• Schrijfwedstrijd Esmae (Aestimatus) & Paynini. - De story.
    Toestemming van Yoda.

    Regels

    -Uiteraard gelden hier de huisregels van Q.
    -Plagiaat is absoluut NIET TOEGESTAAN. Je opdracht moet gedurende de wedstrijd DOOR JEZELF geschreven zijn.
    -Uitstel kun je minimaal 24 uur vóór de deadline aanvragen.
    -Je krijgt voor iedere opdracht 12 dagen de tijd.
    -Uitstel is maximaal 2 dagen.
    -Als je op vakantie gaat kun je gedurende de wedstrijd één joker inzetten, waardoor je een opdracht niet hoeft te maken. Deze kun je ook gebruiken voor lastige opdrachten. Degene die de joker geen enkele keer gebruiken, worden beloond met een half punt bovenop het laagste cijfer.
    -Wanneer je te laat inlevert, gaat er per dag een punt af. Als het een tweede keer voorkomt,word je gediskwalificeerd.
    -Je levert je opdracht in door middel van een PERSOONLIJK BERICHT aan Esmae met daarin de link naar je verhaal. Ik zorg vervolgens wel dat de opdracht bij Paynini terechtkomt.
    -Bij 10 deelnemers komt de eerste opdracht online, bij 15 deelnemers worden de inschrijvingen gesloten.
    -In deze wedstrijd mag er fanfiction geschreven worden, maar dit kan punten aftrek opleveren bij de originaliteit van je verhaal. Het wordt dus niet aangeraden.
    -Problemen? Vraag het aan één van de wedstrijdhouders. (Paynini & Esmae)
    -Je mag geen bèta-readers inschakelen. (Dat wil niet zeggen dat je als bèta zijnde niet mee mag doen ^^)
    -Als jij je wilt uitschrijven, zorg dan voor een vervanger a.u.b..

    Beoordeling
    -Toepassing van de opdracht.
    Heb jij je goed aan de opdracht gehouden? Komen de genoemde aspecten goed in je SA naar voren? Heb jij het juiste aantal woorden gebruikt?
    -Originaliteit.
    Hoe origineel is jouw verhaal? Hebben we deze gebeurtenissen eerder gezien of gelezen, of vinden we het juist heel goed bedacht¬?
    -Inhoud van het verhaal.
    Hoe geloofwaardig is jouw verhaal? Klopt de samenhang ervan? Schrijf je variërend, dus gebruik je synoniemen, of is je tekst wat stijf? Is het een meeslepend verhaal?
    -Spelling, grammatica & interpunctie.
    Klopt de spelling van de woorden? Lopen je zinnen goed? Gebruik je de leestekens juist? Is het ABN geschreven?

    Deelnemers
    ~ Mu
    -Ingeleverd-
    Username: Civilized
    -Ingeleverd-
    -Ingeleverd-
    -Ingeleverd-
    ~
    ~ Mullingford
    -Ingeleverd-
    Username: teamLarry
    -Ingeleverd-
    -Ingeleverd-
    -Joker-
    ~
    ~ Moams - Uitstel tot 27 september.
    -Ingeleverd-
    Username: Darknesss
    -Ingeleverd-
    -Ingeleverd-
    -Joker-
    ~
    ~
    ~
    ~
    ~
    ~ Kizuna - Uitstel tot 27 september.
    -Ingeleverd-
    Username: ShadowNinjax
    -Ingeleverd- TE LAAT -2
    -Ingeleverd-
    TE LAAT -1
    ~
    ~ xMissMarije Uitstel tot 27 september.
    -Ingeleverd-
    Username: LouisAttack
    -Ingeleverd-
    -Ingeleverd-
    TE LAAT -1
    ~
    ~ Holmcaster - Uitstel tot 4 oktober
    -Ingeleverd-
    -Niet ingeleverd-
    -Ingeleverd- TE LAAT 1
    -Joker-

    Lijst met eventuele vervangers:
    ~

    De opdrachten
    1.
    Opdracht 1 - Colour your story!
    Wat? Hieronder staan verschillende kleuren met daarachter een aantal woorden. Het is de bedoeling dat je één kleur kiest en deze verwerkt in je one shot, zonder deze kleur (of een synoniem daarvan) te benoemen. Ook de woorden die erbij vermeld staan, mogen niet gebruikt worden. Zie het als een soort woordspel. Jij "omschrijft" door middel van een verhaal en wij moeten de kleur raden. Je hoeft dus ook niet te zeggen welke kleur je neemt. Dan kunnen wij het ook beter beoordelen. Je moet zelf weten waar je de kleur aan linkt. Tip: Aan elke kleur zitten karaktereigenschappen of gevoelens gelinkt.
    Minimaal aantal woorden: 500
    Maximaal aantal woorden: 1000
    Deadline: 9 augustus 23:59.
    Kleuren:
    -Rood; bloed, tomaat, kreeft
    -Oranje; vuur, sinaasappel
    -Geel; citroen, ziekte, zon
    -Groen; gras, onrijp, zuinig
    -Blauw; water, hemel, schraal, dronken
    -Paars; aubergine, rouw
    -Roze; blosjes, meisjesachtig
    -Zwart; donker, depressie, roet


    2.
    Opdracht 2 - Write the username!
    Wat? Iedereen krijgt drie usernames van users hier op Q toegestuurd. Het is de bedoeling dat je er één uitkiest en hier een verhaal bij gaat verzinnen. Elke username heeft namelijk een achterliggende betekenis. Je zou de gebruiker zelf kunnen vragen, maar het liefst hebben wij natuurlijk dat je zelf iets verzint. Stuur een privébericht terug met daarin de username die je gekozen hebt.
    Minimaal aantal woorden: 750
    Maximaal aantal woorden: 1300
    Deadline: 22 augustus 23.59


    3.
    Opdracht 3 - Create your career!
    Wat? Er bestaan verschillende beroepen. Hier beneden staan er enkele genoemd. Het is de bedoeling dat jij je inleeft in één van de beroepen en een wat ongewone dag voor deze werknemer beschrijft. We willen dus geen cliché dag, maar allemaal grappige of juist spannende gebeurtenissen erin zien. De belangrijkste kenmerken van het beroep moeten natuurlijk wel een beetje naar voren komen, en het moet geloofwaardig blijven. Dit wil niet zeggen dat het geen fantasie mag zijn. Veel succes! Een beroep valt maar één keer te verkrijgen. Kiezen doe je in de story.
    Minimaal aantal woorden: 1000
    Maximaal aantal woorden: 1600
    Deadline: 9 september 23.59
    Beroepen:
    - Zakenman/vrouw
    - Architect (Mu)
    - Dierenarts (xMissMarije)
    - Brandweer
    - Docent middelbare school
    - Ambulance-medewerker
    - Informaticus
    - Politieagent (tialdaatje)
    - Tandarts
    - Psycholoog
    - Advocaat
    - Fysiotherapeut
    - Tolk
    - Financieel adviseur
    - Makelaar
    - Piloot (Mullingford)
    - Elektricien
    - Patholoog (Nelean)
    - Kapper (Moams)
    - Archeoloog (Draculea)


    4.
    Opdracht 4 - Write the One Shot!
    Wat? Iedere deelnemer vult onderstaand lijstje in. Dit is een lijstje voor een one shot. Vervolgens gaat een andere deelnemer deze one shot uitwerken. Jullie schrijven dus als het ware een one shot voor elkaar. Jullie krijgen drie dagen de tijd de lijstjes in te vullen. Ik zal de ingevulde lijstjes tegelijkertijd in de story plaatsen, zodat iedereen toch even lang heeft. Heb je het lijstje niet ingevuld binnen de drie dagen, krijg je een punt afgetrokken per dag bij deze opdracht. Ook de lijstjes lever je per pb in aan Esmae.
    Minimaal aantal woorden: 1250
    Maximaal aantal woorden: 1900
    Deadline: 24 september 23.59
    One Shot lijstje:
    -Naam hoofdpersoon:
    -Leeftijd:
    -Karakter:
    -Uiterlijk:
    -Andere personen:
    -Genre(s) (maximaal twee):
    -Situatie (maximaal 20 woorden):
    -Goed/slecht einde?

    Het is toegestaan een beroemdheid als hoofdpersonage te nemen. Mocht het zo zijn dat iemand de joker inzet op deze opdracht, maar jij wilt toch graag je one shot ontvangen, dan wil ik (Esmae) me misschien wel opofferen om dat voor jou te doen.
    Bij deze opdracht zal er minder streng naar originaliteit gekeken worden. Dit betekent wel dat de gebeurtenissen erin strenger beoordeeld worden.

    Wie schrijft voor wie?
    Moams voor Draculea en andersom.
    Mu voor Mikasa en andersom.
    xMissMarije voor Mullingford en andersom.
    GwenxVeer voor Holmcaster en andersom.


    5.
    Opdracht 5 - Quizlet's writing skills!
    Wat?
    Minimaal aantal woorden: 1500
    Maximaal aantal woorden: 2200
    Deadline:

    [ bericht aangepast op 4 okt 2013 - 17:56 ]


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Paynini schreef:
    (...)

    Je gebruikt het woord en de aangegeven woorden niet in je verhaal. Ook mag je geen gebruik maken van synoniemen en/of antoniemen.
    Het is de bedoeling dat je de kleur omschrijft door een personage bijvoorbeeld in een situatie te plaatsen waar je een gevoel uit kan creëren en daaruit een kleur kan opmaken. Snap je? Je kan dit ook omschrijven door karaktereigenschappen of handelingen eraan te koppelen.
    Bijvoorbeeld: rood kan je zien als een ruwe kleur waar je dan je personage grote gebaren kan laten maken.
    Snappen jullie het nu beter?
    Ik kijk er alvast naar uit!


    Dus die woorden die er bij staan moet je niet gebruiken, je moet alleen het karakter van een kleur naar buiten laten komen?

    synoniemen en antoniemen, wat zijn dat? x)

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 18:35 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Paynini schreef:
    (...)

    Bekijk het als een uitdaging. (:
    Je kan er alleen maar uit leren!


    Dat is waar. :)
    Heb wel research gedaan naar die kleur, dus hoop mensen wel zullen begrijpen waar het over gaat, en niet iets hebben van 'waar gaat dit ooit over?' haha. Ben trouwens al klaar met de opdracht, maar zit nog te kijken of er dingen beter kunnen.


    I can't define who I am.

    ApexPredator schreef:
    (...)

    Dat is waar. :)
    Heb wel research gedaan naar die kleur, dus hoop mensen wel zullen begrijpen waar het over gaat, en niet iets hebben van 'waar gaat dit ooit over?' haha. Ben trouwens al klaar met de opdracht, maar zit nog te kijken of er dingen beter kunnen.


    Woh, snel.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik ga nu even heel vervelend doen.
    Wat ik associeer bij een bepaalde kleur kan totaal verschillen van wat jullie bij een kleur bedenken. Stel ik vind grijs een heel vrolijke kleur en laat iemand hyperactief rond stuiteren omdat dat mijn idee is bij grijs, is de vraag of jullie dat eruit halen...
    Wat bij mijn vraag komt, hebben jullie een of andere database waar jullie kleurenbetekenissen uitvissen of gaat het op intuïtie?


    Time to tip the scales!

    Nephenee schreef:
    Ik ga nu even heel vervelend doen.
    Wat ik associeer bij een bepaalde kleur kan totaal verschillen van wat jullie bij een kleur bedenken. Stel ik vind grijs een heel vrolijke kleur en laat iemand hyperactief rond stuiteren omdat dat mijn idee is bij grijs, is de vraag of jullie dat eruit halen...
    Wat bij mijn vraag komt, hebben jullie een of andere database waar jullie kleurenbetekenissen uitvissen of gaat het op intuïtie?


    I can't define who I am.

    Mullingford schreef:
    (...)

    Woh, snel.


    Ik had niks te doen tbh, en 500 tot 1000 woorden zijn snel geschreven als je je verveelt. :Y)


    I can't define who I am.

    ApexPredator schreef:
    (...)

    Ik had niks te doen tbh, en 500 tot 1000 woorden zijn snel geschreven als je je verveelt. :Y)


    Je hebt gelijk, 500 woorden zijn zo gedaan. Hehe, maar ik heb nog niet eens iets bedacht, dus dit kan voor mij nog wel een paar dagen duren. :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk, 500 woorden zijn zo gedaan. Hehe, maar ik heb nog niet eens iets bedacht, dus dit kan voor mij nog wel een paar dagen duren. :Y)


    Haha ach, normaal stel ik altijd alles uit... Maar dat het snel af is maakt het niet beter natuurlijk. Het kan zijn dat mijn verhaal óf heel goed is óf nergens op slaat, haha!


    I can't define who I am.

    Mullingford schreef:
    (...)

    Dus die woorden die er bij staan moet je niet gebruiken, je moet alleen het karakter van een kleur naar buiten laten komen?

    synoniemen en antoniemen, wat zijn dat? x)


    Ja mag die woorden niet gebruiken. Ze kunnen je wel inspiratie geven maar we willen ze niet vermeld zien staan in je SA.
    Je kan de kleur via een karakter naar buiten laten komen, maar als je het karakter weet te kunnen omschrijven van een kleur, mag dat ook.
    Synoniemen zijn andere woorden met eenzelfde betekenis zoals 'aaien' = 'strelen'.
    Antoniemen zijn elkaars tegenover gestelde zoals 'wit' en 'zwart'. (:


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.

    ApexPredator schreef:
    (...)

    Dat is waar. :)
    Heb wel research gedaan naar die kleur, dus hoop mensen wel zullen begrijpen waar het over gaat, en niet iets hebben van 'waar gaat dit ooit over?' haha. Ben trouwens al klaar met de opdracht, maar zit nog te kijken of er dingen beter kunnen.


    Neem je tijd. Je kan hem beter nog een paar keren herlezen.
    Een tip: lees hem morgenvroeg na, dan ben je fris en lees hem de dag daarna nog eens over. Je krijgt je tijd dus profiteer ervan.
    We appreciëren zeker je lust om mee te werken. ^^


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.

    Nephenee schreef:
    Ik ga nu even heel vervelend doen.
    Wat ik associeer bij een bepaalde kleur kan totaal verschillen van wat jullie bij een kleur bedenken. Stel ik vind grijs een heel vrolijke kleur en laat iemand hyperactief rond stuiteren omdat dat mijn idee is bij grijs, is de vraag of jullie dat eruit halen...
    Wat bij mijn vraag komt, hebben jullie een of andere database waar jullie kleurenbetekenissen uitvissen of gaat het op intuïtie?


    Heb je zeker gelijk in, maar het gaat om de interpretatie. Voor iedereen is het inderdaad verschillend, maar ik denk niet dat de meeste mensen 'grijs' als een vrolijke kleur gaan zien, toch?
    Ergens kan je wel je kleur linken aan de woorden die we jullie gaven. Aan de hand daarvan heb je toch al een begin in welke richting je zou kunnen gaan denken.
    We werken niet met een database, we gaan eerder af op onze intuïtie, maar we zijn beiden kritisch dus kunnen we er zeker wel wat kunnen uithalen. Zoals je zei, 'blauw' kan voor Esmée een luchtige kleur zijn, maar voor mij een harde omdat ik misschien eerder blauw meer naar zwart link. Zo zullen we beiden een punt gemaakt hebben en overleggen we waardoor de SA misschien een hele andere kijk kan geven voor beiden en we je SA snappen.
    Heb ik het een beetje duidelijker kunnen maken want persoonlijk denk ik dat mijn uitleg nergens op slaat, let me know!
    Bedankt voor je kritische opmerking en je hebt gelijk, geef ik toe. Verras ons en laat een kleur misschien een totaal andere betekenis vertegenwoordigen. (:

    [ bericht aangepast op 28 juli 2013 - 19:50 ]


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.

    Zal ik doen! Heb 'm al vaak herlezen en dingen aangepast, het kan dus altijd nog beter.


    I can't define who I am.

    ApexPredator schreef:
    Zal ik doen! Heb 'm al vaak herlezen en dingen aangepast, het kan dus altijd nog beter.


    Veel succes ermee. (;


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.

    Paynini schreef:
    (...)

    Heb je zeker gelijk in, maar het gaat om de interpretatie. Voor iedereen is het inderdaad verschillend, maar ik denk niet dat de meeste mensen 'grijs' als een vrolijke kleur gaan zien, toch?
    Ergens kan je wel je kleur linken aan de woorden die we jullie gaven. Aan de hand daarvan heb je toch al een begin in welke richting je zou kunnen gaan denken.
    We werken niet met een database, we gaan eerder af op onze intuïtie, maar we zijn beiden kritisch dus kunnen we er zeker wel wat kunnen uithalen. Zoals je zei, 'blauw' kan voor Esmée een luchtige kleur zijn, maar voor mij een harde omdat ik misschien eerder blauw meer naar zwart link. Zo zullen we beiden een punt gemaakt hebben en overleggen we waardoor de SA misschien een hele andere kijk kan geven voor beiden en we je SA snappen.
    Heb ik het een beetje duidelijker kunnen maken want persoonlijk denk ik dat mijn uitleg nergens op slaat, let me know!
    Bedankt voor je kritische opmerking en je hebt gelijk, geef ik toe. Verras ons en laat een kleur misschien een totaal andere betekenis vertegenwoordigen. (:

    Dat van grijs was ook even een ridikule hypothese die uiteraard nergens op slaat. Hoewel er vast mensen rondlopen die grijs een uitermate vrolijke kleur vinden, maar dat terzijde.
    Ik snap het helemaal hoor!
    Ik zal mijn best doen te verrassen (:


    Time to tip the scales!

    Ik kom ff bevestigen dat ik meedoe (:


    4:21 ''We'll be alright''