• Topic 2

    Hello there! Welcome to Quizlet's vampire topic.
    All vampires can speak freely here and maybe meet some new friends - or snacks,
    depending on how hungry you are, or should I said; thirsty. Everyone is allowed to
    come here, we won't bite non-vampires (not yet).
    The only subject allowed in this topic; Vampires of course!
    Who wants to join us? (wbw)




    Our very own vampires:
    Draculea
    Martenvilijn
    Monticia
    Marro
    ravensmoon
    Merrow
    SteveLoverxX
    Knight
    QueenOfHell
    Theodora
    Newton
    Appa
    Morticia
    Cairde
    Carlisle
    Valinor
    Requille
    Wollywell
    Blutbad
    Capricious
    xAlways
    DuchessAlpha
    ChetUbetcha
    xMythology
    SummerElf
    Whitmore
    Lootus
    xLithium


    Movies
    Interview with the Vampire
    Dracula
    Daybreakers
    Queen of the Damned
    Fright Night
    Underworld
    Blade
    Van Helsing
    Night Watch
    Perfect Creature
    30 Days of night
    Priest
    Let me in
    Abraham Lincoln - Vampire hunter
    Nosferatu
    Dark Shadows
    Byzantium

    Tv series
    The Vampire Diaries
    True Blood
    Buffy the vampire slayer
    Blood Ties
    Angel
    Moonlight

    Coming soon:
    • Tv serie: Dracula [25 oktober 2013] - Trailer

    Books
    • Vampire Chronicles - Anne Rice
    • Dracula - Bram Stoker
    • Vampire Diaries - L. J. Smith
    • Vampire academy - Richelle Mead
    • House of Night - P. C. Cast
    • The Southern Vampire Mysteries - Charlaine Harris
    • The Midnight Breed - Lara Adrian
    • The Strain - Guillermo del Toro & Chuck Hogan

    Quizlet vampire stories
    Daybreak Revelation by Merrow
    Madness in a leather jacket by Capricious
    Pieces of Time by Morticia

    [ bericht aangepast op 3 aug 2013 - 22:47 ]

    Wollywell schreef:
    No. way. Just no... Waarom vind ik dit topic nu pas? Mag ik alsjeblieft bij het lijstje der vampieren? :Y)

    (...)
    Godzijdank nog iemand die zich daar aan stoort. Na seizoen 3 van de serie ben ik begonnen met de boeken en sindsdien vind ik de serie eigenlijk best slecht. In de boeken zijn de personages gewoon veel... Mysterieuzer én beter. Damon is in de serie héél anders dan in de boeken (van wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb) en daar baal ik van, want ik vind boek-Damon badass maar serie-Damon is naar mijn mening gewoon wat ingedut (hij was in seizoen 1 nog wel zoals boek-Damon) Maar dat met Bonnie en Caroline zijn inderdaad de dingen die me het meeste frustreren, samen dan met Elena & Katherine. Beide dames hebben goudblond haar (bijna zilverachtig) en blauwe ogen... Als er iemand dat niet heeft, dan is het Nina Dobrev wel die serie-Elena en serie-Katherine speelt. Ik vind het echt jammer dat de serie zo gigantisch en extreem afwijkt van de boeken, want de boeken vind ik écht leuk.


    Ja precies. Also, waar is Meredith in de serie? En Elena's zusje Margaret? Zo hatelijk.
    Maar soms vind ik de boeken een beetje té fantastisch, in de zin dat er teveel verschillende soorten mythes in voor komen. Zo vraag ik me af wat Kitsunes in godsnaam in een vampierverhaal doen. En dan met die Malach. Ik vond het een beetje vreemd.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Monticia schreef:
    (...)

    Ik wou ze lezen tot iemand zei dat het totaal niet klopte met de serie. Ook had ik gehoord dat Damon dood was in de boeken ofzo :x


    wás :Y)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Wollywell schreef:
    No. way. Just no... Waarom vind ik dit topic nu pas? Mag ik alsjeblieft bij het lijstje der vampieren? :Y)

    (...)
    Godzijdank nog iemand die zich daar aan stoort. Na seizoen 3 van de serie ben ik begonnen met de boeken en sindsdien vind ik de serie eigenlijk best slecht. In de boeken zijn de personages gewoon veel... Mysterieuzer én beter. Damon is in de serie héél anders dan in de boeken (van wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb) en daar baal ik van, want ik vind boek-Damon badass maar serie-Damon is naar mijn mening gewoon wat ingedut (hij was in seizoen 1 nog wel zoals boek-Damon) Maar dat met Bonnie en Caroline zijn inderdaad de dingen die me het meeste frustreren, samen dan met Elena & Katherine. Beide dames hebben goudblond haar (bijna zilverachtig) en blauwe ogen... Als er iemand dat niet heeft, dan is het Nina Dobrev wel die serie-Elena en serie-Katherine speelt. Ik vind het echt jammer dat de serie zo gigantisch en extreem afwijkt van de boeken, want de boeken vind ik écht leuk.


    Ik wist niet dat het zó erg afweek van de boeken. ;o Ik heb eigenlijk alleen nog maar de serie gekeken en ik vind het eigenlijk zoals het gemaakt is niet bepaald perfect en fantastisch. Eigenlijk is het best wel een doorsnee verhaal waar iedereen wel op kan komen. :Y) Komt zeker omdat de serie gewoon direct vanaf het begin dat zo commercieel gemaakt is, dankzij die hevige veranderingen. Zelfs ik, ondanks ik de boeken niet heb gelezen, vond Damon steeds een beetje z'n karakter verliezen. ;o


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Theodora schreef:
    Ja precies. Also, waar is Meredith in de serie? En Elena's zusje Margaret? Zo hatelijk.
    Maar soms vind ik de boeken een beetje té fantastisch, in de zin dat er teveel verschillende soorten mythes in voor komen. Zo vraag ik me af wat Kitsunes in godsnaam in een vampierverhaal doen. En dan met die Malach. Ik vond het een beetje vreemd.

    Meredith moet zogenaamd de dokter uit het ziekenhuis voorstellen (gespeeld door Torrey DeVitto, in het echt getrouwd met Paul Wesley die op zijn beurt weer Stefan speelt) Maar die twee Meredith's lijken niet eens op elkaar qua karakter... Daarbij is Meredith in het verhaal één van de beste vriendinnen van Elena, en niet een veel oudere dokter uit het ziekenhuis. Daarbij... Ik lees iedereen over Bamon (de shipnaam voor Damon en Bonnie) en dat schijnt in het boek nogal een dingetje te worden, terwijl in de serie hebben de twee nauwelijks interacties met elkaar. Zonde. Ik hoorde overigens ook dat L.J. Smith ontslagen is (dat is al lang zo, daar niet van) maar er gaan geruchten dat dit zou komen doordat iedereen om haar heen zat te hameren op het feit dat Elena perse voor Stefan moest kiezen in het eind, want iedereen was als de doods dat de boeken zouden eindigen met Elena die voor Damon kiest. L.J. Smith wilde ook namelijk dat Damon de keuze van Elena zou worden, dat heeft ze een keer in een antwoord op een fanmail gezegd. Nu is het een "ghostwriter" die verder schrijft aan de boeken, onder L.J. Smith's naam (deze ghostwriter is waarschijnlijk Aubrey Clark)
    Ik geef je overigens gelijk dat de boeken nét elke keer weer een stap verder proberen te gaan. Ze proberen het steeds fantasierijker te maken terwijl ik vind dat wat er nu allemaal al bestaat in de boeken, meer dan zat is.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2013 - 14:27 ]


    Chaos is a ladder.

    Requille schreef:
    Ik wist niet dat het zó erg afweek van de boeken. ;o Ik heb eigenlijk alleen nog maar de serie gekeken en ik vind het eigenlijk zoals het gemaakt is niet bepaald perfect en fantastisch. Eigenlijk is het best wel een doorsnee verhaal waar iedereen wel op kan komen. :Y) Komt zeker omdat de serie gewoon direct vanaf het begin dat zo commercieel gemaakt is, dankzij die hevige veranderingen. Zelfs ik, ondanks ik de boeken niet heb gelezen, vond Damon steeds een beetje z'n karakter verliezen. ;o

    Nou, dat doet het dus wel. Ik vind de boeken écht veel leuker, maar ik hoor bijna altijd dat mensen de serie juist veel leuker vinden. Volgens mij (ik heb nog niet álle boeken gelezen, vandaar) is Klaus de enige die in het boek voorkomt, van de Originals. De rest bestaan alleen in de serie.
    Ik heb seizoen 1, 2 en 3 achter elkaar gezien en was echt helemaal fan ervan. Omdat het toen nog wel even duurde voordat seizoen 4 eraan kwam, ben ik begonnen met de boeken en toen realiseerde ik me pas hoe slecht de serie eigenlijk geworden is. Seizoen 1 was een topseizoen, vond ik zelf. Qua karakter leek elk personage nog goed op het personage van het boek, maar na seizoen 1 was dit compleet weggevaagd.


    Chaos is a ladder.

    Wollywell schreef:
    (...)
    Meredith moet zogenaamd de verpleegster uit het ziekenhuis voorstellen (gespeeld door Torrey DeVitto, in het echt getrouwd met Paul Wesley die op zijn beurt weer Stefan speelt) Maar die twee Meredith's lijken niet eens op elkaar qua karakter... Daarbij is Meredith in het verhaal één van de beste vriendinnen van Elena, en niet een veel oudere verpleegster uit het ziekenhuis. Daarbij... Ik lees iedereen over Bamon (de shipnaam voor Damon en Bonnie) en dat schijnt in het boek nogal een dingetje te worden, terwijl in de serie hebben de twee nauwelijks interacties met elkaar. Zonde. Ik hoorde overigens ook dat L.J. Smith ontslagen is (dat is al lang zo, daar niet van) maar er gaan geruchten dat dit zou komen doordat iedereen om haar heen zat te hameren op het feit dat Elena perse voor Stefan moest kiezen in het eind, want iedereen was als de doods dat de boeken zouden eindigen met Elena die voor Damon kiest. L.J. Smith wilde ook namelijk dat Damon de keuze van Elena zou worden, dat heeft ze een keer in een antwoord op een fanmail gezegd. Nu is het een "ghostwriter" die verder schrijft aan de boeken, onder L.J. Smith's naam (deze ghostwriter is waarschijnlijk Aubrey Clark)
    Ik geef je overigens gelijk dat de boeken nét elke keer weer een stap verder proberen te gaan. Ze proberen het steeds fantasierijker te maken terwijl ik vind dat wat er nu allemaal al bestaat in de boeken, meer dan zat is.


    Wat is het L.J. Smith niet meer?
    Hoe kunnen ze nou iemand ontslaan van haar eigen boekenreeks?
    Om de één of andere reden zie ik Elena ook eerder bij Damon, hoewel ik vind dat Bonnie hem ook heel goed in balans zou brengen. Stefan vind ik maar een zeurpietje, Damon doet tenminste wat gedaan moet worden, of mensen het/hem nu leuk vinden of niet.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Wat is het L.J. Smith niet meer?
    Hoe kunnen ze nou iemand ontslaan van haar eigen boekenreeks?
    Om de één of andere reden zie ik Elena ook eerder bij Damon, hoewel ik vind dat Bonnie hem ook heel goed in balans zou brengen. Stefan vind ik maar een zeurpietje, Damon doet tenminste wat gedaan moet worden, of mensen het/hem nu leuk vinden of niet.

    Ja, het is L.J. Smith niet meer. Er wordt nog wel onder die naam geschreven, maar niet door haarzelf. Ik weet niet of de geruchten waar zijn dat het komt door hoe ze boeken wilde laten eindigen, maar verder zijn er weinig redenen te vinden. Ze weigerde haar einde aan te passen toen hun daar om vroegen.

    Nu maar kijken wat Julie Plec gaat doen; Gaat ze het zoals de boeken laten eindigen? Stelena dus, of zoals de boeken eigenlijk horen te eindigen maar niet zo zijn geëindigd? Delena dus.


    Chaos is a ladder.

    Wollywell schreef:
    (...)
    Nou, dat doet het dus wel. Ik vind de boeken écht veel leuker, maar ik hoor bijna altijd dat mensen de serie juist veel leuker vinden. Volgens mij (ik heb nog niet álle boeken gelezen, vandaar) is Klaus de enige die in het boek voorkomt, van de Originals. De rest bestaan alleen in de serie.
    Ik heb seizoen 1, 2 en 3 achter elkaar gezien en was echt helemaal fan ervan. Omdat het toen nog wel even duurde voordat seizoen 4 eraan kwam, ben ik begonnen met de boeken en toen realiseerde ik me pas hoe slecht de serie eigenlijk geworden is. Seizoen 1 was een topseizoen, vond ik zelf. Qua karakter leek elk personage nog goed op het personage van het boek, maar na seizoen 1 was dit compleet weggevaagd.


    Oh, dat verklaart ook waarom ze de Originals een spin-off gaan geven: Omdat het merendeel van de Originals blijkbaar alleen van de serie komen.. Dat is wel erg jammer, dat er zoveel bij is verzonnen en zoveel afgehaald. Want nu weet ik blijkbaar totaal niet hoe het werkelijk is gelopen, aangezien de Originals zoveel invloed hadden op de laatste seizoenen, vooral Elijah en Rebekah.. Wat erg eigenlijk.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Wollywell schreef:
    (...)
    Ja, het is L.J. Smith niet meer. Er wordt nog wel onder die naam geschreven, maar niet door haarzelf. Ik weet niet of de geruchten waar zijn dat het komt door hoe ze boeken wilde laten eindigen, maar verder zijn er weinig redenen te vinden. Ze weigerde haar einde aan te passen toen hun daar om vroegen.

    Nu maar kijken wat Julie Plec gaat doen; Gaat ze het zoals de boeken laten eindigen? Stelena dus, of zoals de boeken eigenlijk horen te eindigen maar niet zo zijn geëindigd? Delena dus.


    Dat is ook grof zeg O_o


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    I want to join you! Ben ik toch wel benieuwd wie jouw lievelingsvampier is?


    Physics is awesome

    Dit is zo awesome! Zelf ben ik echt helemaal weg van The Vampire Chronicles. Ik vind het alleen zo ontzettend jammer dat Queen Of The Damned het originele verhaal volledig verpest. Zo zie ik het in ieder geval. Interview With The Vampire vind ik daarentegen een prachtige film.
    Afijn, zet me maar bij het lijstje. :Y)

    [ bericht aangepast op 30 juli 2013 - 14:47 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mag ik ook bij het vampier lijstje? (:

    Ik kijk alleen de serie, maar ben nog van plan om de boeken te gaan lezen, ga ik de serie dan minder leuk vinden? Anders ga ik het niet lezen xD


    Spoiler alert: you will save yourself

    Wollywell schreef:
    (...)
    Ja, het is L.J. Smith niet meer. Er wordt nog wel onder die naam geschreven, maar niet door haarzelf. Ik weet niet of de geruchten waar zijn dat het komt door hoe ze boeken wilde laten eindigen, maar verder zijn er weinig redenen te vinden. Ze weigerde haar einde aan te passen toen hun daar om vroegen.

    Nu maar kijken wat Julie Plec gaat doen; Gaat ze het zoals de boeken laten eindigen? Stelena dus, of zoals de boeken eigenlijk horen te eindigen maar niet zo zijn geëindigd? Delena dus.

    Whuuut? Wát een bullshit, dat wist ik helemaal niet! Sowieso vond ik dit seizoen echt slecht, mede dankzij Julie Plec. Ik vind echt dat zij de show de tyfus in heeft geholpen. Ik ben wel echt benieuwd hoe ze het gaan uitspelen met Stefan en Silas en dat Shadowself gedoe.


    The odds are néver in our favor.

    Ik heb van The Vampire Diaries alleen seizoen 1 t/m ergens in 4. Zo te horen zijn de boeken leuker. Mooi, dan ga ik de boeken lezen want seizoen 4 vond ik saai en niets aan D:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Requille schreef:
    Oh, dat verklaart ook waarom ze de Originals een spin-off gaan geven: Omdat het merendeel van de Originals blijkbaar alleen van de serie komen.. Dat is wel erg jammer, dat er zoveel bij is verzonnen en zoveel afgehaald. Want nu weet ik blijkbaar totaal niet hoe het werkelijk is gelopen, aangezien de Originals zoveel invloed hadden op de laatste seizoenen, vooral Elijah en Rebekah.. Wat erg eigenlijk.

    Vind ik ook. De Originals waren denk ik bedoeld als een nieuw soort, onverslaanbare soort van kwaad, maar voor je het wist waren die ook al weer veel te makkelijk te verslaan en leken die ook al snel hun enge imago kwijt te raken. Echt, ik had zó graag gewild dat de serie wat meer op de boeken leek...

    Knight schreef:
    Whuuut? Wát een bullshit, dat wist ik helemaal niet! Sowieso vond ik dit seizoen echt slecht, mede dankzij Julie Plec. Ik vind echt dat zij de show de tyfus in heeft geholpen. Ik ben wel echt benieuwd hoe ze het gaan uitspelen met Stefan en Silas en dat Shadowself gedoe.

    Ik denk dat het shadowself gedoe wel de serie kan opkrikken, maar alsnog betwijfel ik het. Seizoen 1 vond ik het beste, seizoen 2 vond ik ook héél goed, seizoen 3 vond ik al wat minder maar was nog steeds goed en seizoen 4... Seizoen 4 was gewoon slechter dan slecht, het was echt bedroevend gewoon. Er wordt ook gezegd dat Julie Plec zich alleen nog maar met de kijkcijfers bezighoudt en dat daarom de verhaallijn zo verslechterd, want zodra de kijkcijfers kelderen, gebeurd er in de volgende aflevering iets raars of ingewikkelds, als een poging om ze weer omhoog te krijgen.


    Chaos is a ladder.