• Lieve Quizletters,
    Mijn beste vrienden kent iemand op stsl die haar in vertrouwen heeft genomen en verteld dat ze zichzelf snijdt omdat ze hevig gepest wordt en zichzelf er de schuld van geeft. Ze loopt ook rond met zelfmoordgedachtes. Hoe kan mijn vriendin haar helpen, in godsnaam! Ze heeft Spijt gezien en die film maakte dat ze ging twijfelen, omdat de pestkoppen dan eindelijk zullen inzien wat ze beschadigden.
    Please, help me!
    X


    My shadow's the only one that walks beside me ~~ Billie Joe Armstrong :3

    Tja, ik heb in zulke situaties gezeten waar mensen naar me toekwamen en ik heb gewoon geen enkel idee hoe ik zulke mensen horen te helpen. Ik vrees dat praten echt niet zal helpen.


    -

    Ik denk niet dat je veel kunt doen eigenlijk, behalve praten en haar de situatie doorhelpen, etc. Het is alsnog haar eigen beslissing en soms kun je dat moeilijk veranderen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Praten kan altijd; al blijven mensen die aan zelfmutilatie doen, denken dat het hun schuld is.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Dat zou betekenen dat ze dus zomaar halsoverkop dood zou kunnen zijn.. We moeten alles proberen, maar bedankt voor de reacties hoor!


    My shadow's the only one that walks beside me ~~ Billie Joe Armstrong :3

    INxHEAVEN schreef:
    Dat zou betekenen dat ze dus zomaar halsoverkop dood zou kunnen zijn.. We moeten alles proberen, maar bedankt voor de reacties hoor!


    Je kunt zelf denk ik het beste inschatten hoe ernstig je het moet opvatten, ze is 12/13 (neem ik aan) het is niet zo gek dat ze zich ellendig voelt maar ze moet wel in een hele benarde situatie zijn moet om zichzelf echt om het leven te brengen. Maar voor als nog; ik haar niet dit zul je zelf in moeten schatten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Praten, praten, praten. Je komt er niet zomaar van af en ik denk dat de beste optie een psycholoog/vertrouwenspersoon zou zijn, aangezien die er meer verstand van hebben.
    Wat zij doet is emoties en gevoelens uiten op een manier waarop dat niet hoort. Ze zou afleiding moeten zoeken, bijvoorbeeld een vechtsport om o.a woede tegenover de pesters te uiten op een goede manier.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Psycholoog. Dat soort mensen kunnen haar veel beter helpen. Verder kan jij laten weten dat je er altijd voor haar bent etc. Leidt haar af, ga dingen samen doen. Maar mijn ervaring leert dat je vanuit jouw positie niet erg veel kan doen. Misschien is dat meisje heel anders dan ik, dus dat is moeilijk in te schatten


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Het is natuurlijk het beste om haar aan te raden naar een psycholoog te gaan, maar helaas is dat een stap waarvan ik denk dat hij niet helemaal goed overkomt als een leeftijdsgenoot dat doet. Anders zou ik haar heel sterk aanraden eerst naar een vertrouwenspersoon op school te gaan - die hebben dat soort verhalen vaker gehoord, dat soort littekens vaker gezien, etc. Zij zullen dus niet van streek raken of boos worden oid, waardoor het fijner is om met hen te praten dan meteen op de ouders af te stappen. Bovendien kunnen vertrouwenspersonen meestal helpen met het stappenplan van 'wat nu' (naar de dokter, verwijsbrief, psycholoog, etc.). Dat is even wat makkelijker dan haar aanraden naar een psycholoog te gaan, want als ze echt 12/13 jaar is, kom je daar niet zomaar zonder je ouders iets verteld te hebben, en geloof me, het praten met je ouders is een kutgesprek. Dat doe je veel liever met een vertrouwenspersoon erbij. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ze is geloof ik 14/13 :)

    Ik zal proberen of we samen wat kunnen doen ja.


    My shadow's the only one that walks beside me ~~ Billie Joe Armstrong :3

    je moet haar vertellen dat ze met zichzelf snijden echt niks bereikt. dat ze moet kijken naar de mensen die wel van haar houden.

    amyleelover schreef:
    je moet haar vertellen dat ze met zichzelf snijden echt niks bereikt. dat ze moet kijken naar de mensen die wel van haar houden.

    Dat klinkt als een leuke gedachte, maar toch zou ik vooral het eerste niet doen. Waarschijnlijk ziet ze zelf ook wel in dat het schadelijk is, maar snijden is een verslaving waar je, als je het lang genoeg doet, heel moeilijk vanaf komt. Het is alsof je tegen een cocaïneverslaafde gaat vertellen hoe schadelijk het is om cocaïne te gebruiken. Hij komt er geen zak verder mee, maar ondertussen druk je het nog wel even in z'n gezicht dat wat hij stom bezig is.
    Ik snap de gedachte erachter, maar eigenlijk lijkt het me persoonlijk geen goed plan.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Praten is de enigste oplossing maar je zal haar bijvoorbeeld kunnen laten zien hoeveel om je haar schrijft. Schrijf een brief met reden waarom ze een goeie vriendin en waarom je haar niet kwijt wilt en dat soort dingen. Misschien help je haar dan een beetje in zien dat ze dan mensen achterlaat die wel om haar geven.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Praten helpt sowieso, omdat je ermee geconfronteerd wordt. Ik heb het zelf ook gedaan en mijn leraar merkte het. Hij heeft met mij gepraat en ik heb hem beloofd het niet meer te doen. En ik had het idee dat er iemand was die er om gaf dat ik ermee zou stoppen.. en ik besefte ook waar ik mee bezig was.. dus praten hielp bij mij wel.

    De meeste van de mensen die zeggen dat ze dood willen hebben nooit het lef om het echt te doen.
    Natuurlijk zitten er enkele wel echt tussen maar ze moet wel heel erg ver weg zijn met haar gedachtes als ze het doet op haar 13/14 jaar.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2013 - 22:06 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    amyleelover schreef:
    je moet haar vertellen dat ze met zichzelf snijden echt niks bereikt. dat ze moet kijken naar de mensen die wel van haar houden.


    Als je problemen helpt en je gaat ijs eten helpt dat ook niet, maar mensen doen het toch omdat ze zich daarna beter voelen. Soms dan doen mensen dingen om zichzelf beter te laten voelen en dit is helaas voor sommigen de manier. Dus ik vrees niet dat dit zal helpen.

    Zoals velen al zeggen, is praten belangrijk, maar zelfs dan. Praten is ook niet alles. Je bent niet altijd in staat om zelf iemand te helpen. Dat ze al tegen iemand heeft verteld dat ze dus die gedachten heeft en zichzelf snijdt, betekent dat ze hulp wil. Anders zou ze het, denk ik, überhaupt niet vertellen. Ondanks dat ze het in vertrouwen heeft verteld, moet er misschien een ouder of wat dan ook bij gehaald worden.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.