracht zal draaien rond het Toverschool Toernooi in het vierde boek en de vierde film van Harry Potter. In deze quiz kan je ver gaan, zo kan je een quiz maken rond de deelnemers, de juryleden, de drie opdrachten, de vier draken, het bal en talrijke andere dingen die in verband staan met het Toverschool Toernooi. Ik hoop dat je er een leuke quiz van maakt!
    Deadline: 22 - 08 - '13 , 24-00 's avonds.


    Opdracht 3: De Wemels
    In deze opdracht maak je een quiz rond onze favoriete familie, de Wemels. Het hoeft absoluut geen quiz te zijn van welke Wemel je bent, maar het mag ook een quiz zijn die maar rond één wemel draait, bijvoorbeeld een Percy Quiz. Maak er een originele quiz van met vele goede vragen en uitkomsten. Vragen mag je altijd stellen, ook mag je informatie vragen over dingen over de Wemels die je niet begrijpt. Ik hoop dat jullie niet afhaken maar doorzetten tot het einde van de quizwedstrijd!
    EXTRA: Wie de hoogste score haalt, krijgt een extra joker!
    Deadline: 01 - 09 - '13, 24-00 's avonds.


    Opdracht 4: Sorteerceremonie
    Als je nadenkt om een Harry Potter quiz te maken denk je meteen aan een sorteerceremoniequiz. De bedoeling is dat jullie nu zo'n sorteerquiz in elkaar steken. Ik denk dat sommigen van jullie al eerder zo'n quiz maakte maar het is niet de bedoeling dat je een oude inlevert. Maak er geen simpele quiz van maar maak er iets van dat nog nooit eerder gezien is in andere quizzen waardoor het erg uniek word. Ik hoop dat jullie er wat van kunnen maken!
    Deadline: 14 - 09 - '13, 24-00 's avonds


    Opdracht 5: De Groepen
    Maak een quiz die te maken heeft met de Dooddoeners, de Strijders van Perkamentus of de Orde van de Feniks. Je mag ze ook allen in één quiz verwerken. Je gaat niet over één persoon een quiz maken. Dus geen Bellatrix van Detta quizen of dergelijke. Ik hoop dat jullie er weer eens iets leuks van maken!
    Deadline: 29 - 09 - '13, 24-00's avonds


    Opdracht 6: The Quotes
    Maak een quiz met als basis "The Quotes". Je kiest helemaal zelf wat voor soort quiz je maakt. Voorbeelden: Je krijgt een Quote en je moet raden wie hem uitsprak, je krijgt een onafgemaakte quote en je moet hem afmaken, of je kan doen dat je op het einde van de quiz op een quote aankomt die bij jou past, dit is allemaal jou keuze! Je mag uiteraard ook iets anders dan de voorbeelden maken, dan heb je altijd kans op meer punten voor originaliteit. Blijf alsjeblieft nog in de wedstrijd want de finish is in zicht want het zou zonden zijn moest je nu stoppen, Veel succes!
    Deadline: 16 - 10 - '13, 24-00's avonds


    Finale opdracht!: Harry Potter
    Ik weet niet of het jullie al opgevallen is: deze wedstrijd noemt de 'Harry Potter Quizwedstrijd" maar we hebben het eigenlijk nog niet echt over Harry Potter zelf gehad! Je voelt het al aankomen, we maken een Harry Potter quiz! Het lijkt niet zo origineel maar jij moet er iets origineel van maken! Je mag ook quizzen maken die eigenlijk ook in de thema's voorkomt van hierboven, zoals: "In welke afdeling zou jij Harry Potter plaatsen?", "Welke Harry Potter quote is jouw favoriet?" of zelfs dingen als: "Op welk fabeldier wil jij Harry Potter eens zien zitten?". Ik hoop dat jullie er iets leuks van maken, weet dat dit de belangrijkste ronde is en dat je geen joker kunt inzetten!
    Deadline: 16 - 11 - '13, 24-00 's avonds






    De uiteindelijke winnaar is katl1!

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 0:13 ]


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    (...)

    Dat maakt niet uit hoor, je hoeft de opdracht niet te maken als je op vakantie gaat.. Maar dan doe je gewoon vanaf opdracht 2 mee.


    Echt? Mag dat??


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    MistSnitch schreef:
    Hier heb ik even een mededeling:
    Dit stond bij het deel van "De Quiz": 'Je mag ook kennisquizzen maken doorheen de wedstrijd, maar het maximum is 2.'
    Deze regel word veranderd, je mag vanaf nu van elke quiz een kennisquiz maken.
    Misschien is dit voor andere handig of misschien wisten sommigen nog niet eens van die regel, maarja, nu maakt dat niets meer uit (:
    Definieer kennisquizzen ... Zodat ik zeker op dezelfde lijn met je zit hiermee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    MissCastle schreef:
    (...)

    Echt? Mag dat??


    Ja hoor, mag ik je op de lijst zetten?


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    (...)

    Ja hoor, mag ik je op de lijst zetten?


    Is goed, ik kom 12 augustus terug.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Dat is goed, dan kan je zeker meedoen aan Opdracht 2.


    I wanna be a wizard!

    Kan je ook nog even op mijn vraag antwoorden?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fourtris schreef:
    Kan je ook nog even op mijn vraag antwoorden?


    Sorry, ik begreep de vraag niet echt, wil je hem anders stellen?


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    (...)

    Sorry, ik begreep de vraag niet echt, wil je hem anders stellen?
    Wat bedoel je precies met kennisvragen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fourtris schreef:
    (...)Wat bedoel je precies met kennisvragen?


    Bv:

    1) Hoe heet de feniks van Albus Perkamentus?
    - Aragog
    - Felix
    - Hedwig
    - Basilisk

    2) Wat voor huisdier heeft Marcel Lubbermans?
    - Uil
    - Kat
    - Pad
    - Rat

    Enz..


    ;)


    I wanna be a wizard!

    MistSnitch schreef:
    (...)

    Bv:

    1) Hoe heet de feniks van Albus Perkamentus?
    - Aragog
    - Felix
    - Hedwig
    - Basilisk

    2) Wat voor huisdier heeft Marcel Lubbermans?
    - Uil
    - Kat
    - Pad
    - Rat

    Enz..


    ;)
    Oki, ik wou dat dus voor de zekerheid weten. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vanaf morgen tot de deadline van de eerste opdracht zal ik niet meer actief zijn op Quizlet, als je nog vragen hebt nu stellen. De deelnemerslijst zal dus tien dagen niet veranderen, maar Conquistador neemt de deelnemerslijst even over in het Tijdelijke Blog. Allemaal nog succes met de opdracht!

    [ bericht aangepast op 31 juli 2013 - 12:57 ]


    I wanna be a wizard!

    Ik was net met mijn quiz bezig, maar na een paar uitkomsten weigert hij plots om er nog meer toe te voegen. (Ik kan ze wel volledig uittypen enzo, maar niet opslaan)
    Iemand die weet waar dan aan kan liggen?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Ik was net met mijn quiz bezig, maar na een paar uitkomsten weigert hij plots om er nog meer toe te voegen. (Ik kan ze wel volledig uittypen enzo, maar niet opslaan)
    Iemand die weet waar dan aan kan liggen?
    Probeer hem anders eens opnieuw te maken. :/


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    katl1 schreef:
    Ik was net met mijn quiz bezig, maar na een paar uitkomsten weigert hij plots om er nog meer toe te voegen. (Ik kan ze wel volledig uittypen enzo, maar niet opslaan)
    Iemand die weet waar dan aan kan liggen?


    God, dat heb ik dus ook vaak.... dan wacht ik een paar dagen en dan is dat opgelost, maar het is wel irritant...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    weigert nog steeds één bepaald antwoord, rest ga wel weer, dus heb ik da één gewoon weggelate


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen