• ik ben vorig jaar begonnen met de opleiding Pedagogisch Medewerker. Tussendoor werd ik vaak ziek en heb de laatste maand voor de zomervakantie compleet gemist doordat ik plotseling dood ziek werd en gediagnosticeerd werd met de ziekte van Crohn. Door al het ziek zijn heb ik veel gemist en vooral veel van mijn stage uren. Ondanks dit mocht ik wel door naar het 2e leerjaar maar niet helemaal 'officieel'. ik heb erg veel achterstanden en zou ook al mijn stage uren in moeten halen. omdat dit allemaal nogal stressvol is heb ik besloten om het 2e jaar niet te doen en te gaan werken. ik weet dat deze beslissing het beste voor me is maar toch voel ik me erg leeg. Dus mijn vraag is: zijn er hier meer mensen die gestopt zijn met een opleiding ooit? en wat ben je toen gaan doen?


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Ja, maar door een psychologische ziekte, dus het is net even anders. Ik heb het nog eens geprobeerd op te pakken, maar besefte me ook dat ik gewoon aan iets nieuws moest beginnen en het oude achter me moest laten. Nu ga ik aan een andere opleiding beginnen omdat ik denk dat het gewoon het beste is. Je moet voor jezelf weten wat goed voelt en wat je zelf wilt doen, niet wat anderen willen dat je gaat doen. Maak jezelf gelukkig.


    Your make-up is terrible

    Ik ben zelf ook gestopt met een opleiding.
    Ik deed eerst de pabo. De stage was voor mij heel zwaar, omdat ik op een school zat met hoge eisen.
    Ik moest gelijk in het eerste jaar 3 perfecte lessen per stagedag doen.
    Dit kon uiteindelijk niet aan en het zou uitlopen op een onvoldoende. Ik heb toen het besluit genomen om te stoppen. Dit was in april. Ik ben toen fulltime gaan werken totdat ik weer naar een nieuwe opleiding kon. Ik werd na 1 maand al gek. Dus ik was blij dat ik weer naar school kon.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Wat rot voor je dat het zo gelopen is :/ Maar als jij denkt dat het beter voor je is om te werken en te stoppen met je opleiding, moet je dat gewoon doen. Je kan altijd later nog een opleiding oppakken, het is toch altijd fijn om een diploma op zak te hebben! Sterkte met alles in ieder geval.

    Ik ben zelf begin 2012 gestopt met mijn opleiding (ook Pedagogisch Medewerker toevallig) na anderhalf jaar, al was dat door psychische ziektes. Nu zit ik nog steeds thuis maar ik wil heel graag weer een opleiding gaan beginnen zodra ik daar klaar voor ben!


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik ben afgelopen jaar halverwege gestopt omdat ik wegens privéredenen het even niet meer aan kon en alles op een rijtje wilde krijgen, ben fulltime bij de McDonald's gaan werken waar ik al een bijbaantje had en nu ga ik over twee weken weer dezelfde opleiding doen.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Nee nog nooit gehad, ik ga juist beginnen aan die opleiding over een weer (ook pedagogisch medewerker)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik doe die opleiding ook en ik ben door naar het tweede jaar. Er zijn bij mij 2 mensen gewoon gestopt, maar er was er 1 die ook heel veel gemist had en erg veel achterliep. Zij heeft besloten om het eerste jaar nog een keer te doen. Misschien is dat ook een optie voor jou? Je kan dan alles gewoon nog een keer doen en het meeste heb je al af waardoor je je weer op andere opdrachten kan richten;)


    Stop holding me under and let me breathe.

    Daniellaaa schreef:
    Ik doe die opleiding ook en ik ben door naar het tweede jaar. Er zijn bij mij 2 mensen gewoon gestopt, maar er was er 1 die ook heel veel gemist had en erg veel achterliep. Zij heeft besloten om het eerste jaar nog een keer te doen. Misschien is dat ook een optie voor jou? Je kan dan alles gewoon nog een keer doen en het meeste heb je al af waardoor je je weer op andere opdrachten kan richten;)


    ik heb er wel over na gedacht maar ik weet van mezelf dat ik het niet zal redden omdat ik nogsteeds aan het rotzooien ben met mijn gezondheid en ik het niet zou redden met mijn stage.

    iedereen bedankt voor jullie verhalen, ik ga zeker proberen om het volgend jaar allemaal weer op te pakken. nu denk ik voornamelijk aan mezelf en mijn lichamelijke/psychische gezondheid.


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Ik ben niet gestopt met een opleiding maar ik moest een niveau lager van mijn school en dat diploma heb ik gehaald. Heb daar niks aan dus nu neem ik een tussenjaar om te zien wat ik wil gaan doen.


    -

    Ik ben afgelopen jaar gestopt met mijn opleiding (studie Rechten). Wat ik nu wil gaan doen weet ik niet, wat ernstig frustrerend is. Voor nu werk ik maar even tijdelijk in een cafetaria om mijn studieschuld terug te betalen...


    Bad decisions make good stories.