• Hey, ik zit met een probleem nu. Vind ik zelf dan..

    Mijn ex heeft het in maart uitgemaakt, en door die hele gebeurtenis negeerde de hele klas mij voor iets van 4 maanden. Omdat hij zeg maar een beetje de populaire jongen is waar iedereen naar luistert. Nu gaat het allemaal weer goed, en ik lig ook weer beter in de groep. Maar hij heeft me een paar dagen geleden vertelt dat hij me nog steeds leuk vind en weer een relatie wil. Ik vind hem dan nog steeds een beetje leuk, maar echt een relatie zie ik niet meer zitten. We zijn nu net weer goede vrienden en dat wil ik zo houden. Ik heb gezegd dat ik erover na zou denken omdat ik ook niet wist wat ik toen moest zeggen. Nu vraagt hij dus of ik er al over heb gedacht en ik weet wat ik wil. Ik wil gewoon vrienden blijven maar hoe zeg ik dat tegen hem. Ik ben echt bang dat hij geen vrienden met me wil zijn en dat ik weer de hele klas tegen me heb...

    Beetje vaag uitgelegd, maargoed...
    Wat moet ik doen/zeggen?


    Your love makes me strong, your hate makes me unstoppable

    Het is best vervelend inderdaad als mensen naar iemand luisteren. Maar eerlijkheid duurt het langst, toch?


    -

    Eerlijk zijn. Je wilt niet meer, dus dan moet je dat tegen hem zeggen, hoe hard het misschien ook is. Het is niet voor niets uit gegaan.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wees eerlijk, dat werkt het beste. Vertel 'm dat je het niet meer wilt, maar vertel 'm wel dat je nog vrienden wilt zijn.

    Ik denk, hoe jij het nu zegt, dat jij wel zo'n beetje klaar bent met hem als boyfriend. Als je gewoon een goede vriend wilt blijven moet je dat tegen hem zeggen. Je kunt best zeggen dat jij de afgelopen vier maanden echt niet tof vond en dat jij dat liever niet nog een keer wil meemaken. Vraag aan hem of hij het kan begrijpen en gewoon vrienden wil blijven? Liegen is geen optie.. Succes!


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ik heb dus gezegd dat ik gewoon vrienden wil blijven.. En hij zegt dat hij ermee kan leven.
    Nu maar eens zien hoe dat morgen word....


    Your love makes me strong, your hate makes me unstoppable

    Benzema schreef:
    Ik heb dus gezegd dat ik gewoon vrienden wil blijven.. En hij zegt dat hij ermee kan leven.
    Nu maar eens zien hoe dat morgen word....

    Laat 'm niet zien dat je onzeker erover bent, dan gaat die er waarschijnlijk om vragen.

    Benzema schreef:
    Ik heb dus gezegd dat ik gewoon vrienden wil blijven.. En hij zegt dat hij ermee kan leven.
    Nu maar eens zien hoe dat morgen word....


    Het komt wel goed. Niet laten zien dat je 'twijfel' hebt, als je die al hebt. Gewoon zoals altijd doen, dan zal het wel goed lopen (:


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Eerlijk zijn, anders heb je jezelf er alleen maar mee. Niet omheen draaien, maar gewoon eerlijk morgen zeggen als jullie alleen zijn: ,,Het spijt me, maar je bent een goede vriend, maar meer niet. Ik wil graag eerlijk tegen je zijn, omdat je mij dierbaar bent. Je bent en blijft een goede vriend, en ik hoop dat ik dat ook voor jou blijf." Geef hem de ruimte om erop te reageren en als hij erover wilt praten naderhand, geef hem/elkaar de ruimte, want als je dit voorval negeert, wordt het alleen maar gespannen. Hopelijk lukt het je het juiste te doen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife