• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    27K

    - Amused
    - Exit (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    27K

    - Davies (Fluisteringen)
    34K

    - Delancy
    20K

    - Sande (Bruised)
    78K

    - Merrow (Strijd om Cidonya & Daybreak Revelation)
    68K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (White feathers)
    143K

    - Whitmore
    108K

    - Katl1
    163K

    - Trenzalore
    7K

    - Morticia (Pieces of time)
    42K

    - Phantasticae (Nevels)
    120K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Lootus(Prima Ballerina)
    68K

    - SweetNiallx (Live when you're broken - 1D Zayn Malik)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Mugen (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly Hell & Hellish Heaven)
    12K

    - Requille (As we all spill blood)
    12K

    - Castellan
    42K

    - Mirik
    6K

    - Pom (Levensruil)
    6K

    - Assassin (The wet alley cat)
    - Jinora (Dangerous Salvation - Twilight)
    6K

    - Evigilavi (La vie ne vaut rien mais rien ne vaut la vie)
    6K

    - Huoriel (Time escapes me - Louis Tomlinson + The killing machine - TWD)
    - dayxdreamer (A ranger/traitor + Teddy Lupos)
    66K

    - xMissMarije
    54K

    - Wolfheart (I hate you, but I love you......]I hate you, but i love you.
    - Beaton (Ophelia)
    12K

    - xAlways (The lost brother - One direction)
    6K

    - LacieChan
    30K

    - KittyChan
    - Melieke
    - Irvine (Hotel Atkinson)
    12K

    - Maberu (Killing love // Liam James Payne)
    12K

    - Silverton (New ancient warriors)
    - WildSprinkle (Written On The Walls)
    - Niniel (De Kinderen Van Severus Sneep + Layla en Sneep)
    - Moams
    - Dooddoenervo (The battle of Hogwarts//perciver)
    - Gubleraholic (The Perfect Men)
    - Emotions
    - Scribe (Rhan - Niet alles is wat het lijkt..)
    - Chocolata (Silence or Death)
    - Haphazard (Dance of The Death)

    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Hierbij moet je wel rekening houden met degenen die mee willen doen.
    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Periodes
    - 29-07-13 t/m 11-08-13
    - 12-08-13 t/m 25-08-13
    - 26-08-13 t/m 08-09-13
    - 09-09-13 t/m 22-09-13
    - 23-09-13 t/m 06-10-13
    - 07-09-13 t/m 20-10-13 Huidige
    - 21-10-13 t/m 03-11-13
    - 04-11-13 t/m 17-11-13
    - 18-11-13 t/m 01-12-13
    - 02-12-13 t/m 15-12-13
    - 16-12-13 t/m 29-12-13

    Huidige periode al gehaald.
    *
    *
    *
    *
    *


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 20:43 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ook ik mag voor het eerst trots zeggen dat ik de 6K heb gehaald :3 Ik ben echt blij nu, de vakantie is echt een uitkomst voor het schrijven waar ik anders nooit aan toe kom c:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Morgen begin ik echt hard met schrijven, hnnnnng. c:


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Hoe moet ik in godsnaam aan mijn eerste hoofdstukje beginnen?
    Tips anyone? :c


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Latch schreef:
    Hoe moet ik in godsnaam aan mijn eerste hoofdstukje beginnen?
    Tips anyone? :c


    Ik begin meestal met een proloog, waarin het probleem aangekondigd wordt...het hoofdstukje daarna begin ik eigenlijk met de oorzaak van het probleem...of het lange begin van de oplossing...where it all starts...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Latch schreef:
    Hoe moet ik in godsnaam aan mijn eerste hoofdstukje beginnen?
    Tips anyone? :c


    Probeer met een pakkende eerste alinea, die mensen meteen verder laat lezen. Meteen iets laten gebeuren, niet te veel beschrijven. Uitleg kan later komen.

    Bijvoorbeeld:
    Ik wist dat ik speciaal was, hoewel niemand me dat ooit zei. Maar ik kon dingen die mijn ouders niet kunnen. Tot een week geleden die brief kwam, de brief die mijn leven zou veranderen. - brief Zweinstein


    “Jana?” Het dienstmeisje keek op.
    “Uwe majesteit”, ze maakte een buiging. “Wat kan ik voor u doen?”
    “Kom mee”, wenkte de koningin. Verbaasd volgde het dienstmeisje haar, het was nooit eerder voorgekomen dat de koningin haar persoonlijk had aangesproken.


    “Demeter, ik moet je spreken!” Zeus kwam naar me toe. “Wat heb jij toch? Kijk naar de Aarde. Hongersnood, overstromingen. Jij hoort te bewaken dat de landbouw goed loopt. Echtscheidingen. Hoe kan je dat toestaan als godin van de Echt? En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.”


    Als ik wakker word, is de andere kant van het bed koud. Mijn vingers strekken zich uit, op zoek naar Prims warmte, maar ze vinden alleen de ruwe canvas overtrek van de matras. Ze heeft vast naar gedroomd en is bij mijn moeder in bed gekropen. Ja, natuurlijk. Vandaag is de dag van de boete. (uit De Hongerspelen)


    En verder is het natuurlijk belangrijk dat het past bij waar je met je verhaal heen moet


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik heb al 1011 woorden geschreven vandaag en ik ben nog bezig ;o Het voelt zo goed <3
    Mja, ik schrijf nu ook nogal veel aan een HP fanfic die ik online wil zetten en daar blijft de inspiratie voor komen. c: Ben nu al bezig met chapter 6, terwijl ik enkel nog de story zelf zonder hoofdstukken online heb staan. ;D


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    De aantallen zijn bijgewerkt :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik ben wel lekker bezig. 1739 woorden. Straks ff eten en dan naar mn pa voor wiskunde.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ben weer begonnen met RPGen gelukkig, dus ik zal wel iets schrijven. ^^


    •*• Lululu •*•

    Ik heb nog niet geschreven maar ik ga zo achter de computer misschien om te schrijven (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Even weer voor de duidelijkheid :3
    Nelean --> Mikasa


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    De 6k al gehaald. Het is snel, maar ik had geen inspriatie voor mijn verhaal en ik ging wat anders schrijven, de one-shots en vandaag had ik opeens weer inspiratie voor mijn echte verhaal, waar ik mee bezig ben. Blijkbaar helpt het wel als je een dag niks aan je verhaal doet en je iets anders gaat schrijven, want zo heb ik de 6K in een korte tijd gehaald.

    xMissMarije schreef:
    De 6k al gehaald. Het is snel, maar ik had geen inspriatie voor mijn verhaal en ik ging wat anders schrijven, de one-shots en vandaag had ik opeens weer inspiratie voor mijn echte verhaal, waar ik mee bezig ben. Blijkbaar helpt het wel als je een dag niks aan je verhaal doet en je iets anders gaat schrijven, want zo heb ik de 6K in een korte tijd gehaald.


    Dat is idd snel. Wel erg goed! Top!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Pfff. Mijn neus zit echt goed verstopt. Naja, dan maar schrijven XD


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik zit goed op schema. c:


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''