• Ik ga komend school jaar vlak voor de herfstvakantie een week met school naar Barcalona en ik ben al begonnen met checklijstjes -you can never be too early- en ik vroeg me dus af of iemand nog iets zag dat ik miste?='D

Insuline
    Batterijen voor de pomp
    Naald setjes
    Doorzichtige pleisters
    Leukoplast remover
    Emlazalf
    Ijsblokjeszakjes
    Dextro
    prikapparaat
    naaldjes voor prikpen
    stripjes voor prikpen
    batterijen voor prikapparaat
    Spuiten
    (vakantiepomp)
    Euthirox
    De pil
    Magnesium
    paracetamol

Bh’s
    Onderbroeken
    Sokken
    Shirtjes
    Topjes
    Jurkjes
    Shortjes
    Rokken
    Broeken
    Galaxy legging
    Schoenen -> ballerina’s, gympen, slippers.
    Riem
    Zonnebril
    Vest
    Pyjamma
    Bikini
    Jas

Parfum
    Deo
    Scheermesje
    Epileertang
    Mascara
    Lippenstift
    Nagelak
    Nagellakremover
    Borstel
    Droogshampoo
    Shampoo
    Handdoeken (navraag doen bij leraren)
    Tandpasta
    Tandenborstel
    Make-up reiniger
    Wattenschijfjes
    wattenbollen
    Sierraden -> kettingen, ringen, oorbellen, armbanden.
    Nagelknipper
    Haardroger
    haarband
    bodylotion
    handreiniginggel
    Haarklemmen
    helastiekjes
    haarspelden
    Zonnebrand crème
    Aftersun
    Wattenstaafjes
    handspiegel
    washandjes

Mobiel
    oplader
    koptelefoon
    oortjes
    boek(en)?
    Uno kaartspel

Fleece deken
    kussen
    Flessen met water
    Bidons
    (rugzak?)
    koeltasje

Eten
    Drinken
    geld
    pinpas

[ bericht aangepast op 16 aug 2013 - 17:36 ]

You were born original, don't die as a copy.

SPECS schreef:
    (...)

Ik sta er anders wel mooi op.x) En mijn ID staat al op het lijstje.=D

Vanaf je dertiende moet je toch zelf een ID of paspoort hebben?

To the stars who listen — and the dreams that are answered

Sydrian schreef:
    (...)

Ja. Dit vind je ongeveer overal:

Vanaf heden, is het bijschrijven van uw kind in uw paspoort niet meer mogelijk. Alle kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken als ze naar het buitenland reizen. De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen en kinderstickers vervalt per deze datum. Het vervallen van de kinderbijschrijving per 26 juni 2012 heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort. U hoeft dus geen nieuw paspoort voor uzelf aan te vragen.

comfort in c h a o s

Sydrian schreef:
    (...)

Een ID sowieso. Paspoort is pas nodig zodra je buiten Europa wil.

26 - 02 - '16

Ik heb een ID maar ik sta wel bij mijn ouders op het paspoort -wat al een tijdje oud is-

SPECS schreef:
    Ik heb een ID maar ik sta wel bij mijn ouders op het paspoort -wat al een tijdje oud is-

Dan is dat paspoort voor jou niet meer geldig. 'De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen vervalt per deze datum.'

comfort in c h a o s

Ailurophilia schreef:
    (...)

Een ID sowieso. Paspoort is pas nodig zodra je buiten Europa wil.

Nee, je moet óf een paspoort óf een ID hebben. Als een paspoort hebt, hoef je geen idee te hebben en v.v.

Reid schreef:
    (...)
    Dan is dat paspoort voor jou niet meer geldig. 'De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen vervalt per deze datum.'

Dat had ik gelezen ja.x)

Sydrian schreef:
    (...)

Nee, je moet óf een paspoort óf een ID hebben. Als een paspoort hebt, hoef je geen idee te hebben en v.v.

Oooh. Sorry, ik ben ook niet heel erg op de hoogte van dat soort dingen. T_T

26 - 02 - '16

Als je geen make-up meeneemt, hoef je ook geen make-up remover mee. Dat scheelt weer.

"If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

Ik zweer, je kunt zoveel thuislaten, dat zie ik nu al. Je kunt trouwen ipv van je kussen, beter een auto/nekkussenshit meenemen, die is meestal opblaasbaar en neemt geen plaats in. In hotels hebben ze namelijk genoeg kussens. Verder: je gaat waarschijnlijk op een bekijkreis: neem een paar loopschoenen (sneakers ofzo) mee, meer heb je écht niet nodig. En badslippers, voor in de douche. En ik zou eerst even kijken of jullie wel werkelijk gaan zwemmen voordat je een bikini meeneemt, sinds het herfst is. En ik zweer je: op zo'n vakantie heb je echt geen tijd voor nagellak, veel make-up, en meer shit. Neem hooguit mascara en lippenstift mee, maar geen nagellak. Handdoeken hebben ze in het hotel ook, hoeft dus ook niet. En neem of wattenschijfjes of wattenbollen mee. Nog meer aanrader: makeupdoekjes, scheelt weer plek. Je nagels moet je gewoon van te voren knippen, die groeien echt niet zo snel in een week...
    Nog een aanrader: neem een rugtas mee, geen handtas. Je krijgt alleen maar een lamme arm van... En verder is het slim om een nektasje mee te nemen voor alle belangrijke spullen (pinpas, ID, los geld, etc.)
    En zoek desnoods van te voren (met weer) je outfits uit en neem ze mee. Neem nooit te veel mee, met zo'n reis, alleen onderbroeken, hemden, sokken en bh's mag te veel hebben. Die zijn namelijk van noodbelang. Oh, washandjes! Die zie ik niet op je lijstje staan. Die kunnen ze wel ooit eens niet hebben in een hotel...

Deep inside, I've never felt alive

ABBA schreef:
    Ik zweer, je kunt zoveel thuislaten, dat zie ik nu al. Je kunt trouwen ipv van je kussen, beter een auto/nekkussenshit meenemen, die is meestal opblaasbaar en neemt geen plaats in. In hotels hebben ze namelijk genoeg kussens. Verder: je gaat waarschijnlijk op een bekijkreis: neem een paar loopschoenen (sneakers ofzo) mee, meer heb je écht niet nodig. En badslippers, voor in de douche. En ik zou eerst even kijken of jullie wel werkelijk gaan zwemmen voordat je een bikini meeneemt, sinds het herfst is. En ik zweer je: op zo'n vakantie heb je echt geen tijd voor nagellak, veel make-up, en meer shit. Neem hooguit mascara en lippenstift mee, maar geen nagellak. Handdoeken hebben ze in het hotel ook, hoeft dus ook niet. En neem of wattenschijfjes of wattenbollen mee. Nog meer aanrader: makeupdoekjes, scheelt weer plek. Je nagels moet je gewoon van te voren knippen, die groeien echt niet zo snel in een week...
    Nog een aanrader: neem een rugtas mee, geen handtas. Je krijgt alleen maar een lamme arm van... En verder is het slim om een nektasje mee te nemen voor alle belangrijke spullen (pinpas, ID, los geld, etc.)
    En zoek desnoods van te voren (met weer) je outfits uit en neem ze mee. Neem nooit te veel mee, met zo'n reis, alleen onderbroeken, hemden, sokken en bh's mag te veel hebben. Die zijn namelijk van noodbelang. Oh, washandjes! Die zie ik niet op je lijstje staan. Die kunnen ze wel ooit eens niet hebben in een hotel...

Mijn kussen neem ik mee in de bus aangezien we om 11 uur in de avond vertrekken dus die neemt geen plek in, ook op de terug reis neem ik hem gewoon mee de bus in want we vertrekken dan ook weer in de avond volgens mij en anders boeit het ook niet. Ik neem dan ook niet twintig potjes mee zoals op de zomer vakantie -lol.x)- maar enkel een of twee. Voor de rest staan er al gympen op: die gebruik ik waarschijnlijk om te lopen en anders mijn slipper: birkenstocks.='D Handdoeken vraag ik van te voren na aan de leraren die altijd meegaan dus dat schrap ik anders nog wel en washandjes gebruik ik eigenlijk nooit maar ik kan ze er op zetten.xd

SPECS schreef:
    (...)

Mijn kussen neem ik mee in de bus aangezien we om 11 uur in de avond vertrekken dus die neemt geen plek in, ook op de terug reis neem ik hem gewoon mee de bus in want we vertrekken dan ook weer in de avond volgens mij en anders boeit het ook niet. Ik neem dan ook niet twintig potjes mee zoals op de zomer vakantie -lol.x)- maar enkel een of twee. Voor de rest staan er al gympen op: die gebruik ik waarschijnlijk om te lopen en anders mijn slipper: birkenstocks.='D Handdoeken vraag ik van te voren na aan de leraren die altijd meegaan dus dat schrap ik anders nog wel en washandjes gebruik ik eigenlijk nooit maar ik kan ze er op zetten.xd

Ik zou eerder voor een van de twee schoenen kiezen. Ik zag dat je ook zei dat je moeder wel weet hoe je moet inpakken, maar hoe ga je dat dan doen als je terug gaat? Je kunt beter wat plek openlaten, zodat je ook wat mee terug kan nemen. Ik ben al twee keer op zo'n soort vakantie geweest, en ik raad je het echt aan. En als je het niet hebt, kun je het altijd daar nog kopen. Zo denken wij altijd als we op vakantie gaan...

Deep inside, I've never felt alive

ABBA schreef:
    (...)
    Ik zou eerder voor een van de twee schoenen kiezen. Ik zag dat je ook zei dat je moeder wel weet hoe je moet inpakken, maar hoe ga je dat dan doen als je terug gaat? Je kunt beter wat plek openlaten, zodat je ook wat mee terug kan nemen. Ik ben al twee keer op zo'n soort vakantie geweest, en ik raad je het echt aan. En als je het niet hebt, kun je het altijd daar nog kopen. Zo denken wij altijd als we op vakantie gaan...

Terug weg........goh daar zeg je wat HAHAHA.='D Nou ja ik zie wel hoe het loopt met inpakken en dan kijk ik dan wel of ik dingen weg zal laten, daarbij ga ik niet al te veel shoppen daar en wil ik ook niet echt dingen daar moeten kopen die ik van thuis kan meenemen want ik wil me geld graag aan nuttigere dingen besteden.x)

Tip: als je je kleding oprolt, dan past er meer in je koffer/tas.

Volgens mij mis je niks, ik heb ook wel eens zo'n lijstje gemaakt maar dan minder uitgebreid.

Physics is awesome